Dan nu iets zodat je kan zien dat het ook anders kan . Van mij hoeft er niet veel anders. Ik heb wel een paar dingetjes natuurlijk. Maar dat zijn vooral dingen die ikzelf anders wil doen (lees: beter). Bij Mick had ik in 5 uur volledige ontsluiting (lekker thuis op de bank). Ik heb wel 72 min persweeen gehad. Dat moet sneller kunnen. Ik was helemaal niet tevreden over mij eigen 'optreden' tijdens het persen. Verder wil ik het kindje deze keer wel zelf aanpakken (durfde ik de vorige keer niet). We bouwen ruim de tijd in na de geboorte om eerst met ons gezinnetje te genieten van de jongste spruit, daarna komt de rest pas. Dat was het eigenlijk wel. Ik wil je een goede, voorspoedige bevalling toewensen. Elke bevalling is anders, dus ga je alsjeblieft nog geen zorgen lopen maken. Laat het over je heen komen. Je weet zelf wat je moet doen als het zover is. Luister naar je lichaam (het is een slim ding ). Succes!
Hé Jody, Dat is inderdaad een stuk minder angstaanjagend om te lezen. En gelukkig weet ik ook nog niet wat me allemaal precies te wachten staat en het is ook maar beter van niet. Dan komen er alleen maar meer zorgen. Maar ben er de laatste dagen toch wel meer mee bezig en dan gaan er toch wat van die dingen door je hoofd spoken. En ik hoop ook op een voorspoedige bevalling en op een prachtig en gezond kindje. En dat is natuurlijk ook waar ik het allemaal voor moet gaan doen. Er staat een mooie "beloning" tegenover.
..ik vind het een goed onderwerp! Ik moet ook nog bevallen, maar zie al wel dat ik op moet passen dat er niet teveel mensen aan m'n bed komen te staan, geen stagaires laten 'klooien' met me en familie niet te snel moet bellen. Erg nuttig! Meer reacties zeker welkom...
Ik hoop bij een volgende bevalling geen keizersnede mee te maken. En als het dan toch niet lukt me niet meer 2 uur laten persen zonder dat er beweging in kwam! Vond dat echt het verschrikkelijk. Dan nog liever een ks dan zolang persen! Verder ben ik blij dat ik 's nachts bevallen ben en dus niemand aan mijn bed stond, maar 's ochtends pas! En mijn stagiaires waren echt top!
Mijn bevallingen gingen perfect! Ik hoop alleen dat deze derde iets meer de tijd neemt om te komen, want de tweede was er in 51 minuten all-in. En dan heb je nog 3 dagen na-weeën En een keertje NIET uitscheuren zou ook wel leuk zijn
volgende keer hoop ik WEER ingeleid te worden Volgende keer houd ik hetzelfde aan (hempje met bh eronder zorgt voor perfecte foto's die je aan iedereen kan laten zien) volgende keer wil ik OOK WEER geen pijnstilling MAAR volgende keer hoop ik dat ons kindje niet zo groot hoofd heeft/37 cm ipv de normale 32 cm) Dat ik geen bijna totaalruptuur heb dat ik wat beter kan lopen (scheelt rugpijn) maar dat gaat bij inleiden vrij lastig dat ik beschuit met muisjes krijg (ze hadden vorige keer haast omdat ik de laatste was op die dag)\ volgende keer gil en schreeuw ik wel want die vrouwen krijgen tenminste aandacht als je netjes stil je weeen opvangt blijkbaar niet volgende keer doe ik een kraamfeest komt toevallig goed uit dat de verjaardagen in april altijd in 1 keer gevierd worden volgende keer neem ik GEEN kraamhulp (heb er geen bal aan gehad) volgende keer hoop ik op wat meer begeleiding (en niet 2 uur mijn persweeen laten ophouden omdat ze geen tijd voor mij hebben!) MAAR al zou alles hetzelfde gaan zou ik het nog 10 keer overdoen, het zou perfecter kunnen maar ik bevallen niet zoveel voorstellen TUURLIJK het is niet prettig en is benauwd maar als je (zonder complicaties) normaal bevalt ben je het toch zo weer vergeten zodra je beeb op je buik ligt hoor.. ik zei 5 minuten daarna dat ik het wel weer kon doen (terwijl ik daar om 8 uur kwam en pas om half 12 mijn kindje kreeg)
Haha heb net dit topic nog eens van begin af aan gelezen en soms moet ik gewoon hard op lachen..... eigenlijk omdat sommige dingen zo triest zijn en er toch veel herkenning inzit..... Iemand had het over naakt op de foto? Mijn schoonmoeder had de cd (mn vriend was zo stom om haar een kopie te geven omdat ze ook bij de bevalling was geweest) aan derden uitgeleend om de foto's te printen en durf te wedden dat heel mn familie ook mn naakie gezien heeft.... Dus zorg dat schoonma's die bij de bevalling zijn, geen foto's maken of deze in handen krijgen..... (ze begreep nog niet eens dat ik het erg vond.... "dat maakt toch niet uit".... wie stond er naakt op ZIJ of IK?) -
ik zal het hetzelfde willen eigenlijk en anders de weeen iets minder heftig had ze nu in mijn buik, rug en benen.
wat ik anders zou willen bij een evt volgende bevalling: 1. binnen een paar uur bevallen. (heb er nu bijna 35 uur over gedaan) 2. een ruggenprik! (dit keer zonder gedaan maar vond het een hel, heb overgegeven van de pijn) 3. niet meer 2,5 uur persen. 4. ik zou graag persdrang willen hebben! (had erg weinig persdrang en das geen pretje om er dan een kind uit te moeten werken) 5. toch maar wel met een speigel meekijken. (je hebt dan een doel om naar toe te persen) 6. graag een betere temp buiten. (was nu erg warm)
Ik hoop dat de temperatuur iets lager is bij mijn volgende bevalling/kraamweek... Verder ben ik dik tevreden met hoe het gegaan is!
Ik zou het niet anders willen mn laatste bevalling ging zo relaxt . ok de weeenstorm mag wel achterwegen blijven.
-Die weeenstorm van 9 uur (!) weglaten. -En geen klap meer op mijn bekken, wil graag na de bevalling zelf mijn bed uitkunnen en niet eruit getilt hoeven worden en zelf mijn kind in bad kunnen doen etc... -Mensen later bellen, ik lag bij dochterlief ook nog tussen het bloed en helemaal naakt en mijn ouders, broer en mijn ex-schoonouders stonden al naast mijn bed. GEEN PRETJE! (al maakte het mij van mijn familie toen niet uit, maar nu wil ik dat niet meer)
De duur van de bevalling (7,5 uur) hoeft van mij niet anders en ook de pijn vond ik te doen. Ik zou wel wat korter willen persen (2 uur) want na alle bevallingsverhalen die ik gelezen had dacht ik zelf na een half uur a een uur: is ie er nou nog niet? Maar alles bij elkaar zou ik de bevalling niet heel anders willen, maar de kraamweek wel! Ik wil na de bevalling gewoon kunnen plassen en dus niet nog 9 dagen met een katheter rondlopen/liggen. Ik zou willen dat de borstvoeding wel zou lukken. Qua bellen en bezoek: wij zijn gaan bellen nadat ik gedoucht en aangekleed weer in bed lag, was ook een mooie tijd: rond 7.00 uur 's ochtends. Het eerste bezoek (mn schoonouders) kwamen pas rond 10 uur. Alleen zou ik minder bezoek willen. Nu hadden we 's ochtends mn schoonouders, daarna mn oma, 's middags mn schoonzus met kids en 's avonds mijn ouders met mn broer, zus met 2 kids.. arghhh.. Dat was wel uitputtend: ik had al een nacht overgeslagen door de bevalling en mijn familie ging rond 10 uur weg. Daarna kon ik nog niet plassen en moest ik nog naar het ziekenhuis voor een katheter. (er werd 1,5 liter uit mn blaas gehaald) Het bellen zal ik dus wel weer doen zodra ik schoon op bed lig, maar de 1e dag komen alleen onze ouders over de vloer! (en heel misschien mn zus en broertje omdat die van verder af komen)
Ik zou niet meer zoveel assistenten e.d om me heen willen hebben (ziekenhuisbevalling), voor de rest ging het allemaal prima.
Wat ik anders wil: - geen zwangerschapsvergiftiging, waardoor ik ingeleid moest worden, en mijn weeen dus direct megapijnlijk waren... - geen vervelende nachtzuster die tegen mijn man zegt (terwijl mijn vliezen gebroken waren) dat hij, als er niks veranderde, hij wel naar huis kon gaan na een half uurtje..Gelukkig moest ik ineens overgeven, waardoor Miekje naar de verloskamers mocht MET man... - niet zo lang moeten wachten op pijnbestrijding. Vanwege de hartslag van de beeb moest er eerst een sneetje gemaakt worden bij de beeb in zijn hoofd, om zijn conditie te controleren (inwendig allemaal, moest in totaal 3 keer, ja soms stolt het bloed voordat het gecontroleerd is....) - niet meer zoveel inwendig onderzoek of gefroet daar beneden.. - geen nachtzuster die me, na de bevalling, niet wilde helpen met de BV, maar gewoonweg opmerkte dat ik me toch wel had laten informeren over BV en dus moest weten hoe t moest.... - niet meer in het ziekenhuis bevallen.... - geen vacuum meer (moest 3 keer overnieuw) en t liefst ook geen knip (gelukkig wel met verdoving..) - geen geduw meer op mijn buik en tegelijk trekken aan de vacuum.. Hoe ik me toen voelde ..(ja, tuurlijk gaat alles voor de gezondheid en veiligheid van de beeb, maar als het niet hoeft, dan liever niet )
Op zich is het wel goed bevallen. Mochten 24 uur in het ziekenhuis blijven (ok moesten) Kraamvisite kwam pas na dik een week, we hebben pas 3 uur later de opa's en oma's gebeld. Wat ik wél anders wil: Ik ga voor een ziekenhuis bevalling (wil niet weer met persweeen met spoed naar het zh) En ik wil ook dat het volgende kindje zn hartje het gewoon goed blijft doen met de bevalling (maar dat heb je helaas niet voor het zeggen) @mensi.. Waarom wil je dit keer wel met shirt aan? Aangezien je het vorige keer te warm had. En even heel erg offtopic.. Nog bedankt voor het maken van het mutsje! Het stond dr echt onwijs gaaf!
Deze keer graag persweeen en dat de placenta vanzelf komt. Nu dingen waar ook echt iets aan gedaan kan worden: Niet pas na 2 dagen gewassen en gedoucht worden! Niet in mijn pyama van toe ik 10 was bevallen voor de rest was alles aan de bevalling prima te doen.
Ik zou graag verpleegkundigen willen hebben die wel naar mij luisteren en ik zou graag persweeen willen hebben ( en liever geen rugweeen meer)... Anders zou ik denk ik snel voor een keizersnede kiezen, want ik heb nog enge dromen van mijn bevalling... bbbrrr