Als het een scholier betreft zou ik zeggen als: wat zielig dat je thuis nooit snoepjes krijgt, heb je geen zakgeld? en vervolgens even het personeel inlichten. Mijn man daarentegen.... die zou die jongen bij de kraag grijpen en overdragen aan het personeel. Als het een opaatje of omaatje betreft zou ik denk ik aanbieden de boodschappen te betalen voor ze, hopelijk schamen ze zich dan zo erg dat ze niks stelen. En ik zou het personeel inlichten natuurlijk. en als het oostblokkers zou betreffen zou ik zsm het personeel inlichten maar zelf niks doen.
Raar. Winkelmedewerkers mogen inderdaad niets doen maar ze kunnen bijvoorbeeld wel de politie bellen. Ik werk zelf ook in een winkel en wij hebben de instructie om een winkeldief aan te spreken met "Meneer/mevrouw, wij hebben ook mandjes. Zal ik er één voor u pakken?" Of gewoon in de buurt van die persoon blijven lopen of vragen of we ze ergens mee kunnen helpen. Wij vinden het altijd heel fijn als iemand die iets gezien heeft het komt melden! Ik zou dat dus ook altijd doen.
Ik liep met mn gezin een.keer in de c & a. Ik was met mn zoon aan het afrekenen en mijn man stond bij de uitgang met mn dochter. Hij zag een bende buitenlanders het een en ander stelen. Hij vertelde dat aan het winkelpersoneel en werd vervolgens met de dood bedreigd. Ik had niets door en liep naar buiten met man en.kids en toen kwamen ze nog eens met flinke dreigementen. Daarna volgden ze ons naar de auto. Ik heb tegen mn mam gezegd dat als hij zoiets ooit nog zag dat hij er niets over moest zeggen. Ik was echt bang. Winkels zijn verzekerd tegen diefstal maar mn kinderen gaan echt niet blootgesteld worden aan geweld.
Ik heb er wel eens iemand op aangesproken die wat in een winkel in haar tas liet glijden. Kreeg alleen een 'oh' als antwoord en het artikel werd weer terug gelegd zonder blikken of blozen...vaag. Kan mijn mond vaak moeilijk houden, al is dat misschien soms wel verstandiger.
dat vind ik eigenlijk onzin...die vrouw kan misschien vers maken, is veeeel goedkoper. En misschien leeft die jongen met zn ouders al jaaaaren van de voedselbank oid en krijgt hij nooit zoiets.
Hier precies zo! Ik had eerst geroepen; ga je lekker en dan is daar de kassa, waar je moet afrekenen!!! Dit ging om een scholier maar ik zou hetzelfde doen bij een volwassen kerel! Dan ga je maar werken voor de centen! En ja ook als mijn kinderen erbij zijn!
Bij het woord babyvoeding ging ik er vanuit dat het om melk ging, maar dat hoeft inderdaad niet. Voor mij is dat geen onzin. Ik ben met al mijn moederhormoontjes gevoeliger voor hongerige baby's dan voor chocoladehongerige pubers. Natuurlijk kan de situatie heel anders liggen, maar ik neem ook beslissingen met mijn gevoel en ik snap dit dilemma wel. Ik vind het vooral heel menselijk dat je niet alles zwart-wit beoordeelt . Overigens vermoed ik dat ik ook in het geval van gejatte babyvoeding er iets van zou zeggen. Ik kan nu eenmaal moeilijk mijn mond houden...
Ik werk in een winkel en wat er allemaal gejat word is niet te geloven, ik zou het dus ook zeer waarderen als andere klanten ons hierop zouden attenderen. Zelf zou ik ook het winkelpersoneel inlichten, ook al kunnen ze niet altijd wat doen.