Hoi Allemaal, de titel zegt het al. We zijn nu bijna 2 jaar bezig met IUI. In totaal 9 behandelingen gehad en 3x zwanger geraakt. Bij de eerste zwangerschap kreeg ik bij 10 weken een miskraam. De tweede zwangerschap is helaas in een vroeggeboorte geeindigd ( geen reden gevonden) en nu weer een vroege miskraam bij 5 weken. Het is om gek van te worden. We zijn onverklaarbaar omvruchtbaar. Maar ik betwijfel dat... ik heb het idee dat er echt iets mis zit bij mij. Over 3 maandjes word ik 34. De klok gaat nu ook tikken en we zijn dan al 5 jaar bezig om zwanger te worden. Heeft iemand een vergelijkbaar verhaal en yoch uiteindelijk blijvend zwanger geworden? En wat zou het kunnen zijn? Ik ben al geprikt op stollingsafwijkingen deze zomer. Maar daar is niks uitgekomen.
Is je schildklier al eens onderzocht. Bij mij bleek daarmee een problkeem te zijn. Bleek uit onderzoek na 2 miskramen. Ik heb de ziekte van Hashimoto en gebruik sinds ik dit weet schildklier medicatie.
Ja, ik heb ook de ziekte van Hashimoto, al 10 jaar. En die is goed ingesteld. Dat is helaas dus niet het probleem... inmiddels ook al verschillende onderzoeken gehad (HSG, hysteroscopie) alleen nog niet op chromosomen getest... Het is allemaal best wel frustrerend. Gelukkig word ik wel zwanger, nu hopelijk blijvend zwanger een keer
Volgend mij wordt hashimoto sowieso helaas geasocieerd met herhaale miskramen en vroeggeboorten. Ook als je wel goed bent ingesteld. Zo heb ik het altijd begrepen. Vond dat ook een vreselijk eng idee. Ik ben uiteindelijk dus wrl blijvend zwanger. Dus het kan wel. Maar ook geeeeen idee waarom dat meer dan 3j moest duren. Heb je ook chromosomaal onderOek gehad? En je man?
Hmm dit wilde ik vragen maar daar ben je al op getest. En eventueel naar België? Doen ze daar niet meer en andere onderzoeken?