Ehhhhhhhhh.. In het Flevo in Almere... Het was megadruk in maart, ik moest officieel 2 dagen na de bevalling blijven (medische indicatie bij mijn zwangerschapsvergiftiging), maar Miekje stond na 1 dag (dus vrijdagmiddag) al weer bij de uitgang.. Ik was nl de 'beste' patient en of ik plaats wilden maken, ze hadden t bed nodig... Goed, heb dus ook een 3 pagina lange klachtenbrief geschreven, alleen al om het van me af te schrijven (ik neem aan dat ze er niet veel mee doen..) Over de pijnbestrijding kan ik alleen zeggen, dat ze niet moeilijk deden of ik t wel nodig had (had ik van te voren al overlegd, geen gemaar als ik erom vraag ivm ischeas en rugklachten tijdens de zwangerschap).. Maar goed vanwege de vlakke hartslag van de beeb moest eerst gecontroleerd worden of het wel kon ivm zijn gezondheid/conditie.. Oja, ik wil ook dat als er foto's gemaakt worden van mij en de pasgeboren beeb, erop gelet wordt of niet alle foto's met ontblote (.)(.) zijn.. Nu mag NIEMAND mijn bevallingsfoto' zien om deze reden.. met dank aan de verpleegkundige..
Quote WhishfulDreaming Minder plannen en minder "voorstellingen" maken. Uiteindelijk loopt toch alles in't honderd Daar ben ik het helemaal mee eens! Quote Jody79 Luister naar je lichaam (het is een slim ding ). Als het goed is weet mijn lichaam nu dat er 10 cm ontsluiting moet zijn! Ik wilde zo graag thuisbevallen, maar ik ging overtijd, strippen door de VK heeft twee keer niet geholpen. Op 29 juni serotiniteitscontrole in het zh, ongevraagd voor de derde keer gestript door een stomme ***. Ik was toen 41 weken en 6 dagen zwanger. Op 1-7-2007 zou ik ingeleid worden, tas voor het zh ingepakt! Maar dezelfde dag, 29 juni dus om 13.00 begon het. Dus de tas voor het zh weer uitgepakt! Om 17.00 de VK gebeld, moest eerst eten en ze zou om 19.00 komen, even later heeft ze mijn vliezen gebroken, alles ging goed tot de ontsluiting bleef steken bij 6/7 cm. Toen had ze al gezegd dat de kleine er voor 24.00 zou zijn, ze de waterkoker al aan had gezet, etc. Uiteindelijk moest ik alsnog met heftige weeen naar het zh. Omdat we daar niet vanuit waren gegaan waren we niet van te voren in het zh gaan kijken en dus op aanraden van de VK lukraak een ziekenhuis gekozen. Ik wilde geen pijnstilling, maar ik was doodop dus de gyn gaf pijnstilling, ondanks dat ik al 7 cm ontsluiting had, waar het bij bleef... Ons ventje had een groot hoofdje 37 cm en had zijn armpje naast zijn hoofd als super groover... Door de pijnstilling en/of vermoeidheid had ik het idee dat ik in een roes zat. De gyn zei later dat dit weleens voor komt "ëen soort van bad trip". Mocht ik nog eens bevallen dan wil ik dus zeker Geen Pijnstilling. Ik moet erbij zeggen dat ik me wel wazig voelde, maar de pijn was echt niet minder! Uiteindelijk was het pluspunt dat ik als ik thuis was bevallen toch naar het zh had gemoeten. Ze zijn met z'n 2en 1 uur aan het hechten geweest. Dan had ik met de kleine per ambu naar het zh gemoeten. Dat bleef ons nu bespaard. Keano is uiteindelijk om 02.32 geboren en 's morgens mochten we lekker naar huis!
Wat ik anders zou willen? Geen verhuisdozen meer in huis.(waren net 1,5 maand ervoor onverwacht eerder verhuist) Geen bekkeninstabiliteit meer. Geen 2 weken oefenweeën waarvan 1x de vk denkt dat de bevalling begonnen is en de weeën toch weer stoppen. Geen zh bevalling zoals bij de eerste maar een thuisbevalling zoals bij mij dochter. Als ik weer een scheurtje heb ook weer 1 waar je maar 1 enkele hechting voor nodig hebt en geen zh bevalling zoals mijn eerste met ruggenprik en knip. Nu was ik thuis bevallen. Voor de rest mag het hetzelfde blijven 36 minuten tussen het breken van de vliezen, de laatste 3cm ontsluiting tot het in mij armen houden van mijn dochter. Schoonmoeder in huis om op het zoontje te passen terwijl mama aan het bevallen is. En heel graag weer dezelfde vk. Echt een schat van een vrouw. En natuurlijk mijn mannetje erbij.
Wat is dat toch met die nachtzusters, die bij mij was ook een draak van een mens. Omdat ik een ruggeprik had gehad kon ik nog niet zelf lopen 's nachts. Daardoor moest ik voor iedere borstvoeding op de bel drukken, ook om van borst te wisselen. Dat raakte mevrouw de chagrijnige nachtzuster gauw beu. Mijn kind werd afgepakt onder het motto dat ze teveel lawaai maakte, en naar de babykamer gebracht. Terwijl ze de hele nacht geen kik had gegeven. En toen ik na twee uur belde waarom ik nog geen bv had moeten geven, zei ze: ik heb ze al een flesje kunstvoeding gegeven! Grr als ik had kunnen lopen had zij nu niet meer kunnen lopen, vreselijke trut.
Bij mij waren juist de nachtzuster erg lief, veel beter dan die stomme geitenwollensokkentype's die ik overdag aan mijn bed had staan, wat een bitches zeg, niet normaal meer!
Overdag heb ik weinig zusters gezien, toen was ik aan het bevallen met gyn en assistent, voor de rest ben ik de hele dag aan mijn lot overgelaten (met man natuurlijk dat wel). Mijn man werd overigens ook een half uur na de bevalling al verzocht het ziekenhuis te verlaten, omdat het al laat was (jaja half tien is daar al laat) Toch kies ik ook deze keer voor een ziekenhuisbevalling, omdat het vorige keer helemaal niet soepel is verlopen en ik niet met persweeen in de auto wil mocht het misgaan.
Boh ja dat is een goeie vraag. wat zou ik niet willen: * Niet meer voor elke scheet zo bang worden of me bang laten maken (15 weken te diep ingedaalt zou toen al geboren worden volgens de gyn, en dat ik te wienig vruchtwater zou hebben en nog wel 40 andere gekke dingen) *Niet meer in het hektische ziekenhuis met 8 witte jassen om me heen * Niet meer laten inleiden. * NIET MEER INKNIPPEN OF SCHEUREN maar ja daar ontkom je niet aan denk ik. *nierkolieken meer krijgen, waarvoor hevige pijnstillen nodig is *Mijn bril vergeten daardoor heb ik niet in de spiegel kunnen meekijken. *Ik zou meer fotos willen hebben van net na de geboorte. *Een gyneacoloog die op HET moment van geboorte roept goh die heeft veel haar! Wat ik wel zou willen overdoen: * Net zo snel...om 12.00 vliezen gebroken, en om 16.00uur geboren. * De pijnstilling was HEERLIJK ik heb wel mijn weeen (been weeen) nog gevoelt maar ik kon ze goed wegpuffen daardoor ging de bevalling ook zo snel. * En de kraamhulp was ook super de volgende keer wil ik haar weer terug.