als je beste vriendin een naam voor haar baby had die erg veel lijkt op de naam van je zoontje? Wij zijn nog op zoek naar een jongensnaam en nu vind ik Jelte erg leuk. Maar mijn vriendin heeft dus een zoontje en hij heet Jelle. Vinden jullie dat dit wel kan of zou je dit niet doen? Aan mensen in m'n omgeving kan ik dit niet vragen, want ik wil natuurlijk de naam niet van te voren vertellen, ben dus wel nieuwsgierig naar jullie reacties.... Groetjes
Vind ik ook! Heel verschillend, en daarnaast ik zou het juist een eer vinden als het kindje van mijn beste vriendin (bijna)hetzelfde zou heten als die van mij!
Ik vind het wel verschillend eigenlijk, maar kan de vergelijking wel goed snappen. Als je je er niet zeker bij voelt had ik het 'verrassingseffect' bij haar even opzij gezet en gevraagd wat zij ervan vindt.
Kan toch gewoon. Jelte is een leuke naam en anders dan Jelle, je schrijft het alleen bijna het zelfde. En verder ben ik het met Caithlin79 eens, misschienvind het wel een eer.
Ik vind Jelte ook een hele leuke naam. Klinkt toch heel anders dan Jelle, al schrijf je het bijna hetzelfde. Wel grappig...voor een zoon had ik Jelle heel erg leuk gevonden en als mijn vriend er geen verkeerde associatie mee had, had ik mijn dochter heel graag Jente willen noemen Maar idd, als het zo'n goede vriendin is, kun je voor haar misschien een uitzondering maken en het aan haar voorleggen. Misschien vindt ze het wel een hele eer
Ben blij met jullie reacties. Misschien heb ik 't er toch maar over met haar, gewoon voor de zekerheid. Het was iig de eerste jongensnaam waarvan we allebei direct zeiden: "ja, die vinden we leuk" Nu de meisjesnaam nog.............. :
Ik vind het ook twee totaal verschillende namen hoor, maar idd als het je toch niet lekker zit, kan je het, het beste even met haar bespreken en als ze je beste vriendin is, zal ze daar toch niet moeilijk over doen?!?
ik vind het heel goed kunnen hoor. maar als het je dwars zit dan zou ik het toch met haar erover hebben. ik neem aan dat ze haar mond kan houden. en dan blijf je in ieder geval niet met de twijfel zitten.
Ik denk dat je vriendin niet erg zou vinden, 'k vind de namen wel anders klinken... maar ik denk dat ze het zeker zou appreciëren dat je het er toch even met haar over hebt, kwestie dat ze het gevoel heeft dat je er toch aan gedacht hebt om het haar even voor te leggen...