Wat zou jij anders doen bij aanschaf van een keuken?

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 25 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik zou een paar dingen anders doen:
    - geen vierkante spoelbak meer ivm de hoeken
    - geen grote dubbele spoelbak maar een 1,5 spoelbak
    - de koelkast wat hoger met een kast eronder
    - naast de kookplaat zit een naad en daar valt soms wat eten tussen
    Verder heel tevreden

2. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Wij hebben een smeg fornuis van 90 cm, ik wil echt nooit meer anders!
    De brede oven is zo fijn, past meer in.
    Ik heb nooit warme benen of andere hitte problemen als de oven aan staat. Word echt niet warm de bovenkant.
    Maar wat ik me afvraag, wie plaatst er een oven op hoogte van 90 cm? Dat zou betekenen dat het een normaal formaat word. Een brede oven is van boven makkelijk te benaderen, maar op hoogte minder. Je hebt dan een deur van 90 cm die naar voren klapt, waar je ook rekening mee moet houden, daar moet je omheen lopen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Niet zelf een keuken aangeschaft want die werd in onze huurwoning gebouwd, wel nieuw.

Uittrekbare kraan, super handig.
    Onder de oven een mini laadje voor bakpapier, bakplaten en alu-folie.
    Hele diepe lades voor pannen en potten
    1 lade voor vuilnisbakken (bio en restafval) met daarachter een plankje voor bijv. vuilniszakken
    hele ruime besteklade en nog zo'n zelfde soort lade voor bijv. pannenlepels enzo

verder hebben we boven de afzuigkap een ondiepkastje met rails waar we al onze kruidenpotjes achter kunnen zetten, daar ben ik superblij mee want wij hebben echt ontzettend veel kruiden, echt superhandig.
    hoge diepe kastjes bovenin voor voorraad, glazen, borden, koppen etc.

als wij een woning gaan kopen/bouwen zou ik ook zoiets willen maar het dan willen uitbreiden met een kookeiland want ik mis wel een beetje werk-plek als ik uitgebreid aan het koken ben.

4. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Ik zou meer lades willen ipv kastjes.
    En een 6 pits gasstel ipv 4.

5. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Wij hebben pas een nieuwe keuken die helemaal gemaakt is door mijn zwager (interieurbouwer)

Wij hebben juist wel een vierkante spoelbak gekozen omdat wij het super handig vinden.
    Oven juist wel onder inductie want op hoogte is helemaal niet handig vinden wij (en horen we ook terug van mensen die het gedaan hebben maar nu spijt hebben)
    Oven geeft geen warmte af hoor als je er voor staat en hij staat vaak aan.
    Wij hebben extra diepe lades (geen kastjes meer) en mijn zwager heeft maar een kleine plint onderaan gedaan zodat je nog meer kastruimte over houdt.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Waar wil jij de pannen neerzetten als de oven onder de kookplaat is?

7. Salentein

Salentein Niet meer actief

vierkante spoelbak hebben wij ook maar wel met afgeronde hoeken omdat het dan net wat makkelijker schoonmaken is.

Ik zelf heb in mijn vorige huis de oven idd onder kookplaat laten zetten en toen bleek in ons nieuwe huis dat hij op ooghoogte zat vond ik het eerst vervelend. Maar met kleine kinderen en warmte en omdat ik lang ben dus qua eruit pakken vond ik het toch eigenlijk wel heel fijn! Ik denk persoonlijk dus!

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Eventueel in een hoekkast of lade daarnaast.

9. mutsje83

mutsje83 Lid

1 jul 2012
    71
    28
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou eerst kijken welke oven je wilt. Een van 90 cm breed of een normale van 60 cm breed. Als je voor een kleinere oven wilt gaan zou ik ook kiezen voor laden onder de kookplaat.

10. GossipGirlxoxo

Ik wil er 1 van 90 breed. Heb er nu 1 van 60 en dat vind ik net te klein.

Ik heb naast de oven van 60 nu ook nog een combi oven/magnetron, maar die gebruik ik alleen maar als magnetron eigenlijk.

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.824
    9.335
    113
    Gelderland
    We hebben nu zo’n 3 mnd een nieuwe keuken en zou een paar dingen anders doen een volgende keer.

- geen vierkante spoelbak met hoge kraan
    - een aparte combi oven en een magnetron
    - vaatwasser met lampje
    - afzuigkap die aangaat als de kookplaat aangaat.

bovenstaande dingen hadden wij in onze oude keuken en hoewel het toen niet allemaal zo belangrijk was mis ik het nu wel. Zal ook wel gewenning zijn.

Verder ben ik heeel blij met onze extra grote koelkast, 5 pits kookplaat, wit composiet aanrechtblad, grote kast met schuiflades en sowieso alle lades. We hebben gekozen voor een L keuken met bar gedeelte. Aan de achterkant zit een kast inplaats van open barkruk ruimte. Het staat mooi en is ideaal voor de extra opbergruimte. In het oude huis hadden we hoek/draai kasten en die wil ik nooit weer.

12. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben 3 jaar geleden een nieuwe keuken gekocht toen ons nieuwbouw huis werd opgeleverd. Er was gezegd dat we geen afzuiging naar buiten konden doen ivm de rand van het dak die bij ons tot aan het plafond van de begane grond loopt. En wij hebben toen gekozen voor een recirculatie afzuigkap. Dat zou ik echt nooit meer kiezen, je ziet nu langs de wanden aan de bovenkant waar ie de lucht weer uitblaast allemaal gele vlekken ontstaan die je niet meer weg krijgt. En uiteindelijk zagen we bij anderen dat ze wel gewoon afzuiging naar buiten hebben laten plaatsen.

13. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    940
    581
    93
    Wij hebben onze keuken net besteld.
    Ik weet nog niet of we er uiteindelijk blij mee gaan zijn, maar we hebben overal goed over nagedacht. Het is een rechte keuken van maar 3,30 breed, dus we hebben vooral nagedacht over praktische oplossingen.

Pluspunten:
    -composiet blad vonden wij in de winkel heel mooi en chique staan.
    - massief witte deuren, hout waardoor je nerf ziet.
    - oven met magnetron functie (dus geen combi) en op ooghoogte
    - wasbak onder het blad om het blad makkelijk schoon te kunnen houden
    - veel laatjes.

Daarnaast een tip; als je wil vergelijken qua merk apparatuur. Er zit in duiven een showroom van etna, pelgrim en atag. Ze verkopen daar niets, maar daar kun je de apparatuur bekijken en testen op functionaliteit. Etna is het goedkoopst, daarna pelgrim en daarna atag. Wij zijn uiteindelijk voor alles van Pelgrim gegaan, omdat we in de showroom zagen dat deze apparatuur veel makkelijker bedienbaar is dan Etna. Atag vonden wij teveel functies hebbeb waar je flink voor betaald, maar waarschijnlijk niet gebruikt.

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Onze potten en pannen staan ook in de hoekkast.
    Zo eentje met draaimolen in.
    Dus deurtje open en draaien tot wat je wil hebben.

15. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik ben heel blij dat we geïnvesteerd hebben in lades ipv kasten. Is het geld echt dubbel en dwars waard
    Ook blij dat we een losse oven en combi-oven gedaan hebben ipv 1 combi oven. Die oven werkt echt zó veel beter dan de combi-oven.
    De kookplaat zit bij ons precies op het midden tussen 2 lades. Is echt mega handig, want je hoeft maar 1 stapje opzij te doen als de 1 kookt en de ander de borden/pannen pakt.

Ik zou nu alleen echt niet meer voor gas kiezen maar voor inductie. Wij hebben wel voor gas gekozen 2,5 jaar geleden ivm kosten, maar zou dat nu niet meer doen. Dat fornuis schoonmaken blijft een k..klus en is niet toekomstproof

Salentein vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Ja dat heb ik nu ook, 1 onder en 1 boven, maar toch denk ik dat dat ruimte kost doordat de hoeken niet benut worden.

17. Krtek

Krtek Niet meer actief

Wij zijn na 3 jaar nog steeds tevreden .
    Onder de 2 werkbladen in totaal 12 brede laden waarvan 2 met bestekinzet. Geen bovenkastjes. Composiet blad. In gedeelte met hogere kasten (ca 160) oven en vaatwasser op hoogte en nog 4 kastjes en een la. Ene hoek opgelost met smalle open vakken 3 hoog, staan potten pasta in.
    Andere hoek is schiereiland daar hebben we aan de achtetkant 4 ondiepe kastjes (aanrecht is daar 90 diep) en achter die hoek een diepe kast van 90 waar gourmetstel etc goed in past.
    En ook fijn: eztra afzuigkap boven frituur en magnetron. Hebben een losse Amerikaanse koelkast.

18. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Heb je mss den foto? :)

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Ja dit is net het enige systeem die bij ons er voor zorgde dat de hoek optimaal gebruikt werd.
    Bij de vorige keuken had ik dit niet en kon ik met moeite aan het achterste deel.

Bijgevoegde bestanden:

20. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113

Deel Deze Pagina