Wat zou jij doen als je een winkeldiefstal ziet?

Discussie in 'De lounge' gestart door tassie, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    ik zou het even melden... van jo volgens mij heeft die wat in zen zak zitten ;)

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik vind het nogal logisch om er niks van tegen die persoon te zeggen, want je weet maar nooit wie je voor je hebt. Maar wat is het nou voor moeite om de winkelier in te lichten? Die zal je er echt dankbaar voor zijn!
    Degene die een duidelijk arm iemand het hoognodige zag stelen en niks wilde zeggen.. Je had hem ook in kunnen fluisteren dat hij het in jouw kar mocht leggen en dat hij het na de kassa wel kon komen inpakken. Waarom moet de winkelier ervoor opdraaien? Die kan heus niet alle gejatte dingen declareren bij z'n verzekering hoor.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zooooo die was voor mij geweest en ik had zo'n herrie gemaakt dat hij meteen voor schut stond bij zijn klasgenoten en mede scholieren!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik had in de winkel het personeel er attent op gemaakt als daar tijd voor was...

Meer niet.

Personeel is er voor getraind

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Laatst dus meegemaakt bij de drogist... De vrouw in kwestie liep de hele tijd al een beetje vreemd op en neer te lopen, liep toen de winkel uit en het poortje begon te piepen. Kassadame riep haar en verzocht haar tas te openen. Ze rommelde er wat in en legde toen heel sneaky een potje haarmasker tussen andere producten in (onder/naast de toonbank). En toen stond ik daar dus met mn bek vol tanden, andere vrouw naast mij keek mij ook wat verbouwereerd aan, evenals kassajuffrouw... We zagen het alledrie maar zeiden niks :( Toen de dievegge de winkel uitliep drong het pas door.

Had altijd van mezelf gedacht dat ik mn mond wel open zou trekken :)

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    en wie zegt dan dat die moeder de babyvoeding niet kan betalen? niemand toch? voor hetzelfde geldt hoopt ze er gewoon mee weg te komen en zo gratis babyvoeding te hebben gehaald....

als ik het zie zal ik het zeggen tegen een medewerker of beveiliger, en afhankelijk van uiterlijk/leeftijd dader wellicht diegene zelf erop aanspreken

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jups, ik zou iets zeggen van: je gaat het zo wel even afrekenen, toch? Of zoals hierboven al werd gezegd: je ziet het zitten, hint hint...

En dan hoop ik dat die persoon zelf daarna het juiste doet, want ik hou niet van klikken. Ik wil niet naar een winkelbediende toe lopen en een ander verlinken en denk ook niet dat ik dat zal doen. Ik heb het overigens ook nog niet meegemaakt (gelukkig).

Ik zag wel een keertje iemand met een rotklap de winkel uit rennen en hij rende mij bijna omver. Dat ik echt dacht van: jeetje, wat mankeert jou ?? Spoor jij wel? Kun je niet uitkijken, naar persoon! En daar kwam dan een vrouwelijke winkelbediende achteraan rennen met: DIEF, HOUDT DE DIEF, DIEFSTAL. Ze bleef tien meter daarna staan en liep terug de winkel in.

Maar ik vond het wel indrukwekkend om te zien en baalde dat ik opzij gegaan was voor die lutser. Anders was ik met m'n dikke lichaam misschien wel held v/d dag geweest voor die winkelbediende :p

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik zou de jongen zelf niet aanspreken je weet nooit wat ie bij zich heeft
    wel proberen zo snel mogelijk een medewerker te zoeken een aan te spreken.

9. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik zou denk ik niks zeggen want eerlijk gezegd vind ik het niet mijn taak om er iets van te zeggen en als het een puber is ofzo dat ik nog wel een opmerking kan maken door te zeggen "zou het maar ergens anders stoppen want dit valt op" ;)

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iemand wat zien stelen eigenlijk of ik let er gewoon niet op misschien.

10. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik zou een medewerker of beveiliger aan z'n jasje trekken. Het is namelijk wél mijn zaak, als ik moet betalen voor die producten moet een ander dat ook.

11. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Dit is toch gewoon aanmoedigen of zie ik dat verkeerd?

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.846
    19.192
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik zie dat mensen bij de kassa een deel wel afrekenen en een deel niet, zal ik het niet nalaten om op luide toon te zeggen: "Meneer, mevrouw: u vergeet iets." Ooit ene keer van een dame een boze reactie gehad, of ik wel wist hoe laag de aow was. Tja, blijkbaar zo laag dat je geen gerookte zalm op je boterham kunt eten. Dan zul je toch ander broodbeleg moeten kiezen. Dat je geen geld hebt voor luxe-artikelen, betekent niet dat stelen ineens oké is. Ik zou ook liever een bmw rijden dan een fiat.

Als ik tijdens het winkelen al zie dat mensen spullen op rare plekken wegstoppen, spreek ik een medewerker aan als ik die zie. Maar bijvoorbeeld bij lidl loopt vaak geen extra personeel. Dan is het wat mij betreft helaas pindakaas. Blijkbaar kost inzet van personeel meer dan het voorkomen van diefstal.

13. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    kijk de persoon een of twee keer aan meestal ,som zie je dan dat jongeren het terug leggen maar voor de rest bemoei ik mij niet mee en soms zeg ik het tegen een van de medewerkers bijv bij de kassa ..

hier heb je ook horders met jongeren vanwege de scholen kan je het eigenlijk moeilijk voorkomen maar hier hebben ze een verbod in gesteld in de supermarkten ,niet meer dan zoveel mensen in groepjes en geen geschreeuw of overlast bezorgen anders worden ze lina direct eruit gestuurd ( is nogal een probleem hier zo een AH die overspoeld wordt door 3 scholen aan jongeren )

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens. Er wordt elk jaar voor miljoenen euro's uit winkels gestolen, die kosten komen echt (indirect) wel weer bij de consument terug hoor. Jij en ik dus. In schrijnende gevallen zou ik aanbieden de kosten op mij te nemen, maar in alle andere gevallen zal ik resoluut zorgen dat de dief in zijn/haar kraag gevat wordt. ;)

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb het één keer gezien. 2 gozertjes bij de Zeeman :(
    Renden samen de winkel uit met hun 'buit'. Ik dacht 'ik ga naar binnen' en toen bedacht ik me. Namelijk GEEN personeel in de winkel. Stonden lekker te ouwebeppen in het magazijn met de deur op een kier. Dan vraag je er toch om dat ze je winkel leeghalen?

Ik ga me daar verder niet mee bemoeien hoor. Deed ik vroeger wel.
    Maar het kost me zoveel energie om me met andermans zaken bezig te houden op deze manier. Nee, dan moeten ze in de winkel zelf maar beter opletten ;)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    als ik iemand zie stelen dan zeg ik er absoluut wat van. vaak in het algemeen in de trend 'jeetje, je zal maar wat in je zak stoppen en niet betalen. hoe zielig ben je dan' en dan net hard genoeg dat die betreffende persoon het kan horen. dan lopen ze rood aan en leggen ze het stiekem terug in een andere schap waar ze dan voorbij lopen en weg zijn ze. komt het heel vaak tegen hier.

maar dit doe ik alleen als ik echt zie dat ze stelen. niet als ik wat in een jas of kinderwagen zie liggen. want dit kunnen ze ook in een andere winkel hebben gekocht of gewoon bij zich hebben. zo had ik een keer billendoekjes gehaald en moest nog ff andere winkel in en werd toen aangesproken door een oudere vrouw hoe de jeugd van tegenwoordig(ik) ongemanierd waren en ze maar doen waar ze zin in hebben. wist dat ze t tegen mij had want ze keek me vet boos aan maar had geen idee waarom ze dat zei. toen pakte ze uit de kinderwagen onderin dat pak billendoekjes, ja dicht, nieuw. dus mevrouw dacht dat ik het gejat had want lag half onder mijn jas die ook onderin lag. waarop ze manager erbij riep, mij grijpend aan mn bovenarm dus mijn bloed begon al te koken. stond op een gegeven moment 4man personeel om mij heen en een tierende oude vrouw die maar bleef roepen dat ik een dief was en ze nou eens wat aan 'dat rot jeugd' moesten doen. had geen bonnetje mee want tja, wat moet ik met een bonnetje van billendoekjes en wist niet dat ik nog de winkel in moest. komt er een vrouw voorbij lopen die ook in de andere winkel blijkbaar was en mij de redde van de onzin want ze stond achter mij in de rij bij de andere winkel en wist dat ik die billendoekjes daar had gehaald.

overigens had ik billendoekjes van kv merk en ik stond in een supermarkt. dus snapte zoiezo die onzin niet. maar kreeg er geen woord tussen met da getier van die oude vrouw en de manager die er tegenin ging

17. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    Ik zou het personeel inlichten.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk dat ik blind ben want heb nog nooit iemand zien stelen. Hoewel ik al vaker de vraag heb gekregen of ik kleppen langs mijn ogen heb omdat ik nooit iemand zie zwaaien naar mij dus dat zal wel aan mij liggen.
    Als ik het eens zou zien zou ik het ook doorgeven aan iemand van de winkel. Maar bij u was dat gastje gewoon heel snel de winkel uit dus kans om het door te geven had je niet en je hebt het hem niet zien stelen. Je zag het wel aan zijn gedrag maar 100% zeker ben je dan nog niet.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow bah! Langs de ene kant schaam je je kapot omdat je word aangekeken terwijl je niks hebt gedaan en langs de andere kant kook je van woede en wil je schreeuwen dat die ouw mensen van tegenwoordig ook pure krapuul zijn

20. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.053
    113
    Nederland
    Absoluut iets van zeggen. Wij hebben pas een balans opgemaakt van de winkel van de afgelopen 4 maand en we missen een fiks bedrag o.a. van diefstal.

Ik heb al meerdere malen mensen betrapt tijdens het werk en ik zorg dat ze allemaal het schaamrood op de kaken krijgen. Want aan het eind van de rit krijgen wij een donderpreek.

Deel Deze Pagina