niet pedagogishe oplosing voor het huiluurtje....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anna1978, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Onze dochter heeft altijd rond het avondeten haar huiluurtje (maakt niet uit hoe laat we eten dan verplaatste ze het gewoon)
    Wat nu super werkt is in de wipstoel voor de tv :oops: Ze zit vrolijk trappend en lachend te kijken het is ook niet zo dat ze later alsnog gaat huilen want hierna gaan we weer met haar spelen.
    Zal het nu slecht zijn voor haar om het zo op te lossen?
    Wat ik trouwens echt heel gek vind is dat ze ook echt reageert op wat ze ziet want dat paarse beest in sesamstraat vindt ze eng.

2. Niet meer actief

nou lekker doen toch... zo zet ik danisha ook voor bumba als dat even wat beter uit komt...

3. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Het zou kunnen dat het voor haar overkomt dat je tijdens het eten geen aandacht voor ze hebt, en dat ze door de tv met al zijn gekke kleurtjes afgeleid wordt en daardoor vergeet dat jullie aan het eten zijn.

Dus ik zie het kwade er niet van in, het betekent alleen maar, naar mijn idee dat ze zich op die manier dus ook goed zelf kan vermaken.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat doe ik ook weleens hoor. ;)

Hier ook als we met eten bezig zijn.

Zolang het geen uren aan een stuk is zie ik er ook weinig kwaad in.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de eerste 3 weken heeft Fae uuuuuuuuren tv gekeken tot 3 of 4 uur snachts toe ;) . dan wilde ze gewoon niet slapen en alleen in haar wippertje was ze stil ;) . Mijn man lag dan om de tijd te doden liggend op de bank film te kijken. fae lag naar hem toe (en dus niet naar de tv) maar ze draaide haar koppie net zover achterover dat ze mee kon kijken ;)
    dus ze heeft heel de lord of the rings gezien, harry potter haha... ach ja. Nu gebeurd dat niet meer, maar toevallig net tijdens het eten zat ze ook weer eens in haar wippertje en dan zit ze stil, als ze op de 1 of andere manier maar naar de tv kan kijken...

want nu slaapt ze goed tegenwoordig hoor (snachts tenminste) maar ook hier is het altijd met etenstijd raak.. en net wat je zegt; het maakt niet uit hoe laat je eet, maar we eten maar zelden rustig... Meestal moet er 1 door eten om fae te troosten of bij zich te nemen.

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Als jij het op deze manier wil doen en het helpt dan houdt niemand je tegen hoor. Je kan moeilijk elke avond steeds je eten koud laten worden terwijl je er een perfecte oplossing voor hebt. Daarbij is tv niet zo super slecht hoor, als je je kind er maar niet constant voor zet!
    Dus toppie oplossing hoor!

Liefs,
    Duveldraakje

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dean lag altijd in bed terwijl wij aan het eten waren nog toen ie zo jong was, ik heb eigenlijk nooit de tv gebruikt maar onze zoon vind er ook geen bal aan (wat ik wel fijn vind) hij mag vanaf nu (na 1 jaar) bumba kijken maar na 5 seconden is ie afgeleid en gaat ie heerlijk spelen met zijn speelgoed en is ie uren bezig)

Op zich is het EEN oplossing als het voor je kindje werkt...toch? niet alles hoeft pedagogisch verantwoord te zijn hoor..

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Anouk kijkt alleen tv voor de muziekjes. Bijvoorbeeld als Diego of Pieter Post begint dan gaat ze als een speer naar de TV, maar als het muziekje dan is afgelopen gaat ze gewoon weer verder spelen. Het enigste waar ze echt voor blijft zitten is een tekenfilm waar veel liedjes in voor komen, bijvoorbeeld Wonder Team of Bruno en de bananenclub.
    Meestal kijken we 's morgens na het ontbijt een tv, da's meestal zo'n 15 minuten, daarna gaat ze naar de opvang of als ik thuis ben boodschappen doen, spelen of lekker even de deur uit. Dan als ik 's avonds thuis kom van het werk mag ze nog een half uurtje tv kijken, maar meestal is ze dan meer bezig met haar speelgoed of de poezen.
    Als ik gewoon thuis ben mag ze soms 's middags ook nog even tv kijken, ligt er ook een beetje aan of ze hangerig of zo is. Tot nu toe gaat ze nog niet op de bank zitten, maar banjert ze de hele kamer door tot er iets interessants op tv komt.

Liefs,
    Duveldraakje

9. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik zet timo ook weleens voor de tv in zn wipstoel als ik aan het koken ben dan lacht ie hij vindt het prachtig

10. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Dank voor jullie antwoorden voel me iets minder schuldig.
    Ben blij dat ik de pincipes die ik vantevoren wilde hebben (geen speen, geen tv) nu al kwijt ben.....

11. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    whahha ja inderdaad ik ook, heerlijk zo'n speen

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi hier ook zo :) . Wat een uitvinding die speen :) als we die niet gehad hadden.. en ik wilde absoluut geen spenenkind, ze mocht lekker duimen ;) maarja, die duim kan ze niet vinden en vind ze toch niet zo lekker als haar speentje ;)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij mij vond ze t.v. niet leuk, maar het huiluurtje eind van de middag is toen ze 2,5 a 3 maanden was vanzelf verdwenen.

14. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Wij hebben heel lang om beurten gegeten. Niet zo gezellig, maar beter dan met een huilende baby naast je eten.

En nee, ik denk niet dat een beetje afleiding door de TV kwaad kan. Ik hoor niet anders om me heen dat dat (kleine) kinderen af en toe voor de TV geparkeerd worden, om het zo oneerbiedig te zeggen. Zolang het binnen de perken blijft.... We moeten toch ook aan onszelf denken!

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nana wil ook altijd aandacht als we gaan eten. Ookal slaapt ze 5 minuten eerder als we aan tafel gaan word mevrouw wakker. We zetten haar in de wipstoel bij tafel vind ze geweldig! Als we met haar broer de dag doornemen 'klets' ze gezellig mee.

En de speen! Ik hou ervan! Terwijl ik tijdens de zwangerschap erbij zweerde dat mijn kind nooit zo'n ding zou krijgen!

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa zit ook af en toe lekker in de wipstoel voor de tv. meestal zet ik babytv aan en zit ze heerlijk te lachen en te brabbelen.

ook ik had me eerst stellig voorgenomen dat alyssa geen speen zou krijgen en niet voor de tv geparkeerd zou worden.

alyssa had na 2dagen de speen (al snel vond ze haar duim en de speen is nu verleden tijd).
    alyssa werd al snel rustig van de tv. de lichtjes en de geluidjes vond ze al snel geweldig.

ik voel me daar totaal niet schuldig over.

liefs doris

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Meid, het laten huilen is veel slechter dan naar tv kijken! Dus maak je niet te druk.

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou dan zal ik een nog pedagogisch-slechter beleid hebben....

De eerste weken is het eten zovaak koud geworden, of om de beurten eten of dus helemaal niet eten. En bij ons op de arm of bij ons in de wipper huilde hij ook. Dus in bedje(ALS hij dus gat huilen)en helaas huilen maar.(wel alles gehad,dus bedtijd) Dan even eten en daarna weer snel naar de kleine.
    Heel hard misschien maar ik was niet van plan nag maanden elke avond of apart te eten of het koud laten worden....

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dus je kind laten huilen zodat jij lekker kunt eten? Hoe kan je überhaupt lekker eten als je kindje ligt te huilen :confused: ?

20. valhalla

valhalla Niet meer actief

Al huilt Lena nog zo hard, als ik het filmpje van de Kuh von Malibu op zet ( http://www.youtube.com/watch?v=XgzzKT6w_Qo ) is ze stil. Zet ik het uit: gaat ze weer huilen. Aan: weer stil.

Nou, dan zet ik lekker dat filmpje aan hoor, ze gaat helemaal stralen als ze het ziet, in tegenstelling tot die saaie rotharses van mama :D

Maar ik moet zeggen dat ze de eerste drie maanden ALTIJD huilde als wij gingen eten. Of dat nu om 5 of om 10 uur was. Echt, hoe kreeg ze het voor elkaar. Of ze nu al een uur of drie of pas een kwartiertje op bed lag. Heb drie maanden lang alleen met een vork gegeten en met op de andere arm Lena :D Maar heb haar ook wel eens eventjes laten urmen hoor, om effe te kunnen eten. Als ze hard ging huilen ging ik haar wel halen, maar effe kunnen eten is best fijn.

En opeens hadden we gegeten: :confused: Wát is er met Lena? Nou, die sliep :D Eindelijk...

Deel Deze Pagina