Deze vraag zal vast wel vaker gesteld zijn, maar tis me allemaal toch niet helemaal duidelijk. Moet je na het stoppen van de pil altijd wachten tot je je eerste menstruatie heb voor je daadwerkelijk vruchtbaar zou kunnen zijn? Of kan je ook zwanger worden voordat je menstruatie is gekomen?.. Ik ben begin deze maand gestopt met de microginon 30 kreeg gelijk 6 dagen bloeding (ontrekkingsbloeding?) en nu niks meer, geen afscheiding, of andere vreemde dingen. Me vriend en ik doen het om de dag of tenminste 3 x in de week, maar heeft het nut?.. Kan je uberhaubt wel zwanger raken als je je eerste ongesteld nog niet gehad heb? Of als dat niet zo is ben je dan helemaal niet vruchtbaar?... Hoop dat ik zo een beetje duidelijk antwoord krijg naar wat al de hele tijd bij me rond spookt..
Je kan meteen zwanger raken dus het heeft zeker zin! Maar het kan ook zijn dat je cyclus volledig van slag is en dat je pas na weken of ooit maanden ongesteld wordt.
Je hoeft je eerste ongesteldheid helemaal niet af te wachten en kan meteen zwanger raken. Velen wachten echter om te zien hoelang het duurt voor je eerste echte menstruatie doorbreekt. Meestal duurt dat namelijk langer dan 28 dagen en dan heb je tenminste niet voortdurend het idee dat je zwanger/overtijd bent als je regels langer wegblijven dan 28 dagen (wat heel normaal is na het stoppen van de pil) Spaart je veel stress / leed / geld voor zwangerschapstesten. Maar kan zeker geen kwaad om er toch meteen voor te gaan! Succes zou ik zeggen.
Je kan meteen zwanger raken. Bij mij duurde het 3 maanden voordat ik voor het eerst ongesteld werd, hou er rekening mee dat dat kan gebeuren.
Je kan meteen zwanger raken. (Je kan ten slotte ook zwanger raken als je een paar dagen de pil vergeet, en dan wordt je tussendoor ook niet ongesteld.)
super bedank dames! dan zijn onze klus uurtjes om de dag toch nie helemaal voor niks geweest, we hebben t dan tenminste geprobeerd haha. Nu maar afwachten dan
Ik was na mijn onttrekkingsbloeding niet meer ongesteld, was meteen zwanger. En ik maar denken dat al die dingen die ik voelde ontpillen was, ha ha... Heb daarom 6 weken na onttrekkingsbloeding pas een testje gedaan. Knalpositief , want ik was ook 6 wkn zwanger (terwijl we die maand maar 1 keer seks hadden gehad, soms moet je ook echt geluk hebben !). Veel succes!
Wauw Kache dus jij bent in dezelfde maand dat je stopte met de pil zwanger geraakt, kan je dan als je dus daadwerkelijk zwanger bent dan pas na een week of 6 echt zien of je daadwerkelijk zwanger bent? Hoe lang zou je moeten wachten na bevruchting met een test of je wel of niet zwanger zou kunnen zijn?
Ik had 4 weken na ontrekkingsbloeding (2 weken na bevruchting is dat, je krijgt de eerste 2 weken altijd kado) al kunnen testen en was dan ook vast positief geweest, maar ik dacht gewoon dat ik aan het ontpillen was en ieder moment ongesteld kon worden omdat ik iedere dag krampen had (wist ik veel dat dit een kwaaltje in begin was ,was mijn eerste). Ik had in mijn hoofd dat zwanger anders zou aanvoelen. Pas toen ik opeens niets meer lustte en onpasselijk werd van mijn eigen parfum ging het belletje rinkelen . Erg in shock toen daar meteen 2 dikke strepen kwamen op de allereerste zwangerschapstest die ik in mijn leven deed... Veel succes. Zou in ieder geval datum van onttrekkingsbloeding noteren, zelfs dat had ik niet gedaan dus wist het allemaal niet meer .Termijnecho was echt nodig om het vast te stellen, ha ha.
Voor mijn oudste ben ik gestopt met de pil, ongesteld geworden en meteen zwanger. Ik kwam er pas na 3 maanden achter, omdat ik op mijn eerste natuurlijke menstruatie aan het wachten was. Moet er nog om lachen, hihi.
Hier nu meteen zwanger geraakt. Deed gelukkig meteen tempen zodat ik niet me onnodig suf test hihi. Op dag 25 na de pil een ei en tien dagen later een positieve test