Welke wasbare luier?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelein, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zie door de bomen het bos niet meer geloof ik...
    Ik wil eigenlijk eens proberen of wasbare luiers wat voor ons zijn, maar welke kies ik?!
    Eendelig, tweedelig, bamboe, katoen, verstelbaar of maten?!

Onze dochter is bijna 11 maanden, en we zijn bezig met bzc ( parttime). Ter aanvulling wil ik ( overdag) wasbare luiers gaan gebruiken zodat ze het voelt als ze plast. Ze poept veelal op het potje :).
    Voor de nacht lijken wasbare luiers me niet absorberend genoeg, of zie ik dat verkeerd? Ze plast nu de baby dry maat 5 helemaal vol in de nacht. Haar ( en mijn eigen..) nachtrust is me heilig nu ze eindelijk doorslaapt sinds een maand ;)

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hey, er bestaat een facebookgroep Wasbare luiers. Daar kan je al je vragen stellen en er zitten veel ervaringsdeskundigen.
    https://www.facebook.com/groups/wasbaarluierenenco/

Geloof dat het een besloten groep is, je moet je dus wel eerst aanmelden.

Je kan voor de nacht luiers extra boosten dus luiers voor de nacht zijn zeker niet onmogelijk.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je zou kunnen beginnen met een huur pakket, zodat je kan ontdekken wat je fijn vind. Ik denk bijvoorbeeld dat een prefold wel bij je zou lassen, een soort hydrofiel maar dan met 8 laagjes in het midden en 4 laagjes aan de buitenkant. Goed absorberend en niet te duur. Veel pocket luiers waar je inleggers in schuift hebben een droog voel laagje en dat wil je vast niet. Voor de nacht kan het overigens prima hoor, maar ook dan is het even zoeken naar en goed systeem. Ik was zelf erg tevreden over bamboozle stretch of little lamb bamboe met extra inlegger in de nacht (wel heel dikke billen dan maar geen lekkage)

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Groep gevonden en aangemeld, dank!

@suusjeuh: huurpakket is idd een goede optie.
    Prefolds heb ik over gelezen, lijkt me wel meer werk. Eendelige systemen met die bamboe vellen blijft dus te droog? Dat leek me ook wel een makkelijk systeem voor bij de oppas namelijk.
    Zit net te denken, zou voor thuis een gevouwen hydrofiel met bamboe inlegger wat zijn? Dan wordt ze volgens mij wel nat, maar blijft de bovenkleding wel droog als het goed is?

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Little Lamb bamboo, tweedelig zweer ikbij. Zoon van elf maanden slaapt al maanden door en nog nooit een lekkage gehad, ook nietmet de spuitluiers in het begin.
    Snachts doe ik er wel nog een extra booster in.

Maar dan heb je dus een luier van bamboo met klitteband, een overbroekje met klitteband.

Ik heb ook one size pockets, met knoopjes vind ik vreselijk maar heb ze ook met klitteband van Aliexpress. met 2 super goede 3laag bamboo vellen van Little lambs ben ik ook daar erg tevreden over. Moet ik wel sneller verschonen, tweedelig systeem is echt niet zo goed als een wegwerp luier qua absorptie.

6. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik heb Totsbots tweedelig (ook bamboe), maar ik ben er eigenlijk niet meer zo tevreden over. Totdat ze ging doorslapen, was het prima. Overdag gaat het ook goed en ze zijn makkelijk in het gebruik. Maar 's nachts lekt ze altijd door, waardoor ze nu weer een wegwerp aanheeft 's nachts. Dus die zou ik niet kiezen voor een kindje van 11 maanden :)

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Voor de nacht wil ik het eigenlijk sowieso niet. Ze slaapt van 19.00-8.00 soms 9.00 en een wegwerp houdt dit al amper...

Zoek een wasbare luier die dus wel vochtig aanvoelt als ze geplast heeft, of doen ze dat allemaal?

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier Little Lamb tweedelig bamboo; gaat 's nachts ook prima!

9. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    De Totsbots wel.

Maar mijn dochter is nogal groot, dus de luiers lijken wel te klein geworden. Ze lekt wat mij betreft echt te snel door. Ik moet echt goed opletten overdag, anders ben ik weer te laat en mag de hele romper vervangen en alles erop en eraan ;)

Ze heeft trouwens maat 2, misschien kun je een grotere maat bestellen als je dochtertje al 11 maanden is. Maat 2 zou tot 2 jaar mee moeten gaan, maar ik vrees dat dat hier niet gaat lukken :(

Ik ben trouwens wel benieuwd wat je aan het doen bent. Ben je haar zindelijk aan het maken met 11 maanden? Kan dat?

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ah oke. Dus die hebben niet zo'n droog laagje waar suusjeuh het over heeft?
    Onze dochter is zo'n 76 cm denk ik, dus heel gemiddeld.

Bzc is idd een vorm van zindelijk maken. Je kijkt daarbij naar signalen die het kindje geeft voor het poepen en plassen en probeert hier direct op te reageren. Met poepen gaat dit super, ze doet eigenlijk alles op het potje :). Plasjes vangen ben ik heel slecht in helaas haha. Ze geeft dit ook niet aan.
    Er zijn mensen die hun kindje met 10 maanden al zindelijk hebben en zelfs luierloos hebben.
    Ik ben pas met 10 maanden begonnen, en doe het alleen als ik vrij ben. Meer als wennen aan een potje enzo, dan dat ik echt de illusie heb dat ze over een paar maanden echt zindelijk is ;).

11. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Nee, er zit wel een lapje in en een papier om de ontlasting op te vangen, maar dat wordt wel vochtig. Interessant, ik had er nog nooit van gehoord! Ben benieuwd naar het effect!

Deel Deze Pagina