Hij mag je niet zo ontslaan. Hij heeft wel een goede reden om een ontslagvergunning aan te vragen. Maar zolang hij dat niet gedaan heeft mag hij je niet ontslaan. Daarnaast is het feit dat het een klein bedrijf is en dat je werkgever daardoor geen vervangend werk heeft zijn probleem! Kijk uit dat hij daar niet jouw probleem van maakt. Ivm je rug mag je zwaar werk of niet passend werk rustig weigeren. Zorg anders dat je een afspraak maakt bij de bedrijfsarts zodat je t zwart op wit hebt. Dan sta je sterker. En bedankt! Ik hoop dat ik snel wat vind. Heb enorm kunnen genieten van de zwangerschap en de eerste weken van mn meisje, maar ben er nu echt wel weer aan toe om onder de mensen te zijn. Maar er gloort wat hoop. Ben afgelopen maadag gevraagd of ik op een vacature wilde solliciteren... Meteen gedaan en nu afwachten...
Ik ook in hetzelfde schip. welliswaar geen bloemenbranche. Maar ons bedrijf gaat ook steeds slechter... Andere baan ligt helaas niet voor het oprapen..maar doe er mijn best voor.. Als ik jou was zou ik idd rond gaan kijken.. doe ik ook sinds de omzet achteruit loopt ontslaan kan bij een vast contract op basis van economische redenen ( helaas) of verstoorde werkrelatie. Anderzijds moet hij een ontslagvergunning aanvragen ( hoop gedoe), Hoe dan ook, vecht je ontslag altijd aan!
Ik zou contact opnemen met de vakbond of een advocaat. Eruit slepen wat erin zit qua geld/ ontslagregeling. En daarna een leuke opleiding gaan doen.