Hey In overleg met beheer een ander account aangemaakt omdat ik in dit onderwerp volledig anoniem wil zijn. Ik heb sinds kort een nieuwe leidinggevende en die stuurt mij rare en ongewenste berichtjes via whatsapp. Het begon toen ik hem was vergeten succes te wensen voor een onderzoek die hij later die week had. Dus ik stuurde hem een berichtje: Hee ** sorry ben je vanmiddag helemaal vergeten succes te wensen, dus bij deze! Hoop dat alles in orde is. Groetjes *** Waarop ik terug kreeg: Thanks, lief van je! Kus! Die kus had van mij niet zo gehoeven maar ach om je daar nou druk over te gaan maken? Ik reageerde verder ook niet meer. Toen kreeg ik na 10 minuten weer een berichtje: Mooie vrouw. Ik heb dat maar weg gelachen wist echt niet wat ik daarmee aan moest. De volgende dag vond ik het moeiijk hem onder ogen te komen maar ik hield me maar voor dat het een geintje was. We waren samen ergens mee bezig en toen hadden we het over van alles en nog wat. Over uitgaan enzo. Toen hij me vroeg: Worden je grenzen niet minder als je alcohol op hebt qua jongens? Ik vond dat een gekke vraag maarja ik antwoorde maar gewoon. Ik zei dat dat niet het geval was maar dat ik wel eens flirt maar meer ook niet. Toen ik aan het eten was kreeg ik een berichtje van hem(hij was gewoon ook aan t werk maar ik had pauze) waarin stond: Stouterd. Pfffff ik kreeg me toch een rooie boei. Wat was dit nou weer? Ik vond het ook moeiijk om niks terug te sturen want ja hij is wel mn baas en moet hem wel te vriend houden, dus ik stuurde een terug. Vervolgens kreeg ik berichtjes dat hij me lekker vond (ik heb dat die dag pas gelezen toen ik s'avonds klaar was met werken en in de auto zat op weg naar huis) en dat hij opgewonden van me raakt. En toen ik niet reageerde zoals hij wou zei hij: Sorry ik zal me inhouden ook al zal het moeilijk worden. Maar nog wel even erachteraan: Ben je kaal of heb je een streepje? :x Van walging heb ik die berichtjes gewist. En als mijn vent dat zou lezen was ie echt niet jarig geweest. Maar morgen ben ik weer de hele dag alleen met hem. Ben eerlijk gezegd een beetje bang. hij heeft wel gezegd dat ie zou stoppen maar wat als ie wat probeert? Wie heeft ook zoiets meegemaakt? En wat heb je toen gedaan? Naar de hoge baas stappen kan ook niet, heb tenslotte geen bewijs meer. Valt dit onder seksuele intimidatie of stel ik me aan?
Denk wel dat het intimidatie is. Het lijkt er op dat hij een oog op je heeft. Als jij er niet van gediend ben kom voor je zelf op en zeg het hem waar het op staat. Blijft hij door gaan dan moet je het toch hoger op zoeken zo dat er in gegrepen kan worden. Fijn zullen de werk gevers het niet vinden maar als je dit blijft toe laten blijft hij het zeker te weten doen. Laat zien dat jij je mannetje staat. Zet hem voor schut als je de mogelijkheid krijgt met een rake opmerking als er mensen bij zijn. Dus you go girl. Dat sms je had je niet moeten wissen trouwens dat was je bewijst dus bewaar alle toekomstige sms je.s.
Ik zou gewoon zeggen dat je een man hebt, en dat je de smsjes leuk en aardig vind, maar dat je gewoon niet geïnteresseerd bent in hem. Aangezien je nog totally in love bent met je man!
Dit is in elk geval grensoverschrijdend gedrag, en daar mag jij gerust mee naar zijn baas stappen. Is handiger als je daar nog wel bewijs van hebt, maar ook zonder moet die baas wel echt naar je luisteren. Mocht hij nog een keer zoiets sturen, bewaar dat dan. Is er binnen je bedrijf ook een vertrouwenspersoon? Iemand bij Personeelszaken bijvoorbeeld, of een bedrijfsmaatschappelijk werker? Je moet je verhaal bij iemand doen, wie weet wat hij al eerder heeft uitgespookt. Een keer een flirterige toespeling vind ik nog wel kunnen, maar daarna is hij echt véél te ver gegaan. Je stelt je niet aan dat je je hier zó ongemakkelijk bij voelt.
Zelfs zonder bewijs moeten ze dit serieus nemen. Je kunt toch niet van ieder gedrag bewijs hebben. Bij ons is zelfs iemand naar de vertrouwenspersoon gestapt omdat ze geintimideerd werd in de lift en dit is heel erg serieus genomen ook omdat er al meerdere klachten over deze persoon waren.
Hey, wat vervelend voor je deze situatie. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Bij mij was het zo dat ik een keer thuis was bij de collega, we keken een film, in mijn beleving was ons contact echt puur vriendschappelijk. Maar plotseling kon hij zijn handen niet meer thuis houden en ben ik hals over kop weggegaan. De weken daarop volgend wist hij niet van ophouden en werd het erger en erger. Hij zei dat als ik naar de baas toe zou stappen hij me kapot zou maken. Ik kon niet meer goed functioneren (we werkten met z'n allen in 1 ruimte) en durfde niet meer met hem alleen te zijn. Toen hij de baas had verteld dat ik hem steeds verleidde en dat het echt vanuit mij kwam ipv uit hemzelf heb ik mijn ontslag ingediend. Er is toen nog een hele rechtszaak geweest omtrent mijn ontslag, die ik uiteindelijk wel had gewonnen (omdat ik veel van zijn smsjes en e-mailtjes had bewaard) Maar dat boeide me op dat moment voor geen meter, ik was echt heel verdrietig dat hij op die manier zijn macht misbruikt had. Als ik je mag adviseren zou ik hem op een best wel duidelijke manier laten weten dat dit niet jouw intenties zijn en verzoeken jou met rust te laten. Ik zou je man direct hiervan op de hoogte stellen, want hoe langer je hier mee wacht hoe verdachter het lijkt. Sterkte!
gadver de gadver, dit is ZEEER ZEKER sexuele intimidatie en zou er ECHT werk van maken en naar zijn leidinggevende stappen. dit is zo geen prettig werken, en wie weet wat er nog allemaal gebeurd, het is echt een zieke gast zo te lezen wat bezielt hem om dat naar zijn werknemer(s) te sturen? wie weet doet hij het naar meerdere? brrr.. ik zou dus echt met een klote gevoel naar mn werk gaan zo
Wow! Intimidatie?? Zeker weten! Dit gaat echt over de grens. Wat een vervelende situatie! En als 'buitenstaanders' kunnen we nu heel wat adviezen roepen...maar jij moet het allemaal maar 'even' oplossen. Niet eenvoudig!! Ik wil je op het hart drukken om er niet langer mee rond te lopen maar rechtstreeks tegen hem te zeggen dat je hier niet van gediend bent. Dat je een vent hebt en dat je toenadering van hem op wat voor manier dan ook niet op prijs stelt. Succes hoor!!!
Ik zou ze berichtjes bewaren, zou 1 keer goed duidelijk maken dat je er niet van gediend bent en wanneer hij niet stopt het hogerop gaan zoeken.
Als ik jou was zal ik morgen (hoe moeilijk het ook is) met hem erover praten en igg zeggen dat je er niet gediend van bent en je alleen een strikt zakelijk contact met hem wilt. Ook zal ik vanavond je man inlichten, dat hij weet dat je dit gesprek met hem gaat voeren. Snap dat je man kwaad word, maar laat hem igg weten dat dit gesprek plaats vind. Mocht het na dit gesprek niet veranderen zal ik als ik jou was toch echt een gesprek met een andere leidinggevende aangaan. Succes!
Jammer dat je de ber. gewist hebt joh (ik snap wel waarom)...miss stuurt hij er binnenkort er wel weer 1 goed bewaren hoor en dan hup naar de baas van je baas gaan!
Jeetje wat een nare situatie voor je! Ik zou in ieder geval een keer een berichtje terugsturen dat je het heel vleiend vindt dat hij je zo leuk vindt, maar dat je gelukkig bent met je vriend/man en verder geen interesse hebt, maar we hoopt op een normale manier samen te kunnen blijven werken. En persoonlijk zou ik het mijn man wel vertellen. Wat als hij een keer zo een berichtje per ongeluk leest en er het zijne van denkt! Dat risico zou ik niet willen nemen. Sterkte meid! Ik hoop dat het met een sisser afloopt.
Bedankt voor julie reacties.. En weetje wat zo stom is, ik ben gewoon bang dat hij me straks de vervelendste klusjes gaat geven omdat ik niet op hem in ga.. Ik zit er echt erg mee in mn maag, ik word al misselijk als ik aan morgen denk. en mn partner inlichten.. Tja, pff ik durf dat niet zo goed, Ben bang dat ie dan meteen flipt en hem wat aan wil doen. En ik had ook zeker die berichtjes moeten bewaren, maar van walging enzo kon ik ze echt niet bewaren, wou ze echt niet terug lezen. mocht het weer gebeuren dan bewaar ik ze zeker te weten Novaa, jeetje meid dat is ook niet niks!! Wat zei jou man ervan?
Wat een nare situatie zeg! Ik zou eigenlijk sowieso melding maken. Als het een collega was het misschien nog iets anders geweest, maar dit is je leidinggevende! Dit is iemand die jou moet gaan beoordelen, beslissingen neemt over of je al dan niet omhoog gaat in salaris etc. Wellicht idd via een vertrouwenspersoon of arbo-arts die je hierin kan steunen.
Heb even voor je gekeken. Je kan je berichten terug krijgen. Tegenwoordig kan je je berichten ook via whats app naar jezelf mailen, dan heb je alles zwart op wit staan. Zou eerst zelf aangeven dat je er niet van gediend bent, gaat hij door of geeft hij je rotklusjes zou ik het hogerop zoeken Goedemorgen whatsapp zelf maakt een back-up / reservecopy. Open whatsapp tik op het potloodje rechtsboven zodat u alle contacten ziet. Klik dan op u menu knop Klik op instellingen Klik op meer Daar staat tweede van onderen in kleine letters. Wanneer de laatste back-up is gemaakt. PAS OP Nergens op klikken Sluit whatsapp helemaal af, enen wis de app van u telefoon. Daarna installeerd u de app weer meld u zich aan met u telefoonnummer en dan worden automatisch de berichten terug gezet.
Ik snap echt dat je het moeilijk vindt om het je partner te vertellen, maar dat zou ik toch doen. Voor je het weet zit je in een situatie verwikkeld die helemaal niet meer uit te leggen is, straks zegt je leidinggevende dat jij de aanstichter bent geweest van dit alles. Het is dan lastiger om je partner aan jouw 'kant' te krijgen, omdat je hem eerder niet in vertrouwen hebt genomen om dit te vertellen. Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik op dat moment geen relatie had, maar ik kreeg direct het stempel opgedrukt van: 'ze zal het er zelf wel naar gemaakt hebben'. Dat vond ik misschien nog wel het ergste van alles, ik werd door bijna niemand gelooft. Dat deed me echt verdriet. Want niemand heeft het recht om je te betasten zonder dat je daar toestemming voor geeft. Vertel je partner dat het niet slim is om zelf stappen te gaan ondernemen omdat daarmee je baan gelijk op het spel staat. Ik zou zoeken naar een vertrouwenspersoon of de baas van jouw leidinggevende, en het met die persoon delen.
Ik zou gewoon duidelijk aangeven dat je ier niet van gediend bent en dat je er vanuit gaat dta hij dta sat anagezien je getrouwd bent en dat je er vanuit gaat dat dit jullie werkrelatie niet gaat veranderen en als dat welmhet geval gaat zijn je het hogerop gata zoeken.
Pfff... Jeetje wat naar voor je.. Maar ik zou zeker mijn man inlichten, je weet maar nooit. Straks leest hij wat en gaat hij rare dingen denken en kan jij de boel gaan uitleggen. Je kan hem toch uitleggen dat je het nog wel in de hand hebt en het zelf gaat oplossen? Verder ben ik het met de dames eens: Alles bewaren wat je gaat krijgen en vervolgens alles neerleggen bij iemand hogerop.. Succes..
Mocht het nog een gebeuren ga ik zowiezo mn vent inlichten hoor! Maar als ie het nu niet meer doet dan heb ik voor 'niks' paniek gezaaid..
Ik zou iig als je hem apart spreken zeggen dat je je gevleid voelt maar dat je al een man hebt en het daar bij wilt houden. en dat de berichtjes je een erg ongemakkelijk gevoel geven. Aangeven dat je liever op een normale manier wil samen werken zonder het idee te hebben dat hij meer wil dan op een leuke manier samen werken. desnoods per whatsapp terug sturen. houd hij dan nog niet op zou ik zeeer zeker werk er van maken.