Ik heb altijd het rampen plan ingebouwd dat als er iets engs gebeurd, ik me in de wc of de badkamer opsluit. We hebben het een poosje geleden gehad dat we op bed lagen en beneden gerommel hoorden. Als ik afsluit beneden, doe ik altijd de achterdeurdeur op slot, de verwarming lager, de gordijnen dicht, lampen uit en de poes mee op de gang. Mn man die staat op en komt naar bed. Dus de achterdeur was niet op slot en de poes zat in de woonkamer opgesloten, die was toen in de keuken gaan snuffelen Maar ik heb ook altijd mn mobiel in de slaapkamer. Helaas nu geen bed waar ik me onder zou verstoppen Overigens nog enger als het niet merken dat er inbrekers zijn, is het wel merken... Toen ik nog thuis woonden hadden mn ouders een inbraak alarm wat elke nacht aan moest. Ik heb 2x gehad dat ik alleen thuis was in een groot vrijstaand huis en het alarm midden in de nacht af ging. Nou ik heb echt 7 kleuren stront gescheten zo bang dat ik was, de ene keer ben ik naar beneden gerend en was er gelukkig niets aan de hand, de 2e keer heb ik op advies van de alarmcentrale gewacht tot de politie kwam, dus toen heb ik opgesloten gezeten in de slaapkamer, met een loeiend alarm, en kwam de politie aan de deur. Gelukkig was er toen ook niets aan de hand maar ik heb sindsdien nooit meer het inbraak alarm aangezet, dan had ik liever dat het huis leeggeroofd werd als dat ik zo in angst zat door een vals alarm!
Had in mijn vorige huis (een bovenverdieping boven een bedrijf) een keer op een nacht dat het alarm beneden afging, en daarna weer ophield. Dus ik dacht daar heeft iemand de kabeltjes doorgeknipt ofzo. En omdat mijn huisje vrij bereikbaar was via dat bedrijf (alleen een deur, maar geen slot) ben ik naar beneden gegaan met een mes in beide handen, en een mes verstopt in mijn pyamabroek voor het geval de "enge man" die 2 uit mijn handen weg zou slaan... haha zo stom achteraf. Mijn man lacht me nu nog uit. Hem kende ik toen trouwens nog niet, dus woonde er alleen. Schrok me wel kapot toen van dat alarm! Vond het zo eng! Maar er was niks aan de hand, waarschijnlijk een stroomstoring Als ik nu wat hoor, dan maak ik mijn man wakker. Wij hebben een stok naast het bed staan, en daarmee gaat hij dan naar beneden Veel beter geregeld nu!
Hier zou ik ook mijn man wakker maken. Die zou zelf ook absoluut niet willen dat ik überhaupt iets zou doen. Onze honden zouden ook al blaffen , alleen al voor te waarschuwen.
Als m'n man er is, maak ik die wakker. Die kan zelf wel de situatie inschatten, denk ik. Hij is beroepsmilitair. Zelf heb ik de telefoon altijd naast me liggen. Ik zou iemand bellen. De buurman of de politie. Of beide, maar ik zou dan wel moeten kiezen wie eerst. De buurman is hier sneller.
mn schatje is met geen mogelijkheid wakker te krijgen...de honden zouden het alleen maar gezellig vinden....he leuk visite, de een zet koffie en de ander helpt mee de spullen naar buiten brengen, bij wijze van...heb ik dus ook niks aan dus ik denk dat ik gewoon zou gaan huilen
Net mijn honden en vent. Mijn honden vinden de inbreker ook veel te leuk denk ik, ik denk dat de ene zelfs nog wel de plaats aanwijst waar alles ligt en met een tasje aangaat komen om het in te proppen. Ik ben ook bang dat ik zelf van bed af zou moeten om hem buiten bewust zijn te slaan. Ik zou het namelijk heel dapper van iemand vinden om mij wakker te maken uit mijn slaap. Mijn ochtendhumeur is verschrikkelijk. Jullie kennen Linda van the exorcist? Zij schijnt een engeltje te zijn vergeleken bij mij 's ochtend voor de koffie.
wat ik zou doen in eerste instantie weinig denk dat Danjo de hond zn taak wel doet. je komt er wel in maar toch echt niet meer uit.
Op mijn vent hoef ik niet te rekenen die slaapt overal doorheen, Naast mn bed staat wel een honbalknuppel, traphekje is altijd dicht en aardig hoog, dus als er iemand boven zou komen dan zou ie toch een aardig knal met een knuppel krijgen. Daarnaast woon ik naast mijn zus we hebben tussen onze schotten in de slaapkamer een doorgang gemaakt voor noodgevallen, dus stel het gaat bij mij mis, dan kan ik via onze schot zo in de slaapkamer van mn zus komen. Hadden we bedacht voor als er beneden brand zou zijn en we er niet meer uit zouden kunnen, is geen slechte vluchtroute.
heb geen reacties gelezen Als er geluid is beneden adn ben ik eerste(enige) die dat hoort. manlief zou nog slapen met een vuurpijl naast zn hoofd. het is 1x gebeurd, zijn net 2maandjes geleden verhuisd. Ik hoorde iets, was 03.00 ofzo. Ik manlief wakker maken. 'Den! ik hoor wat beneden" Zegt ie: "Dan moet je gaan kijken" Dus aan hem heb ik dan zoiezo niks haha. Was uiteindelijk niks maar in een nieuw huis is alles aan het begin wennen aan geluiden enzo. Heb er wel over nagedacht om een knuppel aan te schaffen en die naast mn bed te zetten. Op mn man hoef ik dan toch niet te rekenen, ik ben hier meer de redder in huis dan haha. Hij slaapt door. Hier trouwens ook traphekjes beneden en boven. Beide altijd dicht. En in woonkamer ligt de hond maar ook op die hoef ik niet te rekenen want die gaat de inbreker begroeten waarschijnlijk... 'leuk! spelen joepieeee'