Wat zou je meenemen bij brand?

Discussie in 'De lounge' gestart door DearDeer, 1 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ligt eraan waar de brand begint.
    Zoiezo kind, man en hond.

En als er nog tijd is harde schijf, fotoboeken en mijn tas.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Man en kinderen uiteraard.
    Denk dat mijn man in de meterkast duikt om de hardeschijf veilig te stellen. Al hebben we daarvan ook een backup bij familie, dus op zich zou dat niet hoeven. Wellicht dat hij fotoboeken gaat pakken van zolder als dat kan.

Ik zou m'n handtas en telefoon sowieso meenemen en als het kan fotoboeken.
    Maar ik zou ook wel een jas mee willen en eventueel iets geruststellend (knuffel ofzo) voor de kinderen.

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn man en kinderen. Verder vind ik alles te onbelangrijk om langer in een brandend huis te blijven dan nodig.

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Mijn man en kindje (al zit hij nu nog in mijn buik). Afhankelijk hoe het zit qua tijd mijn sloffen/schoenen (blote voeten buiten lijkt me nu toch koud!) en een trui/jas en mijn telefoon en tas!

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.700
    5.728
    113
    Mijn dochter en vriend natuurlijk. De rest zal ik niet aan denken waarschijnlijk. Oh en mis een pyama gezien ik in mijn onderbroek slaap :p

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oa om deze reden staan al onze foto's online opgeslagen. Zo kún je ze niet kwijt raken en kun je gewoon naar buiten vluchten in geval van nood. Ik neem dus alleen mijn kinderen en man mee. Brand is zo verraderlijk snel.

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Mijn familie. En als er ruimte is mijn pc kast en spiegelreflex.

8. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Vorig jaar moest ik de brandweer bellen omdat de houtkachel iets te veel vuur had :D Op dat moment was er maar 1 ding wat ik mee naar buiten nam en dat was.. de rookmelder, want stel dat die ook nog af zou gaan :D Als ik nu nuchter mag bedenken wat ik mee zou nemen zou het toch wel mijn map zijn waar oa het bevallingsverhaal in zit die mijn moeder toen heeft geschreven tussen de weeen door en de doos met persoonlijke spullen van mijn vriend en mij. Laptop mag mijn vriend in veiligheid zien te brengen

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Kinderen, huisdieren. En als ik het nog red, harde schijf met foto's en portomonee.
    Sowieso altijd slim om belangrijke papieren ook online te bewaren voor het geval dat.

10. Als iedereen al gered is en er tijd is; m'n laptop. Daar staan alle foto's en filmpjes op van toen de kinderen klein waren, die zouden me op materialistisch gebied het meeste waard zijn.. Maar goed, zelfs áls er tijd is, betwijfel ik eigenlijk of ik niet dusdanig in paniek ben dat ik daar nog aan denk :)

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Muv man en kinderen neem ik de laptop mee met alle foto's.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb een vuurdichte kist met alle voor ons belangrijke zaken in de kamer staan inclusief alle foto's op sticks. En in mijn handtas zitten alle id kaarten etc.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als we veilig met zn 4en uit huis zijn zien we wel of er tijd is om meer dan onszelf te redden.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha dit geldt ook voor mij :).
    Hopen maar dat het nooit nodig is.

15. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Mijn dochter. En als de brand "gunstig" is mijn handtas, die staat naast de deur op de trap (naast m'n sleutels)

En mijn honden... ik kan aan de achterkant "makkelijk" naar beneden. Ik hoop dat ik dan op tijd ben om de ruiten van de keuken in te slaan zodat ze naar buiten kunnen. 1 van de 2 zit in een bench, dus daar denk ik wel eens over na hoe ik dat moet doen. Brand in de keuken of woonkamer is hier het grootste risico... boven staat weinig tot geen elektronica standaard aan (niks, eigenlijk). Laten we maar hopen dat er niks gebeurd :)

16. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Hangt een er vanaf hoe erg de brand is...

Als er echt geen tijd meer is, alleen mijn kinderen en de katten. Mijne man moet zichzelf maar redden, is daar oud genoeg voor. Haha!

En als er iets meer tijd is, dan nog mijn laptop en de ipads.

17. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    de kids, honden en man,
    wij wonen in een rietgedekte boerderij,
    dus als dat ooit zou gebeuren.. hebben we écht geen tijd om aan andere dingen te denken..
    op de deel zitten schapen dus die zouden we dan naar buiten jagen.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.505
    12.053
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier staat het gros van foto's en filmpjes op de icloud. 😊

Maar ik denk dat als je nig tijd hebt om na te denken of je je handtas en laptop moet zoeken je ook nog wel een poging kan doen de brand zelf te blussen met zo'n mooie schuimblusser die iedereen natuurlijk voor het grijpen heeft liggen 😉

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

De foto's van mijn vader en moeder met mij toen ik nog een baby was. Kinderen en man zijn vanzelfsprekend!!

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    De kinderen en mijn man plus eventueel mijn handtas. Alle waardevolle spullen en belangrijke papieren plus foto's staan in verschillende clouds, brandvaste kluis en/of is buitenshuis veilig gesteld. 🙂

Deel Deze Pagina