Hallo! Ik zit in een dilema! Ik ga bijna met verlof en ben op dit moment gastouder. Als mijn kindje geboren is weet ik dus echt niet wat ik moet en wil gaan doen! Aan de ene kant wil ik gastouder blijven, maar ben bang dat ik daar niet zoveel zin meer in heb als ik een eigen kindje heb en er zijn ook nogal wat nadelen verbonden aan gastouder zijn, je hebt geen contract dus bij ziekte of iets dergelijks heb je geen geld en ook heb je geen vakantiegeld. Ik wil natuurlijk het liefst veel thuis zijn dus wou eerst in de avond iets doen.. Of iets thuis maar daar kan ik echt niks betrouwbaars in vinden! Ik weet het dus echt niet! Zijn hier mensen die een idee hebben? Groetjes!
Tja, ik kan natuurlijk niet voor je beslissen, maar ik kan me voorstellen dat je, als je eenmaal bevallen bent, even geen zin hebt in gastouderschap. Misschien kun je het ´tijdelijk´ opgeven en het oppakken als je er weer aan toe bent? En als er nu ouders afhankelijk van je zijn, dan zou ik wel op tijd gaan aangeven dat je overweegt te gaan stoppen. succes! Amber
Mijn zusje doet thuiswerk via WeRyou. Dat is telefonisch verkopen (nu groene stroom). Ze deelt haar eigen uren in en heeft een vast contrakt. Wel moet je , dacht ik, minimaal 12 uur per week werken. Ook moet je ergens in het land, ligt aan waar de meeste aanmeldingen zijn, een hele dag op cursus. Hier is hun site: http://weryou.nl/thuiswerker.html Groetjes Eleni
Je kan ook gastouderopvang in je eigen huis doen.Ben je toch lekker thuis bij je kleine en dat is ook gezellig voor als je kindje wat ouder is, want hoe jong ook ze hebben altijd door als er meer kindjes zijn. Als je bv savonds werkt en je man overdag dan zie je elkaar niet veel, het scheelt oppas enzo dat wel, het is wat jezelf fijn vind ik persoonlijk lijkt me dat niks. Nadeel als je thuis werkt is dat je altijd thuis bent geen collega,s hebt en altijd bij je kindje bent, dit zijn voordelen aan de ene kant maar kan soms ook nadelig voelen.Soms is het namelijk best eens prettig de deur thuis achter je dicht trekken en lekker aan het werk met collega,s en andere verhalen om je heen.
De kindjes waar ik nu oppas die hebben een andere gastouder, omdat hun bijna naar school gaan allemaal! bedankt voor de site! Ga ff kijken!
Misschien vind je het straks juist heel erg fijn om een paar uurtjes per week de deur uit te zijn. 8 uurtjes in de kinderopvang ofzo?