Hè dames. Wij zijn vandaag naar een super leuk huis wezen kijken. Even de situatie schetsen, het is een Zweeds huis, in een kindvriendelijke wijk, waar 7 huizen te koop staan in dezelfde straat die erg lang te koop staan, huis is dus van hout, de badkamer is lelijk maar netjes, de keuken moet echt vervangen worden, er moet flink in de tuin bezig, verder flink verven, de ketel is van 2000. Vraagprijs is 275 en de makelaar gaf gelijk aan dat er ruimte in de prijs zit. Waar zouden jullie mee gaan bieden?
Ik zou het nooit op eigen houtje gaan doen... zeker niet in deze tijden..... Is het hout wel goed onderhouden? Daar zou ik wel op letten!
Ik zou eerst kijken hoeveel je nodig hebt om het huis naar je zin te maken. Dan kijken wat voor soort verzekeringen je voor het huis nodig hebt. En hoeveel hypotheek je kan dragen. Daar zou ik naar kijken.
Een huis van hout? In Nederland? Ik zou eerst maar eens kijken wat je jaarlijks aan onderhoud kwijt bent voor je een bod doet.
Het is misschien niet aardig maar ik zou echt heel laag beginnen. Het is immers een kopers markt. Misschien op 195/200 beginnen misschien onrealistisch maar dat hoor je dan wel. Succes!
Ik weet niet wat ik zou bieden. Hoe zit het met het energieverbruik van het huis. Dat is altijd een grote kostenpost bij een huis.
Het is in een groot dorp met veel voorzieningen, is kwartier lopen. Hout lijkt goed maar dat willen we nakijken. Huis staat nu 6 maanden te koop. En inderdaad we nemen iemand mee, nou vind zelf een keuken wel een pre dus zeg 10000 euro keuken? Een Zweeds huis heeft hele lage maandlasten 87 euro per maand aan gas. Voor de lief hebber wil ik best de link delen hoor in een pbtje
Als je serieus geinteresseerd bent kan het (zeker met een houten huis) nog wel de moeite zijn om een bouwrapport te laten maken. Zou in dit geval dus altijd bieden onder voorbehoud van het bouwrapport en dan op basis daarvan, zo nodig, verder onderhandelen. Dit hebben wij vast laten leggen in het voorlopig koopcontract en uiteindelijk zo nog eens 5000 euro van de overeengekomen prijs af weten te krijgen. Wat je nu zou moeten bieden is lastig te zeggen, hangt van zoveel dingen af...
Wilde ook al zeggen heb je een link? Kan ik beter beoordelen. Heb bouwkunde gestudeerd en projecten moeten doen over houten huizen.
Ik zou eerst nog een keer gaan kijken en neem dan een aankoopmakelaar mee. Die weet als het goed is precies hoeveel het huis waard is en kan ook ongemakken zien die jij niet ziet. Daarna pas een bod doen en dan ook onder voorbehoud van een - bouwkundige keuring, - NHG en dat je de hypotheek rond krijgt. Het is ook wel slim om te weten wat je kan besteden? Het is ook niet zo dat je als je bijv. 250 kan lenen je 200000 kan bieden op het huis en dat je de rest is de verbouwing steekt. Je mag maar 105% van de koopprijs lenen. Ben ook wel benieuwd naar een link
We gaan zeker een nog eens kijken en nemen iemand mee die er verstand van heeft, maar we wilden een beetje rekenen wat we ongeveer zouden kunnen bieden of wat redelijk is. Onze lasten heb ik verder helemaal berekend dus dat weten we.
Sowieso 10% onder de vraagprijs bieden. Zonder makelaar bieden kan best, hebben wij ook gedaan, als je vragen hebt laat maar weten. En inderdaad goed kijken wat er aan gedaan moet worden, is er een bouwkundigrapport enzo?
Leuk huis hoor, Die tuin die kan je ook later aanpakken he. En verven moet je ook in elk huis dus dat kan je beter weglaten uit je berekening. Verder zien de vloeren en nog prima uit mits het je smaak is. Een boiler kan 10 of 20 jaar mee gaan dus daar moet je rekening mee houden dat die er ineens mee kan stoppen. Verder zie ik niet 123 noodzaak om er een nieuwe keuken in te doen (op de foto bekeken ) Denk dat je wel met 225 kan beginnen met bieden. Misschien krijg je er uiteindelijk 25 tot 30 duizend af. Maar meer weet ik niet hoor. Je weet ook niet de reden van verkoop of wel? Bij overlijden moeten ze er soms echt vanaf maar sommige verkopers willen gewoon hun geld en wachten liever af. Succes igg
Je kan idd ook gewoon zelf bieden maar makelaars spelen spelletjes waardoor het, als je zelf niet stevig genoeg in je schoenen staat, soms handiger is als je iemand voor je laat bieden die precies weet hoe het spel gespeelt moet worden.
Dat heb ik ook gezegd 230000 euro beginnen. Huis ziet er op foto's echt goed uit. Keuken en badkamer is eigen smaak natuurlijk maar wel in zeer goede nette staat! Je ziet echt dat het goed is onderhouden alleen het hout kon ik niet zo goed beoordelen dat moet je in het echt bekijken. Succes annet