4maanden sprong/ eerste hapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poppy14, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had afgelopen week duidelijk haar 4 maanden sprong.
    Ze was de hele dag wakker , en niet altijd even tevreden.

Ze is 41/2 maand en toch maar met het eerste hapje begonnen , ze heeft deze week 4 x peer gehad.. Dit vond ze wel lekker

Vanavond maar een kokkerellen en haar volgende week wortelpurre aangemengt met moedermelk aanbieden.

Ik wou het liefst wachten tot 6 maanden , maarja ze is er blijkbaar aantoe.
    Ook niet zo erg , ze is geboren als dysmatuur baby en ze zit nu nog onder de grens qua gewicht ..

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Er is vaak veel discussie over wanneer te starten met bijvoeding. Ik zeg gewoon doen waar jij je goed bij voelt en dat heb je blijkbaar gedaan! :) Wij zijn hier met 4,5 maand ook langzaam begonnen. Dochter vond het super en mama ook! Ik heb wel rustig opgebouwd, met kleine hapjes. Een aantal dagen hetzelfde fruit en dan even een aantal dagen wachten om te kijken hoe ze erop reageert.

Veel plezier!

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook begonnen met 4 maanden.
    Ik zou alleen groente en fruit zoveel mogelijk puur aanbieden en niet mengen met melk ofzo.
    In worteltjes zit opzich aardig wat vocht en kan je best gladde puree van maken. Ik vond het ook altijd handiger om wat dikkere puree te hebben dan zo dun en waterig, vind daarom potjes ook maar irritant :p
    Ik deed in het begin gewoon een pannetje worteltjes (of broccoli/bloemkool/sperziebonen enz...)koken en deze pureren en dan in ijsblokvormpjes doen, dit laten bevriezen en dan uitdrukken en in een diepvrieszakje doen.
    Dan kan je per keer een blokje eruit halen en als het beter gaat steeds een blokje erbij.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    @Olifantje: dat is nog eens een goede tip van die ijblokjes! Ga ik ook doen :D. Mijn dochter eet nog niet zo goed en ik vind het zo zonde dat ik steeds teveel klaarmaak, maar op deze manier is het geen probleem.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hahaha ja is inderdaad zonde. Sta je zo je best te doen in de keuken, zijn ze er na 3 happen weer op uit gekeken :p
    Ik vond het ideaal werken tot hij ongeveer porties van 50 gram at, toen ben ik gewoon in bakjes in gaan vriezen.

Deel Deze Pagina