Ja dat soort dingen doen we nog wel eens hoor, bvb nu met Kerst vind ik het geweldig om zelf met de kleintjes speciale inkopen te doen. Maar voor de rest doen we toch liever wat leukere dingen....
Mijn nichtje (ook expat) ging naar een school waar de meeste klasgenoten werden gebracht door een chauffeur... Volgens haar waren dat allemaal verwende krengen haha. Zij was de enige die door haar eigen vader gebracht werd, en werd daar zelfs mee gepest.
Wij hebben onze poetshulp en no way dat ik (zolang we het kunnen veroorloven) dat ik daarop ga besparen. Ramen lappen vind ik leuk, maar meestal vind ik de tijd niet. Was en strijk vind ik ook niet erg, is gewoon een routine geworden.
Schoonmaken en op nummer 1: Strijken. Schoonmaken hebben we al iemand voor (1x per 2 weken). Maar ik vind het dan weer te duur om strijken uit te besteden. Heb veel strijk (overhemden van mijn man en mij), broeken, shirts etc.
Ach ja jee, die heb je er hier ook tussen zitten van die verschrikkelijk verwende mormels. Maar er wonen hier ook ontzettend veel obsceen rijke mensen, veel 'nieuw geld' en die ouders weten niet hoe ze kun kinderen moeten opvoeden. Wij gaan daar zo min mogelijk mee om en onze kinderen gelukkig ook niet. 😅
Iemand die de trap even op komt knappen, dat zou ik willen uitbesteden. Het tapijt eraf gaat nog, maar dan die rottige lijm en het opnieuw schilderen of bekleden. YUK. Verder vind ik het huishouden zelf geen ramp. Ik zou wel eens een keer zo'n metamorfose team door de tuin willen laten gaan. Ik heb veel tuin en ik blijf maar achter de feiten aan rennen. Weet niet waar ik moet beginnen en hoe, het blijft bij opruimen vooral.
Ik zou het schoonmaken van de stoelen van de kinderen graag uitbesteden. Wat maken die er toch een zooitje van. Ik moet het er met mijn nagels afkrabben zo vast zitten al die etensrestjes. En dat 3-4 x per dag!
Voor schoonmaak hebben we al iemand. Als ze ook nog de strijk en de tuin zou willen doen was ik een heel blij mens ☺ Oh en een PA zou ik ook niet erg vinden
Op dit moment de alle kinderen die ik in huis heb... maar dat kan niet want zij zijn door omstandigheden al aan ons uitbesteedt Dus man en ik hebben het hier superdruk met 5 kleintjes van 1, 3, 5, 5 en 6 jaar. Al is het behalve druk ook wel heel gezellig.
Het huishouden en acquisitie voeren voor mijn onderneming. Vind er allebei geen bal aan maar moet gebeuren.
Het huishouden en de stallen uitmesten. O ja en soms mijn oudste bezig houden. Ze heeft zoveel energie en als ik dan niet meer kan, zou het heerlijk zzijn als iemand het ff overpakt. Kan ik lekker een sapje drinken en ff uitrusten. Na een halfuur zal ik de hulp dan wel weer aflossen
Elke nacht wakker liggen om stomme dingen, een verpeste gezellige avond door schoonzusje gister, verhuisdozen inpakken (en dan vooral om half3 snachts omdat ik dus toch wakker ben ) Überhaupt verhuizen
Ik besteed uit: het huishouden (twee keer per week schoonmaakteam), de tuin (1x per mqand de tuinman), klusjes in huis en ik beschik over een chauffeur op oproepbasis als ik van de compound af moet. Koken en wassen doe ik nog zelf.
Iemand die in de nacht op de kinderen let. Zodat wij minimaal 7 uur kunnen slapen. Het gaat de laatste maand goed, maar we hebben ook maanden gehad waar we wel 3 uurtjes per nacht konden slapen. Max
Koken. Wat.een. k.U.t. werk. Ik ben gek op eten, maar koken... Zo inspiratieloos. 3 uur in de keuken en na 5 min op. Zonde.
Poetsen, de was, de tuin, belastingaangifte, oppas, hondenuitlaatservice, koken, afruimen dat vooral graag, taxi chaufferen Ik zou overal wel iemand voor willen hebben Echter doe ik alles zelf ( met vriend) haha
Het huishouden in het algemeen. Moet zo vaak gebeuren, compleet geen eer van je werk en saai. En koken. En dan ook iemand die het bedenkt en de boodschappen doet