Oeh mag ik foto's van je? Die optie had ik nog niet overwogen maar klinkt ideaal met schoonhouden! Ik dacht zelf als achterwand een lage opstaande rand van graniet (net als het werkblad) en de rest met afneembare verf maar wat jij zegt klinkt ook echt mooi.
Hier i.v.m. lengte ook een hoog aanrechtblad, maar juist niet door een hogere plint (hebben zelfs een vrij lage plint) maar door hogere onderkasten, waardoor we ook nog extra kastruimte hebben.
Gladde deurtjes. Hiervoor een keuken met een ‘werkje’ erin. Verschrikkelijk! Ik heb alleen maar lades (en een bovenkastje). Ideaal! Zou niet meer anders willen.
Ja! Vet irritant! Wij hebben hele hoge diepe kasten ik moet altijd krukjes pakken! Hoog aanrecht (ik ben dan ook lang) Ik vind oven/magnetron op oog hoogte ideaal (beter dan onder fornuis) groot fornuis want als ik nu de wok op mijn middelste pit heb valt de rest er half af! persoonlijk: grote vriezer en geen gasfornuis ik vind het vervelend schoonmaken dus heb liever inductie (superfijn als je dat eenmaal doorhebt) Ik heb nu een combinatie (diepe kasten en te klein gasfornuis maar wel grote vriezer en oven en magnetron op ooghoogte (liefst ook allebei en geen combi) over 2 jaar nieuwe keuken is mijn wens dus dan ga ik los
Wat ik anders zou doen is iets meer kastruimte. Het is net voldoende nu maar iets meer zou fijn zijn. Achterwand hebben we een hogere graniet plint zelfde als aanrechtblad en verf, maar ook de afwasbare verf is niet handig in de keuken. Er komen toch vlekken op die er niet af gaan. Ik zou nu denk ik voor glas of zo gaan. Ik zou de volgende keer ook een qooker nemen, maar dat was toen nog niet echt. Oh en nu natuurlijk inductie ipv gas. Absolute top is de vaatwasser op hoogte! Dat is echt zo ideaal. Zou het niet anders meer willen. En een 5 pitter met wokbrander die genoeg ruimte overlaat om ook andere pannen te kunnen plaatsen tegelijkertijd. Bij ons zit hij links en dan daarnaast nog 4 pitten.
Leuk!!! Wat ik anders zou doen: - verzonken wasbak ipv eentje die met een randje ‘op’ het aanrecht ligt. Ik kan de zooi van het aanrecht nooit in 1x in de wasbak vegen. - kookplaat in het aanrecht ipv er op liggend. Bestaat dat? Mensen ervaring mee? En inductie ipv gas. - massief houten deuren! Onze deurtjes zijn gelamineerd en dat begint nu na 7 jaar los te laten. Super lelijk. - massieve handgrepen! Ook die blijken gespoten te zijn en dat laat op de plekken waar je hem vaak vastpakt al los... - keukenkasten tot boven aan toe Wat ik wil houden: - Veeeeeeel lades - Oven op hoogte
Wij hebben een oven die zichzelf schoonmaakt. Klinkt ideaal en is het ook. De oven vergrendeld zichzelf en verbrandt alles op joge temperatuur. Het enige wat ik nog moet doen is even met een vochtig doekje alle vuile assen nadien eruit wassen. Als ik mij niet vergist heet zoiets pyrolyse. Zeer trvreden over nooit meer staan scrobben en steeds een zeer propere oven zonder aangekoekte dingen.
Niet zo veel eigenlijk. We waren te laat om bepaald meerwerk te kunnen laten uitvoeren bij aankoop van de woning, waardoor we de verwarming in de keuken niet konden verplaatsen. Anders hadden we dat wel gedaan en de keuken iets anders ingedeeld (U-vorm ipv L-vorm oid). Maar ik ben heel blij met hoe hij toch is geworden. Twee ovens, waarvan 1 een combi-oven is (zou ook weer een must zijn in een volgende keuken), geen bovenkastjes, alleen maar lades onder het aanrecht (op de draaikast in de hoek na) en nog een mooi kastje (officieel een bovenkastje), maar dan hangend aan een lege muur, vlak boven de grond, met als bovenblad hetzelfde als ons aanrecht (alleen iets dunner). De muur boven de verwarming hebben we nu maar goed gebruikt door mooie plankjes te hangen en daar staan kruiden en specerijen en bv de plenty easypul en een toastapparaat (wordt hier iedere ochtend gebruikt). Heel fijn dat dat niet op het aanrecht staat, maar wel in de buurt is. En daar is ook plek voor een prullenbak en een opstapkrukje voor zoon. En ik wil nooit meer anders dan op inductie koken. Edit; en na 12 jaar zijn onze ovens vervangen en is de hoofdoven zelfreinigend. Wat een fantastisch systeem is dat. Hij ziet er nu no steeds als nieuw uit.
Onze keuken stond al in ons huis, maar wat ik irritant eraan vind: 1. het is een extra hoog aanrecht. Heel irritant als je klein bent zoals ik. Mijn dochter van bijna 7 kan nu pas op haar tenen de kraan aandoen. Als ik moet roeren in mijn wokpan dan moet ik ook even op mijn tenen staan. 2. Kleine koelkast. Na het boodschappen doen zit hij vol. Bij elke verjaardag heb ik stress dat de taart niet past. 3. Het grootste gaspitje zit aan de achterkant. Ik weet niet of dat standaard is, maar mijn wokpan raakt dan de muur.
Oven of magnetron op ooghoogte. Een keramisch blad. Super sterk, er kunnen hete pannen en ovenschalen op, je kunt erop snijden en er kan niets doorheen qua vloeistof of vlekken. Apothekerskast is ideaal om alles bij de hand te hebben. Keramische kookplaat. Koken op vuur (lees gas) is aan het verdwijnen, veel gevaarlijker en een plaat is zoveel beter schoon te houden. Op die gaspitten bleef ik maar poetsen. Stuk minder hygiënisch ook. Geen kastjes maar alleen lades. Natuurlijk een quooker (maar dat is vrij standaard tegenwoordig volgens mij). Vierkante wasbak waar je ovenrekken inpassen (handig met schoonmaken). Bestel meteen een achterplaat voor het fornuis mee.
Wij hebben in 2015 een keuken laten plaatsen. In 2017 zijn we verhuisd en hebben we in ons nieuwe huis weer een keuken laten plaatsen (over geldverspilling gesproken....) wat wij anders hebben gedaan en heel blij mee zijn: - meer lades - spoelbak met afgeronde hoeken ipv vierkant - draagsysteem in hoekkast omdat je anders altijd op je knieëen helemaal achterin zo'n kastje moet duiken - quooker Waar we nu niet zo blij mee zijn: - gas op glas (niet goed schoon te krijgen) - grote koelkast (1.80 hoog) met vriezer ernaast. Een koel/vries combi had achteraf groot zat geweest en dan had er onder de oven nog lades gekund (zit nu de vriezer) en had ik alle keukenvoorraad daar gezet ipv dat er nu voorraad in de trapkast staat. Ik heb liever alles in de keuken. En de koelkast is het grootste deel van de tijd halfleeg. - boretti apparatuur: 2 jaar verder en de vaatwasser al 2x moeten laten repareren (en dáár hebben we 1x bijna 3 maanden op.moeten wachten) en van de koelkast is het lampje al stuk en laat het rubber steeds los. Ik vind ze slechte service hebben. Wat we hetzelfde gedaan hebben als in ons oude huis en nog heel blij mee zijn: - geen hoogglans maar houtlook kastjes. We zijn niet zulke poetsers en hier zie je werkelijk niks op, toch belangrijk met een open keuken
Over de oven... Wij hebben hem nu op ooghoogte en in ons oude huis zat hij onder de kookplaat. Ik heb nooit last gehad van hete benen hoor. Ooghoogte is wel makkelijker schoonmaken. Maar de oven is nu wel kleiner. 4 pizza's bakken was makkelijker in ons oude huis. Ik heb in deze eigenlijk niet echt voorkeur...
Onze keuken stond er al toen we ons huis kochten en eigenlijk zijn we erg tevreden mee. Veel kasten (eigenlijk wat te veel, want je blijft maar verzamelen), een inductiekookplaat, vaatwasser naast kookplaat (handig om meteen alle potten en pannen in de vaatwasser te kunnen steken), oven en combi-oven (handig voor etentjes, borden kunnen dan ook opwarmen). Wat ik wel zou veranderen: grotere koelkast, nu is die ingewerkt in de kasten (wel mooi), maar is eigenlijk net te klein. En het blad in hout hebben we al veranderd. Er zat een soort beschermende olie op, maar dat werkte langs geen kanten. Elk drupje zag je. We hebben het helemaal laten afschuren en opnieuw laten behandelen. Nu kan je er tenminste op werken zonder je zorgen te maken over een spatje en dergelijke.
Wat ik anders zou doen: - sowieso een andere leverancier uitzoeken - een quooker - wasbak zonder hoeken - geen plint aan de achterkant, maar deurtjes tot de grond (kijk je tegenaan vanaf de kamer) - een extra plaat aan de zijkant van de hoge kast waardoor je niet tegen de randen van de lades en ovens aan kijkt - weggewerkte afzuigkap (leverancier had ons een inbouw afzuigkap met koof beloofd, maar niet goed gemeten waardoor het niet past dus nu een gewone lelijke afzuigkap) Wat goed bevalt - keramisch blad - inductie - 2 ovens waarvan 1 combi en 1 XL - matte lichtgrijze kastjes. Je ziet er weinig op.
Ik zou de volgende keer niet bezuinigen op de inbouw apparatuur. We hebben nu 2 jaar een nieuwe keuken en ik erger me elke dag aan de vaatwasser. Het is een pelgrim vaatwasser en de rekken/lades (hoe noem je dat) zijn zo ontzettend gammel. De bovenste knalt bijna elke keer naar beneden als je em eruit trekt. Heel erg irritant!
Ik zou vrijwel niets veranderen, heel blij met onze keuken. Hebben in 2016 in ons vorige huis een nieuwe keuken laten plaatsen. Precies een jaar later in dit huis de 2.0 versie. Vrijwel identiek, maar een aantal aanpassingen. - ander vuilnisbakkensysteem. Hebben nu 2 grote bakken, 1 plastic en 1 gewoon en 2 kleine bakjes, groen en in de andere de nieuwe zakken en vaatwastabletten. - nu quooker ipv flow kraan (beter merk). - nu stoomoven en gewone oven en warmhoudlade. - hoger werkblad. Ik mis niets, maar wij hebben dan ook wel een grote keuken. Kastenwand van 3.60m van grond tot plafond. En eiland van 4 meter lang en 1.20m breed. Wat ik anders zou doen: - vaatwasser op werkhoogte - nog meer lades ipv de zitplek met barkrukken. Gebruiken dit vrijwel niet.
Pfff ik zou echt heeeeel veel anders doen. Combi/magnetron op ooghoogte, deze zit nu onder de kookplaat. Meer opbergruimte, heb nu maar 1 voorraadlade. Grote koelkast, grotere diepvries. Maar 1 geluk volgend jaar in het nieuwe huis komt een keuken waar heel goed over nagedacht is en echt van alles is voorzien zoals wij dat graag willen.
Hier ook een pelgrim vaatwasser, maar die is echt hartstikke goed. Niks gammels aan. Is een XL versie. Aanrader.