Rommeldingen die je toch bewaart

Discussie in 'De lounge' gestart door Seth, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Hebben jullie ook "rommeldingen'... die je elke opruimbeurt in je hand neemt om weg te gooien, maar toch niet doet vanwege een herinnering?
    Wat bewaren jullie zoal.. en wat is jullie herinnering daaraan...?

Was net aan t opruimen, sta ik weer met een flesje parfum in mn hand..... zit een ieni-mini laagje in... (lijkt verkleurd)...
    Zou ik het weggooien... ik ruik eraan.... en poef....
    "daar loop ik weer zwanger van mn zoontje dat luchtje uit te zoeken, omdat ik mn andere luchtjes niet meer kon verdragen.."..

Hele zwangerschap dat luchtje op gehad.... dus tja... zet ik het flesje toch maar weer terug...

misschien volgende keer......

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hhahaha heel erg herkenbaar...

ik ben bijvoorbeeld qua verzorgingsproducten nogal wisselend...voordat het potje op is of de tube leeg vind ik het niet meer zo lekker en ga ik over op iets anders... een jaar later ga ik verder met het halve potje dat er nog stond omdat ik die dan wel weer lekker vind..

zelfde met huisinrichting.. dan heb ik weer een blauwe periode...dan weer lente dingetjes...dan besluit ik weer dat ik een paastak met versiering wil en het jaar daarna wil ik geen paastak... het gevolg is een hele berg met dingen die ik momenteel niet gebruik maar waarvan ik weet dat er een tijd komt dat ik het wel weer leuk vind..

en alles waar ik speciale herinneringen aan heb wil ik niet weg doen..

een ding scheelt... ik vond het altijd zonde om dingen weg te gooien, tegenwoordig breng ik ze naar de kringloop zodat een ander er nog plezier van kan hebben en de drempel om iets weg te doen is ineens een stuk lager ( en het huis opgeruimder hahaha )

gr Jose

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb een oud verkleurt shirt wat me niet meer past ook.
    Kwam het afgelope week weer tegen met de zolder opruimen. Mn oudste die me hielp met opruimen zei "waarom gooi je dat lelijke ding niet weg?"
    En toen vertelde ik hem dat ik in dat shirt 2x bevallen ben. 1 x van hem en 1 x van zn broer. Ik zou het eerder inlijsten als weg gooien! Maar het ziet er ECHT niet meer uit.
    Als ik er nog in gepast had dan had ik het 13 maanden geleden ook aan gehad ;)

En verder heb ik hier een oude bonbon schaal met deksel staan. Die is ooit van mn oma geweest. Ik heb haar nooit gekent maar heb het van mn opa gekregen. Daarin zit oa een veer van onze karel (papagaai die mn moeder had), riempje van Rakker mn eerste kat, oude portemonai van mn opa, huis sleutels met plastic dingetje met huisnr van mn eerste eigen huis (kwam ik nadat ik al lang en breed verhuist was tegen...dacht alles ingelevert te hebben), potje met n afgebroken stukje tand van Pitje mn cavia die ik had toen ik 6 was, etc
    Dus ja...ik heb wel zoiets ja ;):p

(en nog wel meer zooi op zolder hoor...pfff...)

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh dat vraag je helemaal niet :):):).

ik bewaar agendas, dat zijn soms net een soort dagboeken maar dan compact zeg maar...

ik heb nog oude liefdesbrieven van jeugdvriendjes.. iedere keer denk ik weg ermee... maar dan bewaar ik ze toch omdat het gewoon zo aandoenlijk is..

maar ik heb ook al mijn zwangerschapstesten bewaard... na de mmm was het zo onwerkelijk... ze lagen de 1e dagen op een rijtje op mijn nachtkastje en als ik s,nachts waker werd deed ik gauw het licht aan om te kijken of het streepje er nog stond...

iedere keer denk ik weg ermee ze stinken ook nog naar urine.. maar ik kan ze maar niet weggooien..

nu ik er zo ver nadenk bewaar ik echt veel... zucht... ben ook een sentimentele kip, heb een speciale verhuisdoos vol met deze dingen en zo een keer in het jaar vind ik het heerlijk er even in te snuffelen

gr Jose

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

de vuilniszak waarop ik zat in de auto toen we met weeen naar het ziekenhuis gingen... heel fout! :)

6. Seth

Seth Niet meer actief

@joseetje...
    uhhh stel ik een brutale vraag, bedoel je....? sorry dan...:)

ennuh... zwangerschapstesten niet weggooien hoor...!! :)

7. Seth

Seth Niet meer actief

hihihi....
    Dat is wel heel apart....:)

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb dit vooral met kleren! Ach ooit pas ik hier nog wel in.... DIT kan ik echt niet weg doen! dat heb ik maar 1x aangehad! DAT vind ik eigenlijk niet mooi, maar mss kan ik het bij een of andere passende gelegenheid toch is aan... en zo hangt mijn kast dus vol met broeken, shirts, truien, jurkes,... die ik in mijn leven 2x heb aangehad, al 3 jaar niet meer pas,...

ook heb ik alle liefdesbrieven nog die ik ooit aan mijn vriend heb geschreven! en dit zijn er veel... Heel veel!!

wij leerden elkaar kennen toen we 16 waren... gingen allebei nog naar school EN woonden 60km van elkaar vandaan. we zagen elkaar alleen in de weekends en IK schreef iedere dag brieven waarin ik mijn dag uitgebreid in vertelde.... deze las hij dan de week erop (als het weekend weer om was) Hijzelf heeft er op de 4 jaar tijd dat we elkaar alleen in de weekenden zagen ook !!! 2 !!! geschreven :D:D

mijn brieven zijn er mss wel 1000!! soms korte, soms lange, soms heeeele lange :D dan wou ik hem is peste en gaf ik hem een heel boek (20 tot 30 blz) waar verhalen, gedichtjes en tekeningen instonden... Heerlijk als ik er zo aan terug denk :D

maarja... Wat moet je er toch mee??

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    neee joh ik bedoel niet aan die stikende zwangerschapstesten snuffelen hahahah ( of bedoel je dat niet:(:(:()

ik bedoel door die doos vol spullen snuffelen whhahahahahah

gr Jose

10. Seth

Seth Niet meer actief

hahaha ben t ff helemaal kwijt....:D

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Een shirtje wat ik van mijn man heb gehad toen ik hem net leerde kennen. Pas hem absoluut niet meer en ga hem denk ik ook nooit meer passen (was toen al krap en weeg nu 8 kg meer en mijn lichaam is gewoon veranderd) maar ga hem echt niet weggooien ;).

12. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    hahaha hier ook heel herkenbaar!

Nu ik eraan denk ik heb mijn eerste BH nog! haha van de Hema maatje AA 65 ofzo.

Ik las het net bij iemand ook, ik heb ook nog de huissleutels van mijn eerste huis.Tickets van vakanties heb ik ook nog.
    En zo heb ik nog véél meer spullen waar ik geen afstand van kan nemen.
    En vaak denk ik ook met sommige spullen van mischien komt het nog ooit van pas.

Ik heb het trouwens niet alleen met spullen maar ook met smsjes, ik heb de eerste smsjes die ik van mijn man kreeg nog steeds!
    En zo ook met sommige mailtjes, en de laatste telefoonnummer van mijn vader staat ook nog in mijn telefoon (hij is paar jaar terug overleden).

13. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb nog mijn poezie albums van toen ik in groep 4 en 5 zat en die kan gewoon echt niet weg doen.
    Ook heb ik nog de agenda's vanaf dat ik mijn vriend leerde kennen, ook die kan ik echt niet weg doen.

En natuurlijk de zwangerschapstesten van mijn dochter en van deze spruit en ook deze gooi ik niet weg.

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier idd ook mijn eerste bh. shirtje van de kleuterschool... maar ook een ballon van mijn introductieweek, spiekbriefjes van de middelbare school, een paar van die briefjes die je elkaar heen en weert tijdens de les, een roos, echt van die kleine fluttertjes. maar netjes allemaal in een houten doos bewaren8)

15. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    oh hou op, onze kelder staat vol met dat soort dingen!
    we gaan binnenkort verhuizen en dan gaan we met een vuilniszak langs alle spullen, je gooit dan altijd wel wat weg maar sommige dingen..... die moet je gewoon bewaren.
    iemand zei ook agenda's, die bewaar ik dus ook altijd.

16. Seth

Seth Niet meer actief

Mijn vader heeft (echt waar) met het verhuizen alle vuilniszakken die op zolder stonden ongeopend weg gegooid..
    zijn idee: "heb het jaren niet gebruikt, dus zal ik het ook niet missen"...

Ben niet echt een bewaartype.. maar dit zou ik NOOIT kunnen...

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    oow ik bewaar alles heb n hele doos waar alles van jayla inzit het t-shirt waarin ik bevallen ben (ja wel gewassen hoor :p) de zwangerschapstest zelfs de draadjes die ze in de couveusse afdeling op zich kreeg geplakt heb ik bewaard :D zelfs nog n stuk navelstreng hahaha

18. naliey

naliey VIP lid

25 mei 2008
    6.701
    0
    36
    Vrouw
    Een lieve moeder en vrouw zijn en zo nu en dan tek
    Delft
    ik was ook altijd zo iemand die ALLES moest bewaren...
    we kregen ons huisje en alles stond vol (onder het bed, in de voorraadkast, het hele huis eigenlijk)...
    nergens meer plek voor dit of dat...
    gingen we naar de kermis...
    ik MOEST altijd grijpen en dan kwam ik met een vuilniszak knuffels terug..
    uiteindelijk was ik het zat...
    en gingen we ALLES uitzoeken en opruimen/weggooien..
    we hebben 5 vuilniszakken vol knuffels weg gedaan, de leukste bewaard voor als de kleine er is...
    heel veel kaarsendingen en tirelatijntjes weggedaan en noem maar op...
    nu ligt t allemaal onder het bed en de onderste gedeelte van de voorraadkast...
    we kopen geen onzindingen meer..
    wat we niet meer gebruiken gaat weg...
    we zijn nu zover dat we zelfs een aantal meubels weg hebben gedaan..
    we hadden 2 tv kasten (1 hoge en 1 lage)...
    de hoge is weg...
    de dressoir is ook weg...
    we hebben zelfs 4 kleine tafeltjes gekocht, inplaats van 1 hele grote..
    elk tafeltje wordt wel gebruikt..
    1 met een kleine aqua erop, 1 met de telefoon enz erop, 1 met een terra erop en 1 (de grootste) voor de koffie enz;)
    maar de grootste wordt vervangen door een iets grotere tafel (wordt een terra tafel, en dan kunnen er weer 2 tafels weg ;))
    haha, wij veranderen ook heeeeeeeeeel vaak ons huis...en dan gaan er ook steeds meer dingen weg..
    maar we hebben nu zoveel ruimte waar we erg blij mee zijn, maar toch dat we het leeg vinden, dat we nu steeds meer weg gaan doen haha...

maar goed een lang raar verhaal...
    om t kort te houden, wij zijn niet meer van het houden dit houden dat...gelukkig hihi..

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik kan ook heel moeilijk weggooien.
    we zijn nu de rommelkamer aan het uitmesten (wordt de nieuwe kamer van alyssa) en het schiet maar niet op.
    ik blijf dingen tegenkomen die ik niet kan wegdoen.
    zo heb ik mn pasje van school nog, mn eerste buspas, en nog veel meer van dat soort dingen.
    maar er zijn ook dingen bij die ik echt nooit weg zal doen zoals mn zwangerschapstest van alyssa.

liefs doris

20. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb dat met het speelgoed van de kinderen ik kan echt niks weg doen!

Deel Deze Pagina