Erg haaruitval en gewichtstoename

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Oranjerood, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oranjerood

Oranjerood Actief lid

12 feb 2014
    128
    59
    28
    Mijn dochter van 8 verliest sinds deze week bossen met haar. Bij elke borstelbeurt komt er zeker een volle hand bij elkaar gedrukt haar uit. Het komt er soms gewoon met plukken haar uit. ze heeft een flinke bos haar van zichzelf, dus het valt niet direct op.. maar ik zie dat haar haar zeker de helft dunner is en je haar hoofdhuid beter ziet. Ik ben hier erg van geschrokken en ga morgen meteen de HA bellen, maar vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Ik nov vorig jaar werd ze ziek en is bij haar de imuun ziekte henoch schönlein vastgesteld. Ze heeft hier een aantal maanden mee gelopen en is uiteindelijk hersteld en was symptoom vrij.. wel is ze in deze periode veel aangekomen (zeker 7 kg) ik dacht dat dit miss kwam door de medicatie icm met weinig bewegen door de ziekte (was ook erg vermoeid).

Sinds 2 a 3 maanden heeft ze zichtbare puberteitskenmerken gekregen. Lichte borstvorming en oa licht schaamhaar en hier en daar een oksel haar.. sterkte zweetlucht. Misschien heeft het allemaal niks met elkaar te maken.. maar dat haaruitval zint me helemaal niet.. Ze is verder echt nooit ziek behalve een griepje hier of daar..

2. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik zou er opletten of de uitvalt niet gepaard gaat met kleine kale plekjes.
    Hopelijk komt het door hormonen en de puberteit.. Toch wel een zorg om je meisje.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Schildklier gecontroleerd? Dit zijn dingen die er bij kunnen horen (hoeft uiteraard niet, maar zou een optie kunnen zijn)

4. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Heel goed dat je de huisarts gaat bellen. Ik ook zeker onderzoek laten doen om te kijken wat de oorzaak is.

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Voor het eerst dat ik hier lees over henoch Schonlein, dit is in januari ook bij onze vastgesteld. We zijn echt ontzettend geschrokken van hoe ze er opeens uit zag.
    Welke medicatie hebben jullie gekregen, waardoor ze mogelijk aan is gekomen?

Ik herken de rest van je verhaal overigens niet. Hier kwam de lockdown en bijbehorende rust lullig genoeg voor haar ontzettend goed uit. Gaf haar echt de tijd om te herstellen.

6. Oranjerood

Oranjerood Actief lid

12 feb 2014
    128
    59
    28
    Het is dus door het algehele haar.. niet alleen op 1 of meerdere plekken. Ja heel erg vervelend.. zoveel haarverlies vind ik toch wel zorgwekkend.

7. Oranjerood

Oranjerood Actief lid

12 feb 2014
    128
    59
    28
    Ja daar dacht ik dus ook al aan. Is nog niet gebeurd maar zal de HA vragen hier ook naar te kijken.

8. Oranjerood

Oranjerood Actief lid

12 feb 2014
    128
    59
    28
    Ja bij haar begon het met kleine stipjes op haar benen die uiteindelijk hele paars rode vlekken werden op haar benen. Ze kreeg op een gegeven moment ook last van erge buikpijn. Elke keer urine testen etc maar gelukkig waren haar nieren niet aangetast, wel dachten ze aan aantasting van haar darmen. En omdat de buikpijn soms zo erg was, en de vlekken wel af leken te nemen.. maar andere symptomen niet af namen, hebben ze haar prednisolon gegeven. Hier voelde ze zich echt beroerd van.. maar na een aantal weken trokken de symptomen wel weg gelukkig.

'Fijn' voor je dochter dat ze door het hele corona gebeuren.toch thuis kan zijn. Bij mijn dochter heeft het wel een aantal maanden geduurd en heeft ook veel gemist van school. Is het nu wel aan de beterende hand? Sterkte met je meisje!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wanneer is je dochter gestopt met de Prednison?
    Aankomen en haaruitval kunnen bijwerkingen zijn.
    Het is troep en blijft best een tijd in het lichaam zitten.
    Morgen de huisarts bellen maar ik denk zomaar dat het een en ander met elkaar te maken heeft.
    Sterkte met je dochtertje, lijkt me erg onrustig om dit waar te nemen.

Deel Deze Pagina