Snorkelmasker?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ammie1984, 27 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Wij gaan in de meivakantie naar Egypte op vakantie. De meiden willen erg graag snorkelen. Nu ben ik even aan het rondkijken voor snorkelsets. Ik zie ook veel van die snorkelmaskers voorbij komen. Zijn hier ervaringen mee? Ik krijg er altijd een beetje bang gevoel van. Dat hij vol loopt met water en het dan verkeerd kan aflopen..
    Misschien zie ik wel allemaal beren op de weg, vandaar dat ik me afvroeg of en wat jullie ervaringen hier mee zijn.

    Mijn dochters zijn 9 en 11. Zal k voor zo'n masker gaan, of gewoon zo'n simpele bril met snorkel er naast?
     
  2. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Geen ervaring met een snorkel masker, alleen met een losse bril en snorkel. Als je in golvend water gaat snorkelen dan zou ik in ieder geval een snorkel nemen die niet open is aan de bovenkant, maar zo een met een speciale opening waar het water niet meteen in kan plonzen.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Zodra er water inloopt, kom je boven water, laat je hem leeglopen en doe je hem op ieuw op. Dat gaatniet snel, sijpelt langzaam naar binnen, soms zit er een pluk haar tussen ofzo dat hij niet goed afsluit of zijn die banden niet goed aangetrokken.
    Wel even passen of je de juiste maat hebt.
    Ik vind die dingen ideaal, geen water in je snorkel enz.
     
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Ik vind zo’n masker echt fantastisch, maar je kan bv niet goed diep onder water duiken ermee - dan neemt de druk op je gezicht snel toe (maar hij loopt niet vol water). Dus als je wil snorkelen en af en toe even (met ingehouden adem natuurlijk) dieper wil, dan is een gewone snorkel denk ik fijner… ik hoef dat niet, en ik vind het heerlijk om zo’n groot masker op te hebben :)
     
  5. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Wij hadden hem voor onze dochter gekocht. Leek me ideaal. Deed ook echt z'n werk wel maar zij vond het maar vervelend zitten. Ze is dus weer over naar een losse bril en snorkel. Maar dat is waarschijnlijk heel persoonlijk.
     
  6. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.856
    427
    83
    Zeker een bril en losse snorkel. Dan kun je nog dieper duiken en meer onder water zien.
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Zowel wij zelf als de kinderen hebben zo'n snorkelmasker van de decathlon, ideaal! Waar normale duikbrillen snel gaan lekker door een pluk haar of net niet helemaal vacuüm zuigen, heb je daar bij de maskers geen last van.
    Ook zit er een soort blokkade op dat je masker niet vol met water loopt als het snorkel gedeelte per ongeluk onder water komt.
     
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij zijn met ons gezin grote fans van de decathlon snorkelmaskers. We hebben ze in drie maten hier en we hebben er heerlijk mee in het buitenland gesnorkeld in de zee. Ze sluiten zich perfect af bij golven.
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik zou ze nooit aanschaffen voor mijn kinderen, ivm mogelijke co-2 opbouw en dus bewusteloos raken. Maar als je er wel 1 aanschaft, goed naar de tests kijken welke er wel goed uitkomen mbt deze co2opbouw. Sowieso moeten ze goed passend zijn. :)
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die van de Decathlon sluit hier, ondanks de goede maat, dus niet goed af. Miss toch maar een kleinere bestellen. Hoewel een losse snorkel makkelijker is denk ik.
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Wij hebben afgelopen zomer in Thailand een paar keer snorkelsets gehuurd bij een duikschool.
    Dan krijg je ook meteen weer het verschil mee met een goedkope snorkelset.
    Uren snorkelen zonder dat er water in je masker komt.
    Ik zit er aan te denken om iets te kopen maar wil er dan ook wel 100% zeker van zijn dat ze praktisch zo goed
    zijn anders blijft het bij huren.
     
  12. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Onze meiden hebben die decathlon maskers gedurende de zomermaanden dag in, dag uit, in gebruik. Ideaal!

    Nog nooit gehoord dat ze lekken, knellen oid.
    De gewone snorkelsets liggen al 2 jaar ongebruikt in het tuinhuis.

    Alleen jammer dat ze zoveel ruimte in beslag nemen in het koffer met een vliegvakantie
     
  13. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Wij hebben ook twee van die maskers, en vollopen oid hebben we nog nooit gehad. Ik vind ze ideaal voor kinderen. Voor mezelf geen meerwaarde.
    mijn dochter was drie toen ze hem voor het eerst op had, op die leeftijd is een gewone snorkel geen doen. Met een masker kunnen ze zelfs praten onder water. Ik hou haar (uiteraard) goed in de gaten, want ik ben altijd bang dat er iets gebeurt en ik haar niet hoor. Maar goed, in het water is ze sowieso altijd dichtbij.
    zoon van 8 heeft ook liever het masker, maar kan wel een gewone snorkel gebruiken.
     
  14. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.692
    1.613
    113
    Vrouw
    Hier met 7 en 9 jaar die van de decathlon gekregen. Gebruiken ze nog steeds en werkt super goed!
     
  15. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben al jaren de maskers van de decathlon.
    Heel tevreden over!
    Vorige week nog gebruikt, zou nooit weer een gewone snorkel set willen.
     
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind de maskers ook fijner. Lopen veel minder snel vol - en op de één of andere manier zie je veel meer. Overigens ben ik niet van het onderduiken - ik kreeg mijn pijpje nooit goed leeg geblazen met een gewone snorkel. Dus dat deed ik sowieso niet ;) .Misschien als ze dat wél veel doen dat een gewone snorkel fijner is. Maar ik vind het masker ideaal!
     
  17. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Hier gebruiken de kinderen ze beide. Ze hebben geen voorkeur voor één van beide.
     

Deel Deze Pagina