Hoi dames, ik had nog een vraagje aangezien ik hier veel tegenstrijdige dingen over lees, namelijk: heb je nu vlak VOOR of NA je eisprong klachten zoals steekjes, zeurderig gevoel in je buik? Want als het vóór je eisprong is, is dat weer een extra hulpmiddeltje. Maar ik lees hierover veel tegenstrijdige dingen, weet iemand het antwoord? Liefs Daantje
Mij lijkt het trouwens logisch voor de eisprong,omdat er druk op het eitje staat dat op springen staat, maar aan de andere kant kan je denk ik ook pijn hebben na het springen ervan omdat hij dan knapt? Ik snap er niks meer van haha
Lastig he? Er zijn idd veel tegenstrijdige berichten. Je hoort ook vaak dat je er vanuit moet gaan dat je ovuleert, op het moment dat je die pijn voelt. Ik denk sowieso niet dat je het na je eisprong nog voelt. Als ik het 'rekenkundig' bekijk en van mezelf uitga: ik heb een cyclus van 30 dagen. Ik moet er (volgens de calculator) vanuit gaan dat ik op dag 16 ovuleer. Maar ik had afgelopen maand op dag 13 en 14 ovulatiepijn...Wel werd ik keurig op dag 30 weer ongesteld, wat natuurlijk precies 14 dagen na die 16e dag is. Dus in mijn geval lijkt het er op dat ik die pijn voor mijn eisprong heb. Hoop dat je hier iets aan hebt. Liefs
het kan allebei, dat is het vervelende je kan ovu pijn krijgen idd als je eitje op knappen staat, MAAR je kan ook ovu pijn keijgen na de sprong van het slijm wat vrijkomt door de ei sprong... Door te tempen of ovu testen te gebruiken leer je je eigen lichaam en dus de signalen van voor en na een ei een beetje kennen. Hoop dat je hier wat aan hebt! liefs humm
Maar je kunt het toch voor jezelf nagaan? Als je bijvoorbeeld tempt of ovutestjes gebruikt kun je voor je zelf kijken of je die pijn had voor of na je ei. Ik had het voor mijn ei.
Hoi, Volgens een aantal sites heb je ovulatiepijn voor de eisprong. Ovulatiepijn Sommige vrouwen hebben rond hun eisprong last van ovulatiepijn. Dit is een duidelijk aanwijsbare pijn (kramp) links of rechts in de onderbuik. De ovulatiepijn komt door de spanning in de follikel (de eicel met de omringende cellagen) en de eierstok. Ovulatiepijn lijkt op menstruatiepijn. Deze pijn voel je voor de eisprong. Soms duurt de ovulatiepijn een paar uur, maar het kan ook een dag duren. Als de ovulatiepijn over is, is ook de eisprong voorbij. Als je zwanger wilt worden, kun je vrijen als de pijn optreedt. Je bent dan net op tijd. De eicel leeft immers ongeveer 12 à 24 uur. Ovulatiepijn Wanneer de eisprong nadert, hebben sommige vrouwen buikpijn, vaak op een duidelijk aanwijsbare plek, links of rechts onderin de buik. Dat wordt ovulatiepijn of middenpijn genoemd. Het is het gevolg van de spanning in de eierstok, en gaat aan de eisprong vooraf. Als je vrijt zodra de ovulatiepijn optreedt, ben je net op tijd. De dag van de eisprong is de eicel vruchtbaar. Maar goed, er zijn ook sites die zeggen dat de pijn zowel voor als na de eisprong plaats kan vinden. Dus inderdaad is het wel onduidelijk.... Bij mij is de ovulatiepijn in elk geval voor de eisprong.
Hummie heeft gelijk het kan beiden zijn! Zowel voor (zie post hierboven) als erna, door de vloeistof die vrijkomt tijdens de eisprong kun je erna nog wat ovulatiepijn hebben. Niet echt handig dus als je wilt rekenen...
Ik heb het meestal beide, 2 dagen voor mijn eitje begint het een beetje te steken.. Dan op de dag zelf is het op z'n ergst. En dan meestal steekt het nog een dagje na