Wat zou je anders doen bij een volgend kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romy1979, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Jee ik lees hier eigenlijk nog veel meer wat ik eigenlijk ook nog anders had willen doen.

Adviezen van andere mensen werd ik ook wel gestressed van. De ene zei dit en de andere zei dat. Ik werd daar heel erg onzeker van. De volgende keer ga ik gewoon meteen naar mijn gevoel luisteren.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb vooral mijn kraamperiode totaal anders aangepakt. De eerste keer was helemaal niets, familieruzies, teveel bezoek, geklooi met bv etc. Gelukkig had ik toen een super kraamhulp.
    Dit keer heb ik een heel rustige kraamweek gehad, heerlijk. En alles op mijn manier gedaan. Bijvoeden etc. en misschien ook omdat ik er zo makkelijk tegenover stond (werkt het niet, dan stap ik gewoon over op de fles) heb ik het tot 8 maanden volgehouden.
    Oh ja, en ik heb een wiegje gekocht voor de tweede, ook geen spijt van gehad, lag daar veel knusser in dan zo verdwaald in dat grote ledikant.
    Verder eigenlijk niets anders gedaan.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ga me niet meer zo voorbereiden op alles. tuurlijk is het normaal dat je dat doet vooral als je een eerste vrewacht maar ik heb zo in de stress gezeten omdat eenmaal ik bevallen was nik sliep zoals ik "gepland" had omdat de realiteit nou eenmaal niet zo werkt. heb echt liggen huilen soms omdat het niet ging zoals ik wilde.

dat wil ik echt niet meer omdat ik de eerste weken ook niet echt heb kunnen genieten. ik weet dat ik na deze geen kinderen meer zal krijgen omdat we 2 genoeg vinden dus ik wil echt alles van beide kindjes bewust meemaken en er volop van genieten.

owja en ik zal iets strenger zijn tegen de kraamhulp..als ze net zo laks zijn als de vorige

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Niet zoveel eigenlijk... Ik wil alleen mezelf dwingen de borstvoeding wat langer vol te houden. Ik heb het nu 6 weken gegeven en vervolgens 2 weken afgebouwd, ik zou het dit keer graag langer willen geven. Maar als ik me er weer net zo rampzalig bij voel als de vorige keer, weet ik niet of dat me gaat lukken. In ieder geval heb ik me beter ingelezen en ga ik op zijn minst 1 keer een lactatiedeskundige inschakelen.

Oh ja, en de draagdoek vanaf het begin gebruiken! Daar begon ik bij zoonlief pas mee toen ie 6 maanden oud was.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Relaxter zijn
    BV geven
    Inbakeren

6. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Euhhmm, wat ik hoop dat ik anders zou doen is de volgende keer geen vroeggeboorte, al heb ik daar natuurlijk wel weinig over te zeggen;)!

Ik hoop wel dat ik weer een jaar borstvoeding kan geven net als bij Zoey.

Liefs Banjabes

7. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik zou veel meer genieten van mijn zwangerschap en niet zo graag willen dat ik verder ben maar ook genieten van dat moment! Verder zou ik graag bij de geboorte van de tweede langer tijd nemen om samen (nu dan met onze dochter erbij) te wennen zonder andere (super goedbedoelde natuurijk) mensen er omheen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helemaal niets! Ik heb bij mijn eerste en tweede eigenlijk hetzelfde gedaan en dat is prima bevallen!

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    He nu bij mijn tweede al dingen anders gedaan, al sta je er al vanzelf al relaxter in. Geen voedingsschema's maar voeden op verzoek. Ook al waren dat de eerste weken 10 kleinere flesjes op een dag.
    Nu mijn jongste 1 jaar is weet ik dat het echte opvoeden nu al begint......bij mn oudste had ik daar eerder op moeten letten.

10. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Ik zou....

- hopelijk minder stressen tijdens de zwangerschap of t allemaal wel goed gaat met de baby;
    - de eerste twee weken na de geboorte veeeeel minder bezoek ontvangen;
    - man vragen tijdens mn verlof wat vaker vrij te nemen;
    - geen borstvoeding geven;
    - baby sneller s avonds in bed leggen ipv de hele avond met hem te zeulen omdat ik dacht dat ie krampjes had/bij ons wilde zijn/wakker was.. (maar eigenlijk gewoon moe was);
    - inbakeren indien nodig;
    - kleding aanschaffen in de maat die hij op dat moment heeft ipv vooruit kopen op basis van schatting waardoor ik nu met te grote zomerkleding zit;

11. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

11 okt 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    - ik zou een tweede sneller in bedje leggen. Nu hielden we haar de eerste tijd veel bij ons, omdat als we haar neerlegden ze begon te huilen. Het heeft daardoor best lang geduurd voordat ze zelf 'leerde' slapen.
    - ik zou bij een tweede veel langer verlof nemen. Ik ben na 12 wk begonnen met werken en dat ging prima, maar ik vond het te vroeg om mijn baby al met 12 wk naar het kdv te brengen. Ze zijn dan nog zo klein en teer. Nee, bij een volgende wil ik langer thuisblijven 16 wk. Maar het zou helemaal mooi zijn als het zwangerschapsverlof bij wet langer wordt.

12. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Dat valt best mee hoor!;) Het was leuker geweest om het samen te doen, maar ik red me prima! Ik weet immers ook niet beter:D

13. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Niets meer plannen van tevoren, dus ook geen bevallingsplan maken. Daar komt toch niets van terecht. Verder zou ik gewoon kijken hoe alles gaat en op het moment beslissen hoe ik er mee om wil gaan. Bij mijn zwangerschap wist ik vooraf precies wat ik wel wilde en niet wilde; wel borstvoeding geen speentjes, eten a la Rapley geen potjes etc. Uiteindelijk heeft ze flesvoeding, een speen en eet ze nog steeds 6-maandenpotjes :D Maar het komt allemaal goed en bij de volgende laat ik me minder aanpraten (door o.a forums :p) en doe ik gewoon waar ik me goed bij voel.

Oh ja en ik zou ook niet meer al mijn hydrofielen strijken :D

14. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

tja er zullen waarschijnlijk heel veel dingen anders gaan met een volgende baby, maar wat ik echt anders zou willen doen is:

*een kraamfeest i.p.v. 12 weken achter elkaar kraambezoek.

*proberen baby meer aan te leggen.

* meer naar mijn eigen gevoel luisteren.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb bij beiden eigenlijk alles wel hetzelfde gedaan, beide keren ouderschapsverlof opgenomen (bij Lisa uiteindelijk iets meer door omstandigheden) en allebei met ongeveer 5 maanden pas naar de kinderopvang. Borstvoeding, niet laten huilen maar geborgenheid proberen te geven.

Bij Lisa heb ik wel geslapen in de kraamweek, bij Eva helemaal niet. Maar ik was ook wat moeier en Eva sliep toch ook (of niet, maar ging dan lekker zingen en kletsen in bed). Mijn kraamhulp hamerde ook wat meer erop. Ik vond het op zich wel lekker. Maar ook wel zonde van mijn tijd ;)
    En ik had me voorgenomen om wat geduldiger te zijn met het voeden 's avonds voor het naar bed gaan. Eva lag soms ruim een half uur aan de borst te sabbelen en als ik haar dan los haalde, werd ze weer half wakker, dat vond ik soms best irritant, ik wilde wel meer doen dan de hele avond op bed zitten met baby ;). Ik had me dus voorgenomen me daar niet meer aan te ergeren en desnoods maar een uur met baby aan de borst op bed te zitten. Maar helaas, het drinken bij Lisa ging helemaal niet goed, totdat ze vanaf 2,5 maand helemaal stopte met drinken. En nu 'heb ik mijn zin', 's avonds is het avondritueel met Lisa naar bed brengen haar in bed leggen en klaar, eventueel als ze wat onrustig is wat op haar billen kloppen, maar over het algemeen zijn we binnen 5 minuten klaar. Baal baal baal dus, want ik mis het lekker voeden en keuvelen en hangen met m'n kleine meisje verschrikkelijk :(. En baal dus ook heel erg dat ik daar bij Eva niet optimaal van genoten heb.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou zeker proberen meer rust te nemen in mijn kraamweek, had er toen alle gelegenheid toe want Irem sliep echt de hele dag maar niet gedaan, dom dom dom. Het is natuurlijk de vraag of het de volgende keer lukt omdat er dan al een kleintje rondloopt, maar goed.

Verder bij een volgende: meteen in eigen bedje laten slapen en niet overal en nergens, en ook niet in slaap sussen door eindeloos met hem of haar rond te lopen! Van die twee dingen heb ik erg veel spijt dat we dat gedaan hebben, gelukkig gaat het nu weer goed!

De rest moet ik nog ervaren! :D

Deel Deze Pagina