IUI: Twee MK’s en een vroeggeboorte

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Line85, 26 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Hoi Allemaal, de titel zegt het al. We zijn nu bijna 2 jaar bezig met IUI. In totaal 9 behandelingen gehad en 3x zwanger geraakt. Bij de eerste zwangerschap kreeg ik bij 10 weken een miskraam. De tweede zwangerschap is helaas in een vroeggeboorte geeindigd ( geen reden gevonden) en nu weer een vroege miskraam bij 5 weken. Het is om gek van te worden. We zijn onverklaarbaar omvruchtbaar. Maar ik betwijfel dat... ik heb het idee dat er echt iets mis zit bij mij. Over 3 maandjes word ik 34. De klok gaat nu ook tikken en we zijn dan al 5 jaar bezig om zwanger te worden.

Heeft iemand een vergelijkbaar verhaal en yoch uiteindelijk blijvend zwanger geworden? En wat zou het kunnen zijn? Ik ben al geprikt op stollingsafwijkingen deze zomer. Maar daar is niks uitgekomen.

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.197
    1.992
    113
    Is je schildklier al eens onderzocht. Bij mij bleek daarmee een problkeem te zijn. Bleek uit onderzoek na 2 miskramen. Ik heb de ziekte van Hashimoto en gebruik sinds ik dit weet schildklier medicatie.

3. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ja, ik heb ook de ziekte van Hashimoto, al 10 jaar. En die is goed ingesteld. Dat is helaas dus niet het probleem... inmiddels ook al verschillende onderzoeken gehad (HSG, hysteroscopie) alleen nog niet op chromosomen getest...

Het is allemaal best wel frustrerend. Gelukkig word ik wel zwanger, nu hopelijk blijvend zwanger een keer

4. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.197
    1.992
    113
    Volgend mij wordt hashimoto sowieso helaas geasocieerd met herhaale miskramen en vroeggeboorten. Ook als je wel goed bent ingesteld. Zo heb ik het altijd begrepen. Vond dat ook een vreselijk eng idee.
    Ik ben uiteindelijk dus wrl blijvend zwanger. Dus het kan wel. Maar ook geeeeen idee waarom dat meer dan 3j moest duren.

Heb je ook chromosomaal onderOek gehad? En je man?

5. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Vitamine b12 tekort?

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hmm dit wilde ik vragen maar daar ben je al op getest.

En eventueel naar België? Doen ze daar niet meer en andere onderzoeken?

Deel Deze Pagina