Oma wordt 90 jaar, wat voor cadeau?

Discussie in 'De lounge' gestart door Liesje76, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Hoi dames,

Mijn oma wordt aanstaande vrijdag 90 jaar en dat is natuurlijk een hele leeftijd.
    Nou gaan wij niet naar haar verjaardag omdat ik mij daar helaas niet goed genoeg voor voel en het nou niet echt naar de deur is (2 uur rijden)
    Nu willen wij mijn ouders een cadeau voor haar meegeven maar ik zou niet weten wat.

Nou krijgt ze elk jaar al voor de verjaardag van ons Eau de Cologne omdat ze dat zo lekker vindt en er elk jaar om vraagt.

Wie heeft er een leuk en origineel idee??

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    ja lastig is dat altijd he..

Ik weet niet echt een leuk cadeau, maar om iets extra's te geven is het misschien leuk om een foto van je dochter te maken, en je dochter dan zelf de lijst te laten maken... Een handafdrukje enzo erbij.. Dat doet t altijd wel erg goed bij oma's :)

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Je hebt van die boeken waar ze dingen over vroeger in op kan schrijven; volgens mij heet t zoiets als 'oma vertel eens'.
    Mijn opa (92) heeft dat pas ook gekregen en gaat dit samen met een dochter van hem invullen; wel leuk om later te lezen als kind / kleinkind

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat vindt je van een (zelfgemaakt) fotoboek? Dus met daarin foto's van jullie? Zet je daar ook nog leuke verhaaltjes bij. Wij hebben dat toen ook gedaan op oma's verjaardag. Was helaas ook haar laatste verjaardag :(
    Ze was er toen wel enorm blij mee! En het is origineel ;)

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

misschien een mooie ketting?

een doos lekkere goeie bonbons

een fles advocaat ( meeste oudjes zijn daar dol op)

of een lekker douchegelltje of smeerseltje ( oil of olaz)
    denk dat zulke dingetjes hartstikke leuk zijn hoor. die oudjes hebben vaak echt niets meer nodig en vinden zulke dingen geweldig

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Of heel modern een digitale fotolijst. Gewoon alvast een hoop foto's van jullie erop zetten. Even aan je ouders vragen om hem daar in het stopcontact te steken en voor haar aan te zetten. En dan kun je er de volgende keer dat je daar bent zelf weer nieuwe op zetten.

7. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland

dit hebben wij ook gegeven aan mijn oma van 90, vorrig jaar..
    hij ligt in de kast. ze weet er niet mee om te gaan,;)
    ondanks een simpele handleiding....
    (naja. leuk voor de erfenis ;))

suc6 met bedenken

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb toen mijn opa vorig jaar 95 werd met de kids een mooi schilderij gemaakt, zo simpel maar hij vond het helemaal geweldig!

Zo'n digitale fotolijst is ook leuk!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Loopt ze nog zelf? Of niet?
    Voor onze oma, die net in een rolstoel zit, hebben we een wollen plaid gekocht. Die kan ze dan over haar benen doen als ze buiten gaan wandelen met haar.

10. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Ik heb voor mijn oma een gespannen verfdoek gekocht (action-kwantum) met wat acrylverf
    en heb de kids lekker laten kliederen.
    Ze vond het geweldig. Volgens mij is iets persoonlijk gemaakt ook leuker om te krijgen dan iets gekocht.

Ik gebruik tijdens het kliederen vaak de fohn om snel een kleur droog te krijgen. Wachten duurt zo lang ;)

11. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Een leuk mandje met spullen uit jouw streek, als zij ergens anders woont. Hier uit Groningen vandaan bijvoorbeeld Groningse mosterd, snoepjes en drinken, thee, etc. Met eventueel een super-toeristische foto van jullie erbij op een toeristische plek?

Deel Deze Pagina