Hulp & advies gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melletje1989, 16 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melletje1989

16 jan 2017
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi lieve allemaal.. ik ben nieuw dus dat ten eerste ik hoop dat jullie mij kunnen helpen gezien jullie ervaringen..

Ik ben nu iets meer dan 3 maanden gestopt met de pil en ik en mijn vriend willen onze kinderwens realiseren. 1 januari 2017 was ik ongesteld en mijn eerste normale cyclus is 29 dagen. Vorige week woensdag de 11e januari begonnen met testen met clear blue dubbele hormoon calculator en gaf een rondje aan, zo ook donderdag en vrijdag. Afgelopen zaterdag 14 januari voor het eerst een knipperende smiley, gisteren ook! En toen hebben ik en mijn vriend geklust voor het eest tijdens deze periode.. vanmorgen weer een knipperende smiley.. hoe lang moet ik door testen? En wat is verstandig om te doen qua klussen? Tevens drinken we deze gehele periode ook niet .. ik hoop op adviezen! Liefs

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    als je vanaf ongeveer een week voor je verwachte eisprong tot een week daarna ongeveer elke 2 á 3 dagen seks hebt zit je sowieso altijd goed..

Wat betreft je piek, je zit nog in je 'ontpil' periode het kan zijn dat je cyclus nu iets langer is dan de vorige cyclus dus nog even doortesten dus :)

Edit: alcohol moet je natuurlijk zelf weten, maar het kan nog even duren voor je zwanger word (wat ik niet hoop voor je natuurlijk) Wat ik doe is altijd vanaf mijn menstruatie tot aan mijn ei wel gewoon drinken
    en rouw vlees gewoon tot ik (ooit) een positieve test in handen zou hebben

3. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ik zou nog even doortesten en regelmatig seks hebben. Ik gebruik zelf de clearblue (de roze) met stilstaande smiley. Heb geen ervaring met de knipperende met dubbele hormoonindicator maar volgens mij geeft hij bij de knipperende smiley aan dat je vruchtbare periode begonnen is en meet de oestrogeen stijging en bij een stilstaande smiley heeft hij je LH piek te pakken. Ik zou in jou geval doortesten tot je een stilstaande smiley hebt. Als je die te pakken hebt,heb je je LH piek gevonden en vind waarschijnlijk de eisprong de dag erna, of de 2e dag daarna plaats. Succes!

4. Melletje1989

16 jan 2017
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt :) En is het dan beter om, om de dag te klussen? We hebben gisteren het intiem gemaakt bijvoorbeeld.. moet dat dan vandaag ook? Of beter weer morgen..? X

5. jeshh

jeshh Niet meer actief

Om de dag is het beste, zodat de kwaliteit van de zaadjes weer kan opbouwen :)

6. Melletje1989

16 jan 2017
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje wel :) ik ben benieuwd

7. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Om de dag is het best! Succes:)

8. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    om de dag is inderdaad het beste voor de kwaliteit van het zaad. en het zaad blijft ook 48 uur in leven in de baarmoeder, dus als je om de dag klust zit je altijd goed

9. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Om de dag is beter, maar als de zaadkwaliteit gewoon goed is, kan elke dag ook prima.

Bij onze IUI behandelingen bleek het niet heel veel uit te maken of mn vriend de dag ervoor nog een zaadlozing had gehad. Tot ong 24u na elkaar ging het prima. Als er veel minder tijd tussen zat, zagen we wel een drop in aantallen, maar nog ruim voldoende om door te gaan :)

Ook kunnen de zaadjes veel langer dan 48 uur in jouw lichaam overleven. Dit kan tot 5 dagen, en er zijn zelfs gevallen bekend waarbij het nog langer heeft weten te overleven.

Dus tja, doe waar jullie je goed bij voelen, en hoe spannend deze periode ook voor jullie is, probeer er niet meteen té veel bovenop te zitten.. Ook qua alcohol ed.. Ik hield meestal aan: vanaf menstruatie tot ong eisprong gewoon alcohol (met mate) en rood vlees ed, en na eisprong niet meer. (dit werd ons ook geadviseerd door de fertiliteitsarts)

Veel succes en plezier en hopelijk duurt het niet al te lang voor jullie een positieve test in handen hebben :)

10. Melletje1989

16 jan 2017
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje wel :) ik hou jullie op de hoogte van deze week.. het is inderdaad spannend vooral omdat alles nu de eerste keer is. Ik voel wel dat de eisprong er wellicht langzaam aan komt (hoop ik) ik verlies al meer slijmerig vocht (nog niet zo heel dik, maar nog te vloeibaar) en heb af en toe steekjes in mijn onderbuik. ik doe iedere ochtend tussen 9 en 11 steeds de ovulatie test meteen na het wakker worden en dus met de eerste urine van de dag, dus probeer dat aan te houden. Ben benieuwd hoe het morgen is :)! Gezien we gisteren het intiem hebben gemaakt proberen we het dan morgen nog eens, vandaag een dagje rust. laat het weten. X een fijne dag allemaal

11. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hi Mel! Als je dun slijmerig vocht verlies dan is dit juist goed! Na de eisprong word het juist wat dikker. Daarbij staat naar mij weten op de bijsluiter van de ovulatietest dat je NIET met eerste urine moet testen! Ik hoop dat dit bij jou testen niet het geval is. Have fun xxx

12. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Oooh, die paarse ovulatietesten zijn bij mij echt onbetrouwbaar!! Gaven bij mij gewoon 10 dagen achter elkaar een knipperende smiley en achteraf bleek ovulatie nog veel later te zijn ook!
    Ik gebruik nu die roze. Die zijn wel betrouwbaar.

13. Melletje1989

16 jan 2017
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net de roze ook voor de zekerheid besteld.. dan kan ik inderdaad meteen zien of het wel of niet zover is. Ik heb van de paarse testen nog over, deze test ik daarnaast nog door. :)

14. Pitahaya

Ja, ik weet niet of dat in het algemeen is, maar ik vond het rotdingen. Haha. Die roze zijn bij mij gewoon goed.
    Dus hoop dat die gewoon een smiley aangeeft (die knipperen niet).

15. Melletje1989

16 jan 2017
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen weer testen :) hou jullie op de hoogte haha bedankt allemaal heel lief

16. Pitahaya

Spannend!!

17. Melletje1989

16 jan 2017
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    4e dag knipperende smiley..

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

TS, staat in je bijsluiter dat je met ochtendurine mag/moet testen? Want bij de meeste ovulatietesten mag je juist niet met de eerste ochtendurine testen! Dit kan voor een valspositieve ovulatietest zorgen.

19. Melletje1989

16 jan 2017
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn bijsluiter staat juist dat het na de langste slaap moet?! Iemand ervaring hiermee? Ik zal vanavond nog eens testen voor de zekerheid

20. Pitahaya

Gewoon volgen wat in de bijsluiter staat hoor. Volgens mij klopt dat wel dat het bij CB anders is.
    Ik test zelf altijd rond het middaguur. Dat kan ook gewoon.

Ja, zie je, bij jou blijven die smiley's ook knipperen. Zo irritant. Dat duurt veel te lang. Heb je die roze al geprobeerd?

Deel Deze Pagina