School houdt een spelletjesdag en wil vossenjacht gaan doen. Ze zoeken vossen. Maar wat is vossenjacht en wat moet je doen als je vos bent?
Wat ze bij mijn dochters op school deden en ook op de school waar ik werkte: de vos is verkleed en heeft een vaste plek of gebied waar hij blijft. En de kinderen zoeken in de wijk naar deze vossen. Dan heeft de vos nog een opdracht of raadsel en dat moeten ze dan 'verzamelen'. Zo konden ze een keer stempels verzamelen of letters waarmee ze (als ze alle letters hadden) een woord konden maken. Edit: de vos was gewoon leuk en divers verkleed. Niet letterlijk als vos dus
Maar als vos hoef je dus niet zo heel veel te doen. De kinderen moeten jou vinden en eventueel een opdracht doen. (Sorry, maar ik ken het spel echt niet)
Je een beetje in je rol inleven en het leuk maken voor de kinderen als ze je ontdekt hebben. Ik vind t een geweldig spel!
Nee hoor je hoeft niet veel te doen. Het is altijd wel leuk om je op een bepaalde manier te verkleden, waardoor je wel herkend wordt maar niet overduidelijk. Of juist zo raar dat het wel heel duidelijk is dat je een vos bent maar dat de kinderen geen idee hebben welke moeder je bent
Ik vond dat altijd zó leuk! Wij deden vaak een vossenjacht met ‘gekke’ vossen. Bv een man in een voortuin met z’n krant ondersteboven, of soms thematisch verklede vossen. Vossen zaten op 1 vaste plek, of liepen daar een beetje rond. En als ze dan ontdekt werden, gaven ze een stempel op een kaart.
Wij deden dat op de basisschool ook elk jaar. Super leuk! Kan me nog een keer herinneren dat een juf als paspop in de etalage van een bruidswinkel stond. We zijn er allemaal tig keer voorbij gelopen. Niemand die het zag. Heel komisch.
Klopt! Even afwachten wat school precies wil en of ze nog een thema hebben ofzo. Vorig jaar rond halloween hadden wij als ouders met een feestje op school een heksen-vossenjacht. Maar dan op een grappige manier -heks met baby/kind in wagen - disco heksen - heks die verdrietig was om z'n spin. - heksen met kookpot met snoepjes etc. en afgelopen jaar hadden ze net het thema beroepen behandeld, dus dat kwam terug in de vossenjacht. Bij ons krijgen ze een letter , waarmee ze uiteindelijk een woord kunnen maken. Maar héél gezellig altijd
Jaaaaren geleden moesten wij als groep 8-ers vos spelen voor de rest van de school. Een vriendin en ik verkleedden ons als bruidspaar (in de veel te grote trouwkleding van mijn ouders) en liepen rond bij het gemeentehuis. Super leuk was het!
Het is een speurtocht waarbij de kinderen onderweg "vossen" moeten herkennen/vinden. Soms is dat een ouder die een gek figuur is. Soms is dat een spelletje of een pauzeplek met drinken oid.
Hier ziet de vossenjacht er elk jaar precies zo uit. En er worden bij ons groepjes gemaakt met in elk groepje een kind vanaf de peuterspeelzaal tm groep 8 en een ouder als begeleider. Ik ben tm 2 jaar geleden "vos" geweest. Vorig jaar en dit jaar begeleider want ik mocht van zoon me niet meer gek verkleden dan schaamde hij zich voor me
Hier zijn elk jaar de kinderen van groep 8 de vossen. Groep 1 tot 7 moet dan zoeken. Over 2 weken weer