Baby van bijna 1 jr wil geen warm eten, HELP!

Discussie in 'Voeding' gestart door romygizmo, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap er echt helemaal niets van, mijn dochter wil sinds 1 wk eigenelijk helemaal geen warm eten, nog niet één hap!
    Het maakt niet uit wat ze voorgeschoteld krijgt, ze neemt het gewoon niet en als ze een hap binnen heeft begint ze te kokhalsen en ligt alles er weer uit.
    En dat terwijl dat eigenlijk nooit een probleem is geweest.
    Ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet.
    Aandringen doe ik niet, want het moet wel leuk blijven natuurlijk.
    (Ze eet alle andere dingen wel, zoals brood, fruit, tussendoortje, yoghurt etc.)
    Haar met een lege maag op bed leggen kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
    Hoe krijg ik haar weer aan de warme maaltijd?

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Heb je het idee dat ze ziek is of dat niet?
    Is heel normaal hoor, zal nog wel vaker gebeuren naarmate ze ouder wordt. Hier ook vaak problemen gehad met het warme eten. Zeker als de kiezen doorkomen of wat ziekig zijn. Aandringen werkt niet dus als hij niet wilt, dan niet. Als ze echt honger hebben eten ze wel. En met lege maag naar bed, daar kunnen ze best tegen. Krijgt ze nog melk voor het slapen? Of misschien gaat een laat toetje of fruit er wel in?
    Klinkt misschien gek maar hoe minder jij je druk maakt erover, hoe makkelijker ze weer gaat eten. Loslaten dus ;)
    succes!

3. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik heb niet het idee dat ze ziek is, misschien komen er wel kiezen inderdaad...
    Ze eet haar toetje wel na het eten en ze krijgt voor het slapen nog een flesje melk.
    Niet te druk over maken is een goede tip!

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    altijd makkerlijker gezegd dan gedaan ;)

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik persoonlijk geef er wienig aandacht aan...heb hier een weekje ook een lastig etertje gehad, terwijl hij sinds 6 mnd eigenlijk een onwijze bootwerker is...

ik bied gewoon aan, wilt ie niet dan niet...dingne van mijn bord zijn vaak wel interessant dus paar hapjes nam ie daar we van...lekekr stuk extra fruit als toetje eventueel wat yoghurt....en flesje voordat ie gaat slapen...

schijnt rond 12/13 mn dat ze heel erg hun eigen zin laten zien en ineens kieskeurig worden, dus zal vast ene fase zijn! :) maar kan idd wel frustrerend zijn heh :)

Deel Deze Pagina