Wat zou goedkoper zijn, potje of vers?

Discussie in 'Voeding' gestart door MissBianca, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, om eerlijk te zijn, dat geldargument snap ik niet zo hoor.
    Als je verse groenten en fruit van het seizoen eet, en zeker als je die gewoon even op de markt koopt en daarnaast diepvriesgroente eet, dan ben je echt niet duurder uit dan met potten en blikken. Maar je bent wel een stuk gezonder bezig!

Diepvries is voor een baby even goed als vers, behalve de alacreme spinazie. Daar zit veel te veel zout in. En dat alacreme is ook pure geldklopperij, er wordt een mindere soort spinazie voor gebruikt, het wordt gebonden met een sausje (dat je in een wip ook zelf kunt maken), alles bij elkaar opgeteld ben je met alacreme duurder uit, voor mindere kwaliteit.

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Als je de tijd en de kosten voor gas/elektra voor het bakken/koken ook meerekent, heb ik geen idee haha.. Als je elk maaltje elke dag apart gaat koken voor je kindje ben je misschien zelfs wel duurder uit met vers.. Als je vers maakt en dan voor een aantal dagen tegelijk of tegelijk met je eigen eten, dan is vers wel goedkoper dan een potje, lijkt me...

3. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Vers is echt goedkoper, ik heb het een keer uitgerekend!
    Mijn dochter eet alles, maar smult toch echt meer van een versgemaakt prakje! Ik maak altijd hapjes met 1 soort groente, aardappel en sinds kort wat kipfilet. De smaak van vers is puur.
    De hapjes uit een potje zijn vaak ondefinieerbaar en smaken naar niks speciaals!
    Het kost wat moeite, maar 1 keer koken (alles kan in 1 pan) en je hebt hapjes voor meerdere keren wat je in kan vriezen!

4. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Nou, dat snap ik wel.
    Ten eerste, de markt is alleen op de dag dat ik moet werken. Helaas, wat ik kom er graag.
    Fruit koop ik gewoon vers, dus die krijgt hij niet uit potjes.
    Diepvries krijgt hij wel, maar dan alleen spinazie. Het kan aan mij liggen, maar ik vind diepvriesgroenten echt niet lekker. Die erwten, zo nepgroen. Daarbij, als je een grote pot groenten koopt, kun je daar 2x van doen.
    En blikgroente is net zo gezond als vers.
    Maar ik heb het vooral over vlees. We eten idd elke week wel een keer kip en gehakt. Ik vind het belangrijk om gevarieerd te eten. Dus ik ga hem niet 2x in de week kip en gehakt geven. Tartaar zou kunnen, maar niemand lust dat hier haha. Dus dan zou ik nog alles apart moeten kopen. Dan ben ik duurder uit.
    Varkensvlees vinden we hier allemaal wel lekker, maar wat kan ik hem dan geven zodat het niet te moeilijk kauwen wordt? Ik ben niet zo van het glad pureren.
    @ Suusjeuh: ik weet niet waar jij dat gelezen hebt, maar ik kook niet apart voor mijn zoontje.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    denk dat het eraan ligt wat je kookt!
    maar met vers kun je wel meerdere porties maken , zoals veel moeders hier doen en die dan invriezen

denk idd dat vers goedkoper is!

Deel Deze Pagina