Alleen slapen met doek over zn snoet..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelylonnes, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja het onderwerp zegt het al, Justin slaapt het beste en het vastst met een hydrofiele luier over zn bolletje heen.
    Geen idee hoe dat komt, we hebben het die een paar keer gegeven omdat hij iets in zn handjes wilde als hij ging slapen en we merken dat als we de doek van zn hoofd afhalen als hij in slaap is gevallen hij steeds weer wakker word. Als ik de doek laat liggen is het goed en slaapt hij gewoon!
    Nu is zon hydro. ding natuurlijk wel dun maar vind het toch maar eng!

Net lg ie ook te huilen omdat hij niet kon slapen, leg een doek over zn bol, 10 sec. later is ie vertrokken...

Heeft er iemand tips of ervaring hiermee?

Thanx

2. mamavandyon

mamavandyon Actief lid

18 mei 2007
    133
    0
    0
    Hi,

Hier precies hetzelfde met mijn meissie. Zij ligt ook altijd met een schoon spuugdoekje (ligt standaard in haar ledikantje) tegen haar gezichtje aan c.q. over haar bolletje. Ze is nu 5 maanden en dit doet ze al vanaf dat ze 3 weken was. Nu trekt ze het doekje zelf van haar hoofd af als ze hem zat is.

Je zou um een kleiner doekje kunnen geven in plaats van zo´n grote hydrofiel luier.

Shila

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    doek er dan even bijlaten en dan korte tijd later weer weghalen, ik zou nooit de doek erbij laten liggen want je weet maar nooit, net zo goed als knuffels,dekens en dergelijke. nooit iets in het bedje laten liggen waar ze in kunnen stikken. je schrijft zelf al dat de kleine dan wel goed slaapt en dat het maar even is, dus blijf er lekker bij, of haal de doek na een paar minuten weer weg, dan is er niks aan de hand hoef jij je geen zorgen te maken, en de kleine ligt heerlijk knockieout ;)

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hier ook.
    Ze zijn in het ziekenhuis er mee begonnen.
    Daar lag ze zo uren met een spuugdoekje over haar gezicht.
    Nu doet ze het altijd nog.
    Maak me er niet druk om.

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Tja, overdag is dat niet erg, dan slaapt ie geen uren, maar snachts word hij dan een keer of 3 tot 5 wakker! En ik moet er om 6 uur uit voor me werk dus dat is niet echt te doen....

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nova deed het ook. Ik heb altijd een spuugdoekje door de ring van de speen. Er liggen wel 5 spenen in haar bed en voorheen legde ze altijd het doekje over haar gezicht. Dan sliep ze lekker.
    Ik liet haar lekker liggen hoor, zo'n doekje kunnen ze wel doorheen ademen.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Even een waarschuwing, een vriendin van mij heeft een zoontje dat ook een doek over z'n koppie wilde om te slapen. Dit deed ze dus ook. Op een dag hoorde ze een soort gegorgel uit zijn kamer komen en had hij dus bijna het hele doekje in zijn mondje zitten. Ze heeft daarna een hydrofielluier gebruikt met vier grote knopen in de hoeken.
    Je moet er toch niet aan denken...

8. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hier precies bij mij ook!
    Ze deden een tutlapje over haar lichaam heen en een tutlapje op haar hoofd.
    Nu kan ze niet zonder die 2 slapen. ze houdt ze vast en trekt het over haar hoofd heen met dr duim in dr mond!
    Heel lief om te zien!

9. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Mijn meisje heeft 2 lapjes van Snoozebaby!

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    ;)
    Die over het lichaampje heeft ze gelukkig niet.
    Alleen in het ziekenhuis lagen ze aan de monitor en thuis niet ;)
    Maar moeilijk af te leren.. zonder wil ze totaal niet slapen en ook niet zonder speen.
    Die hebben ze daar ook geleerd :(

11. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    die van mij heeft ook constant iets op zijn gezicht nodig om te kunnen slapen :confused: doe je niks aan geloof ik ;)
    wat ik wel adviseer is inderdaad die hydrofiel luier vervangen door een kleiner stukje stof...want zodra je kleintje gaat draaien en woelen in bed dan kan die lap stof om het keeltje komen in zijn slaap :(
    groetjes van Ramona

12. Hester

Hester Niet meer actief

Hier ook een hydrofiele doek, elke dag een schone fris gewassen. Hij begon er al mee toen hij een week of 6 was - toen legden we nog knopen in alle punten en halverwege de doek. Hij slaapt nu alweer maanden met een hydrofiele zonder knopen.

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    tja doe wat je goeddunkt zou ik zeggen,ik zeg vanuit mijn eigen gevoel dat ik het risico niet wil nemen, ik zie op de dag al wat ze af en toe met die tutlapjes doet, en zou niet eens willen weten wat ze er in haar slaap mee doet als ik er niet bij ben thats all.

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft altijd een spuugdoekje. ze trekt hem ook vaak over dr gezichtje heen.
    als ze slaapt kan ik hem gelukkig wel wegpakken.
    hij moet alleen binnen handbereik liggen.

ik zou er idd voor kiezen om een kleiner doekje te nemen omdat een grote gevaarlijk kan zijn.

ik heb van de week de hydrofiel die onder dr hoofdje ligt nu onder het hoeslaken gelegt omdat ze eraan begon te plukken.

als jij het zelf niet eng vind moet je het gewoon doen hoor, maar uit je vraag begrijp ik dat je er toch niet helemaal gerust op bent.

liefs doris

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie slaapt ook met 2 tuttels, en vaak als we kijken of ze nog slaapt, ligt die tuttels over dr gezicht. ach paps slaapt ook het lekkers met een kussen over zn gezicht, dus van een vreemde heeft ze het niet.

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    voor wie een hydrofile luier te groot vind, je hebt ook spuugdoekjes van hetzelfde materiaal. (hema geloof ik) dat is een stuk kleiner maar voelt t zelfde. lars gooit poppie ook over zijn hoofd, maar nooit over neus of mond, alleen ogen en voorhoofd.

17. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hier ook een hydrofiel spuugdoekje, daar wil mijn kleine meid altijd mee slapen. In de bugy/kinderwagen werkt het ook vaak zo: kap naar beneden en een jas of een dekentje/doek erover hangen zodat ze niet de hele tijd rond kan kijken...en voor je het weet is ze in slaap gevallen. Zo werkt het ook in het bedje, met zo'n doekje kan ze frummelen en daarna er heerlijk onder in slaap vallen. Het is zo dun, ze ademt er makkelijk doorheen. En na een paar minuten draait ze haar hoofd en valt het doekje naast haar hoofd.

18. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Haha, gelukkig zijn er dus meer! Thomas is begonnen met een hydrofiel spuugdoekje en kroelt nu met hydrofiele luiers. Eerst moest het helemaal over zijn gezichtje, tegenwoordig gaat het om het labeltje waar eraan zit. Daar doet hij zijn vinger doorheen en gaat dan liggen kroelen. De hydrofiele doeken van zijn broertje zijn afgekeurd, want daar kan zijn vingertje niet door het labeltje....

19. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    De reden dat ze dat doen is niet zo raar, het voelt geborgen (net als de baarmoeder) het zelfde principe wordt gebruikt bij het inbakenen van een huilbaby
    dan voelen ze zich veilig , net als in de baarmoeder zeg maar
    Mijn zoontje slaapt ook het liefst met iets over zijn hoofd, hij is bijna 2 jaar

20. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    kids van mijn broer hebben dat ook heel lang gedaan. Legde je ze neer, doekje op het gezicht/voorhoofd en ze gingen slapen. vond het altijd heel grappig

twinny

Deel Deze Pagina