tips gevraagd om een kleine kamer in te richten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisa2005, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    We waren eerst van plan om zoonlief naar een grote kamer te verhuizen maar daar komt voorlopig niks van.
    Hij slaapt nu op een kamertje van 2,05 bij 1,95. Heeft iemand ideeen hoe ik het toch gezellig kan maken? Straks moet hij een groter bed maar een eenpersoons wordt moeilijk want de meeste bedden zijn door de ombouw langer dan 2,05. Dan zou er eerst een peuterbedje moeten komen maar ik zou liever gelijk over gaan naar een eenpersoons maar dan is de kamer ook gelijk helemaal vol.
    Iemand een leuk idee? De deur gaat naar binnen open dus de ruimte is beperkt. Maar alleen een bed erin is ook niet gezellig.
    Heeft iemand eventueel foto's van kleine kamertjes?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Heb het even voor je getekend! Hopelijk is het zo een beetje duidelijk :)

Er past op Ivan zijn kamertje niet meer dan een bedje, commode en een stoel.. da is hij vol. We hebben aan de lange muur links een groot hart met vakken hangen, daar staan allemaal frutsels in.

Commode bestaat trouwens uit 4 hele grote lades, op die manier zijn we geen kast voor hem nodig!

Aan de muur bij het raam hebben een behang van Pip studio's hangen (birds in Paradise khaki).

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Met zo'n kleine kamer zou ik wel voor een (2e hands) peuterbedje gaan.. wij hebben ook zo'n kleine babykamer, dat is met een peuterbedje echt al vol, geloof me!

4. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Meegroei bedje zodat je de ruimte zolang mogelijk kan benutten

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook zo'n klein kamertje en gaan eerst voor een peuterbedje, dan hebben we nog tijd zat om de grotere slaapkamer op orde te maken. Een groot bed past niet, ja dan moet de kledingkast of commode eruit maar waar moet je die dan weer stallen...voorlopig blijft ie hier dus nog op dit kamertje.

6. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    misschien opmeten hoeveel ruimte je hebt en een bed op maat laten maken of zelf een stuk afzagen? Zo snel zijn ze vast nog geen 2 meter.

7. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mam1991, bedankt voor de tekening. Gaan jullie ook voor een peuterbedje?
    @Nyn, jullie hebben al een peuterbedje staan? Hoe heb je het verder gezellig gemaakt?

8. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Muurstickers (groen behang, dus overal "natuur" stickers geplakt, wat lager de paddestoelen met konijntje, kikker, bloemen, schildpad, wat hoger de libelles, vogeltjes enz).
    Verder een lekkere hangstoel. Poster aan de deur.

Echt top vind ik het niet hoor, tis gewoon behelpen. Toen de oudste naar de grote kamer ging, ben ik daar helemaal los gegaan, dat is nu ook een gezellige speelkamer voor beiden.

Oh, en vrolijk gekleurde dekbedovertrekken en een kleed op de vloer doen ook veel!

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee, zodra Ivan zijn broertje/zusje in de maak is dan gaat hij over naar de grotere kamer :) Daar past een normaal 1 persoons bed, kast en eventueel voor later een bureau in.

Ook hebben wij verbouwingsplannen, de zolder wordt waarschijnlijk een slaapkamer en dan wordt het kamertje waar Ivan nu slaapt de badkamer ;)

Deel Deze Pagina