Ik zou naar beneden gaan met erg veel lawaai en een honkbalknuppel die ik standaard naast mn bed heb staan. Al een keer eerder gedaan ook, alleen was het toen loos alarm, LOL. Ik trap af, deur vd huiskamer open gerost en geroepen, OPGESODEMIETERD OF IK MAAK JE AF. was er niemand Te nerd...zie mezelf nog staan.
ik heb het helaas meegemaakt. het enige dat ik kon doen was heel hard krijsen. je kan van alles bedenken, maar toen ik die man midden in de nacht in de keuken zag staan (ik ging even plassen) heb ik panisch gegild en kon verder helemaal niks. inbreker schrok zich dood, liet alle buit vallen en dook via het balkon weer naar buiten. het is gebeurd in 1998 en slaap sindsdien met de radio of tv aan. ik kan nooit meer slapen zonder geluid...
Thuis nog niet meegemaakt gelukkig, maar wel in Griekenland. Ik was 17 en met een schoolvriendin en haar 2 jaar jongere broer in het ene apartement en de moeder van die vriendin in eentje ernaast. We lagen al op bed, half slapend, toen er ineens aan de buitendeur gemorreld werd. Ik stap mijn bed uit en doe het keukengordijntje opzij. Keukenraam was vlak naast de deur. Daar stond zo´n enge vent en hij zag me, maar rende niet weg. Dus in een reflex pak ik een groot mes uit een la en hou die omhoog. Hij gaat er nog niet vandoor. Toen ben ik naar de deur gerend, heb hem open gedaan en ben achter hem aan gerend. Toen was-ie ineens wel weg, haha. Mijn vriendin en die broer waren geschrokken en durfden niets, maar ik moet toegeven dat mijn reflexhandeling ook fout had kunnen aflopen.
Als ik alleen zou zijn met mijn zoontje dan zou ik denk ik mijn mobiel pakken die naast me ligt en gelijk 112 bellen en anders kan ik de ploertendoder pakken uit mijn vriend zijn nachtkastje en als hij al in mijn slaapkamer zou staan dan doe ik net of ik slaap denk ik! hahah Eerlijk gezegd weet ik het gewoon niet. Heb het al een keer gehad toen ik bij mijn ex-vriend sliep na een nachtje flink stappen en dat er ook ineens iemand in de woonkamer stond en ik dus wakker schrok en diegene zo tegemoet liep. Het was een bekende van mijn ex die nog geld van hem kreeg en de deur had ingetrapt. Ik kon hem niet maar liep wel gelijk op hem af en zei "wat doe jij nou hier, ben je gek geworden" en toen zei mijn ex ja dat is die en die. Achteraf misschien heel dom want ik wist helemaal niet wat voor persoon het was, maar dat deed ik gewoon zonder erover na te denken en dat was na een nachtje flink doorhalen dus misschien dacht ik al niet echt helder. Waren roerige en geen leuke tijden met mijn ex dus was blij dat het over was.
Ik heb nooit ergens last meer van (angst ervoor) sinds we zowat de grootste hond in huis hebben die er bestaat hihi... Zelfs mensen die we gewoon uitgenodigd hebben durven niet binnen te komen. Moet altijd tien keer zeggen dat hij écht niks doet. Maar als het nodig is zal die hond wel ingrijpen hoor. Dat is ook een fijne gedachte! Zo laat ik hem snachts weleens uit in mijn uppie en als we dan een man tegen komen gaat m'n hond héél stoer voor me staan. Ze lopen altijd in een boogje om ons heen.
ik zou me kinderen pakken en me opsluiten in de douche met me mobiel en 112 bellen eigenlijk moet ik dit niet lezen want nu kan ik de klok er op gelijk zetten dat ik niet slaap vannacht (manlief heeft nachtdienst en ben al een bange poeperd )
Dit heb ik me al zo vaak afgevraagd. Echt een nachtmerrie! Als hij naar de slaapkamer zou komen zou ik de honkbalknuppel pakken en hem helemaal tot moes slaan als de slaapkamerdeur open gaat. Daar heeft hij niets te zoeken dus dat zou (in mijn ogen) op een overval duiden, dan ga ik denk ik over op zelfverdediging. Ik heb het weleens gedacht dat er iemand binnen was, tijdens mij vrijgezelle jaar. En hoe eng ik het vond, ben ik uiteindelijk toch gaan kijken. Ook voor mijn eigen gemoedsrust. Maar voor nu stuur ik mijn vent naar beneden en er zit een niet- zo-vriendelijk-uitziend-hondje je te verwelkomen.
Hmmm nu met een kleine in huis vind ik het wel moeilijker. Toch denk ik dat ik eerst 112 bel, daarna de pepperspray en een knuppel pak en een stungun en dan hem toch even opwacht. Laat me godver die weg jagen uit mijn eigen keet. Daar in tegen zou ik erg bang zijn dat hij de kleine iets wil aandoen. Wij slapen beneden, en de kleine boven. Inbrekers kunnen alleen maar beneden inbreken en moeten dus altijd langs ons om naar boven te komen. En gelukkig hebben we nog zo'n enge pitbull
112 bellen en de kinderen in veiligheid brengen. Als ik alleen zou zijn weet ik het niet, we hebben een keer een soort inbreker gehad in het oude huis. Was de vorige bewoner die lekker dronken s'nachts in de kamer stond en blijkbaar nog een sleutel had. Toen stond ik beneden tegen hem te schreeuwen en heb hem eruit gezet, maar nu we kinderen hebben zou ik voorzichtiger zijn denk ik.
Vriend bellen, die werkt in de beveiliging en is vaak in de buurt. Hij werkt veel 's nachts dus ben vaak alleen, zou hem dus bellen en dan als de wiedeweerga Sem uit zijn bed pakken en mee naar de slaapkamer nemen en de deur op slot draaien en wachten tot vriendlief thuiskomt! Maar denk dat de inbreker al weg is op het moment dat ie beneden is, we hebben een echte waakhond die je zo in je kuiten bijt (beagle)
Ik ben ook wel vaak alleen met Olaf thuis, ik heb een grote maclight (zaklamp) naast mijn bed staan en een telefoon in de slaapkamer. Ik zou de telefoon en de maclight mee naar Olaf zijn kamer nemen, die kan namelijk op slot, de deur op slot doen en de politie bellen! Of door het dakraam naar buiten het plat dak op met Olaf
..als ik alleen zou zijn en er loopt een inbreker in huis, zou ik 7 kleuren stront schijten en me hart moeten vasthouden, want die bonkt er dan zowat uit, vervolgens hou ik me adem in en blijf als een dood vogeltje staan. Dit allemaal in de hoop dat hij me niet ondekt natuurlijk.. En als hij dan in me buurt is, dan zeg ik keihard AHRRGGG en vervolgens mep ik m met van alles en nog wat.. *zegt ze heel stoer, maar denk dat ik toch maar naar buiten vlucht en gelijk de politie bel..
ik ben de type die de knuppel pakt en er achter aan gaat en mijn man man die is meer de type van snel naar buiten. net zoiets als we muizen hebben ik snel er achter aan om ze een klap te verkopen en mijn man die gilt het uit als een keuken meid hahahah beetje anders om wereld hierzo
IK heb in zo'n soort situatie gezete, was alleen thuis (geen man,wel baby) en toen hoorde ik s'nachts een poging tot inbraak....we hebben camera's om het huis. En ik ben toen opgestaan en heb meteen alle lichten boven aan gedaan....en de politie gebeld! Ik heb ook een keer gehad toen ik thuis kwam van mijn werk dat de inbreker boven stond, heb heel hard hallo wie is daar (denken dat het nog iemand bekend was) geroepen, en toen hoorde ik heel hard gestommel en wist dat het fout was Ben toen heel snel naar buiten gegaan, deur achter me op slot en politie gebeld.....
en toen en toen?? is ie gepakt. ontopic: ik zou doodsbang zijn en me niet veroeren. we hebben onder ons raam een dakje, van de overkapping van de achtertuin, ik zou dus naar buiten sluipen.
Ik heb al een keer een inbraak mee gemaakt toen wij samen thuis waren en ik 10wk zwanger was. Als dit me nog een keer zou overkomen nu als ik alleen ben met de kids, pffffffffffffffffff geen idee. Ik heb van de vorige keer een flink trauma overgehouden en weet dat je nu van alles kan verzinnen maar als het je "echt" overkomt je niet weet wat je doen moet Het gaat ook allemaal zo snel. Maar er zit nu een slotje op de deur naar boven, deur staat wel op een kier open maar je kan hem van beneden niet verder open doen. Zou het me weer overkomen dan zou ik de foon pakken en de hamer die tegenwoordig onder bed ligt. En zou denk ik wel weer gaan voor de verassingsaanval die wij ook vorige keer hebben gebruikt. Dus geen geluid maken, alles donker houden en op het moment dat hij bijna boven is hem zo laten schrikken dat hij er van door gaat en dan maar hopen dat dit een 2e keer ook werkt