Het geld dat ik verdiende met bij baantjes apart zetten en niet uitgeven aan onzin En niet mijn ex helpen met zijn schulden en daardoor zelf in de problemen komen
Iets langer gewacht voordat we aan kinderen begonnen, waren relatief kort bij elkaar en zijn dat 5 jaar later en een kindje verder gelukkig nog steeds... Maar meer genoten van elkaar/ meer vakantie en leuke dingen met zijn tweeën willen doen, en dan hopelijk eerder door gehad hebben hoe mijn 'schoonmoeder' echt in elkaar stak... had veel verdriet na mijn bevalling en in onze relatie gescheeld...
Ja inderdaad en bij overbeharing. Ik heb hem ook geslikt maar pas vanaf mijn 18de ivm acne, hielp bij mij wel heel goed maar het blijft zooi
Herkenbaar.. Ik zoende ook elk weekend met iemand, maar altijd alleen zoenen. Heb er echt veel op Mn naam staan, bedpartners kan ik gelukkig nog op 1 hand tellen.
Ik heb die pil ook gedijt vanaf mijn 11e. Was al vroeg ongesteld en had erge buikpijn en veel acne. Op aanraden van de huisarts. Ik heb ook veel klachten gehad van de pil. Pas járen later werd bevestigd dat die pil rommel was.
Ik zou wat minder lang onder de beschermende vleugels van mijn ouders blijven. Zij hebben mij nooit echt gestimuleerd om op eigen benen te staan. Dat begon al met een zaterdagbaantje zoeken (nooit gedaan) en later ook op mezelf gaan wonen. Dat duurde tot mijn 25e...
Gepaste afstand nemen van de mensen die zich afstandelijk gedragen. Niet zoveel energie en moeite steken in mensen die het niet waard zijn. Meer voor mezelf kiezen i.p.v. teveel denken aan anderen.
Ik had achteraf niet zo enorm onzeker willen zijn. Als ik terug denk hoe vaak ik over me heen heb laten lopen.. Dat had ik echt anders gedaan. Niet overal maar "ja" en "amen" op zeggen. Verder zou ik niet meer al een paar dagen na dat ik 18 werd een vaste relatie willen beginnen, maar genieten van het jong zijn en het vrijgezellen leven. Ik had de kans moeten pakken om 6 maanden stage te lopen in het buitenland. De kans om een zomerbaan te hebben in het buitenland. Ik was er allemaal te onzeker voor. Verder zou ik nog 3 keer achter mijn oor krabben voordat ik überhaupt een relatie met mijn man zou zijn begonnen
Het enige dat ik kan bedenken is: langer doorstuderen. Er zijn voldoende "verkeerde" keuzes gemaakt in het verleden, maar zou ik het anders doen? Nee, dat denk ik niet. Het heeft me gemaakt tot de persoon die ik nu ben.
Ik wilde dat ik beter had geleerd op de middelbare school en daarna. Ben op m'n 16de van gaan werken in een winkel omdat ik geen zin meer had in school en niet wist wat ik wilde worden. Als ik het over kon doen was ik waarschijnlijk hbo-v gaan doen maar zie dat nu niet zitten icm mijn gezin. Inmiddels gelukkig wel een mbo diploma, dat was wel goed te doen icm gezin. Maar zou willen dat ik gelijk door geleerd had toen ik nog bij m'n ouders woonde.
Zijn wij dezelfde persoon? HBO MWD afgestudeerd in 2010 en daarna 3 maanden als medisch maatschappelijk werker gewerkt toen mijn voormalig stagebegeleider op zwangerschapsverlof ging. Daarna nooit ergens aangenomen. Ik betaal mijn DUO lening nu ook af met een mbo salaris. Als ik het over mocht doen deed ik toch het vwo en werd ik daarna arts. Volgens een vriendin die arts is kan het nog maar ik zie dat toch niet zitten naast mijn gezin.
Meer gereisd, dat is alles denk ik. Op zich kan ik nog wel meer bedenken, maar dan was ik denk ik nu anders geweest dan ik ben en ik ben heel blij met mijn leven en mijn gezin. Soms moet je eerst even leren hoe je iets niet wil hebben.
Niet veel. Ik heb binnen elke periode van mijn leven wel eruit gehaald, wat ik eruit had willen halen. Dat heeft me veel opgeleverd in elke zin van het woord: liefde, gezin, vriendschap, carrière. Ik denk dat we een ander huis gekocht zouden hebben, dat is het wel.