ik zou het ook echt niet weten..zo een beslissing kan je inderdaad pas maken op het moment dat je er zelf mee te maken krijgt en dan nog zou het ontzettend moeilijk zijnn. dus nee ik kan hier geen antwoord op geven
in ons geval bleek het iets erfelijks te zijn, maar niemand in de familie is eerder getroffen dat wij weten. Hierdoor is het wel eenduidig met vlokkentest aan te tonen. Het is een ziekte met levensverwachting <2 jaar, met continue achteruitgang van kwaliteit van leven. Dan zijn dit soort keuzes voor mij een stuk eenvoudiger....
Jeetje wat moeilijk! ik hoop het NOOIT mee te maken. Ik denk dat je idd pas kan meepraten als je het zelf heb meegemaakt. Het is idd je kindje, maakt niet hoe het zich ontwikkeld, het is van je eigen vlees en bloed, maar mijn mening is, dat je altijd aan je kindje moet denken, dus ik zou de kiezen, wat het beste is voor het kind, en mijn eigen gevoel even negeren. Ik heb respect voor de mensen die geloven in god, ik wou dat ik het kon, dan kan je makkelijker dingen accepteren. Mijn mening is anders, misschien hard voor anderen, maar ik vind dat het iedereen die de dood vroeg mee moet maken, ziekte, ongeluk, handicap ect niet bepaald is door iemand of dat iemand daar iets mee te maken heeft. Ik denk dat de natuur soms foutjes maakt, en je bent een grote grote pech vogel als je jou of je famillie treft. (Ik wil niemand kwetsen, maar dit is puur mijn mening)