Wat zou jij doen als?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lolala, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vind echt dat je veel te ver bent gegaan door op haar facebook in te loggen en te gaan rondneuzen.
    Zelfs al was het zo geweest dat ze zelf haar fb open had laten staan dan nog vind ik het écht niet kunnen om haar priveberichten te gaan lezen. Die berichten zijn met een reden niet openbaar gemaakt en dus absoluut niet voor jou bedoeld.

Ook al heb je het vermoeden dat je schoonmoeder kwaad over je spreekt dan nog is dat geen rechtvaardiging om in haar priveberichten te gaan neuzen. Je schoonmoeder heeft (in mijn optiek) het volste recht om zich in prive over jou te uiten. Of dat nou positief is of niet. Ik houd bij sommige mensen ook de schone schijn voor en doe alsof ik ze aardig vind, terwijl ik in mijn prive berichten met mijn naasten toch wel gewoon eerlijk ben en dus ook negatief over die persoon praat.

Je kunt nou eenmaal niet iedereen leuk en aardig vinden. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om erachter te komen dat iemand je niet mag, maar geloof mij: er zullen veel meer mensen zijn die net doen alsof ze je aardig vinden, maar regelmatig negatief over je praten met anderen. Dat soort dingen gebeuren nou eenmaal.

En wellicht heeft je schoonmoeder geaccepteerd dat jij er nou eenmaal bent en probeert ze dus zo goed als ze kan met jou "te leven", maar als je iemand echt niet mag is dat behoorlijk moeilijk. Wat had ze dan moeten doen? Recht in je gezicht moeten zeggen dat ze je niet mag? En dan? Dan had ze waarschijnlijk ruzie met haar zoon, gedoe met jou enzovoort. Je had gewoon met je neus uit haar priveberichten moeten blijven.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jij smult van zulke verhalen? Zou dat ook zo zijn als jij in die situatie zou zitten?
    Heb hij nog nooit lelijk over een ander gesproken? Wat iemand ook over jou zegt, het geeft je niet het recht om in iemand zijn privezaken te neuzen. Ws zullen het priveberichten zijn aangezien anders iedereen het zou kunnen lezen en dat heten niet voor niks priveberichten. Ik zou me niet betrapt voelen (dat is immers het risico wat je loopt) ik zou me in mijn privacy aangetast voelen.

Het ergste van alles, jouw actie bevestigd ook haar mening. Ze geeft nu weer iets wat ze kan vertellen over jou wat in ieder geval klopt omdat je het ook nog eens op papier opbiecht.

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Kan me werkelijk waar niet voorstellen dat jij het niet erg zou vinden als iemand jou privacy zou schenden en je alleen dom zou voelen. Ik geloof het eerlijk gezegd ook gewoon niet.

Ook al is je ww makkelijk te kraken, is dat een vrijbrief om dat dan maar meteen te doen??
    Waarom je verlagen tot het niveau van SM ?? Je bent namelijk net zo triest als dat zij is.

Niveau kleuterschool.

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja dat had je ook niet moeten doen... probeer er boven te staan.. lekker laten lullen dat mens... je weet zelf wel beter toch.. en je kunt niks afdwingen bij iemand om jou wel leuk te gaan vinden... lijkt me wel heel vervelend zoiets!

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Amen!

Wat als je nou dingen tegenkomt die niet over jou gaan maar over SM zelf? Dingen die jou absoluut geen reet aan gaan!

Ik vertel zelf behoorlijk privé dingen via FB aan vriendinnen via prive berichten.
    Zie het al voor me dat mn schoondochter dat gaat lezen.
    Nou geloof me ik zou WOEST zijn en dat is nog zachtjes uitgedrukt.
    Maar dat ze hier binnen niet meer welkom is dat is 1 ding wat ik 100 procent zeker weet.
    Want wie garandeert mij dat ze hier dan niet de post gaat open maken? Of in mijn privé rotzooi gaat snuffelen?

Ik vind het echt walgelijk dat je er uberhaubt al bij na kan denken om zoiets te doen.

6. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Wat een fatsoensrakkers hier. Ik heb echt geen geheime/rare/slechte dingen in mijn email of social media staan hoor. Als men hierin zou inbreken, zou ik het niet leuk vinden (balen dat mijn ww dan te kraken is), maar om nou te zeggen: gut wat erg! Nee.
    Maar nu ik erover nadenk... het enige waar ik wel moeite mee zou hebben, is al iemand in mijn bankzaken gaat kijken. Dat vind ik echt privé.

7. kippiekip

Ik heb ook geen gekke rare dingen op mijn facebook of email staan, maar wat ik bespreek op facebook of in mijn mail gaat niemand wat aan, al heb ik het alleen maar over de type appel die ik vandaag heb gegeten, jij hoeft niet in andermans facebook te gaan snuffelen daar hoor jij niet te komen. Het is op geen enkele manier goed te praten wat TS heeft gedaan.

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nou je hoeft toch geen fatsoensrakker te zijn om te vinden dat iemand uit jouw priveberichten moet blijven? Voor mij zijn mijn privegesprekken op facebook net zo prive als de post die ik thuis ontvang.
    Ik ben echt absoluut geen fanatieke fatsoensrakker en doe soms echt wel dingen waarvan ik eigenlijk weet dat het niet zo netjes is, maar van andermans privespullen blijf je gewoon af.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dan maar een fatsoenrakker!

Ik vind dat je zoiets niet doet.
    Dingen die niet van mij zijn daar blijf ik vanaf.

10. flerk

flerk Niet meer actief

Oeh! Ben je serieus? Dat betekent dat je geen enkel idee hebt wat privacy voor anderen betekent. Hoe kun je mensen die dit niet vinden kunnen fatsoensrakkers noemen? Dat begrijp ik echt echt echt niet.
    Maar ik zal 't maar van je aannemen.

11. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik hoop wel dat je serieus nagedacht hebt over de mail waarin je bekend dat je dit gedaan hebt
    als ze echt slecht is, houd ze het bij om klacht in te dienen
    want je hebt het haar zwart op wit gegeven
    het is en blijft inbreuk op de privacy , hoe je het ook draait of keert, heb blijft verkeerd

ooh ik maakte een rijmpje :-D

12. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik vind inbreken in iemands facebook inderdaad niet zo erg als jullie. Moet je maar een beter password verzinnen.

Maar privacy heb ik juist wel heel hoog staan. Ik krijg altijd veel geheimen/nieuwtjes te horen (ik trek dat schijnbaar aan) en die hou ik juist voor mezelf. Zelfs mijn man vertel ik die niet.
    Dus iemands anders privacy respecteer ik zeker.

Inbreken door een dom wachtwoord vind ik niet heel erg, maar als iemand een geheim doorvertelt vind ik dus wel heel erg.

Mmm, ik geloof dat ik idd niet helemaal spoor op het gebied van privacy ;) ... Ach, iedere gek zijn gebrek...

13. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wat ik er van vind dat je schoonmoeder je zwart maakt ? Heel erg dom en kinderachtig van haar, hoe oud is ze ? 16 ?.. Misschien snapt ze zelf dan niet dat een slechte relatie ontstaat en ze haar zoon en kleinkind(eren) bij haar weg houdt.. Dat wilt toch geen één oma ?

Om heel eerlijk te zijn vind ik jou actie ook heel erg dom... Ik snap dat je wilt weten waarom ze je zwart maakt en wat ze zegt, maar had het bij haar gelaten en niet tot haar niveau verlaagt....

Succes ik hoop dat jullie er met een gesprek uitkomen, voor je man ook erg lastig zeg.

14. kippiekip

Dus jij vind het een vrij brief om in iemand zijn prive spullen te snuffelen als die gene een niet zo moeilijk ww heeft verzonnen?

15. Bri

Bri Niet meer actief

Breek lekker in in iemands huis, hadden ze er maar een beter slot op moeten zetten...

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo lees ik het ook inderdaad :(

Maar terwijl er hier verder gediscussieerd wordt, reageert TS niet meer?? Ben ook eigenlijk wel benieuwd wat haar vriend/man hiervan vindt..

17. Onje

Onje Niet meer actief

Ik vind dat jij en je schoonmoeder wel goed bij elkaar passen eigenlijk...

18. Lolala

Lolala Niet meer actief

Waarom ik niet reageer? Omdat ik donders goed weet dat ik fout zit..
    Ik zit hier erg mee, en vraag om hulp, maar het enige wat ik krijg is alleen maar verwijten hoe slecht ik wel niet ben..
    Tuurlijk is het fout, maar ik weet nu wel hoe ze over me denkt, dat ze een hekel aan me heeft en dat ze de schijn ophoud omdat ze bang is dat ze haar kleinkind niet meer te zien krijgt.. Maar ondertussen wel lekker met jan en alleman er over hebben dat ik raar ben en zo vreselijk hoopt dat onze kleine niet het karakter van mij krijgt..

Zo'n iemand heb ik liever niet in mn leven, maar ja, ze is wel de moeder van mijn man en de oma van onze kleine..

Wat mijn man er van vind? Hij vindt het ook stom wat ik gedaan heb, maar kan er ook niet bij dat zn bloedeigen moeder zo praat over zijn vrouw. Dat doet hem ook erg pijn..

En het wachtwoord hoe ik er aan kom.. als we daar op de wifi willen roept ze het wachtwoord, met de melding er bij dat ze overal het zelfde wachtwoord voor hebben..

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mee eens

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Maar hoe komt het dan dat ze denk dat ze de kleine niet meer te zien krijgt. Je hoeft elkaar toch ook niet aardig te vinden. Vind het juist wel goed van je schoonmoeder dat ze de schijn op houd tegenover jou. Is een teken dat ze je niet wil kwetsen en je toch accepteert als vrouw van haar zoon. Dat ze over je praat, dat kun je haar toch niet verwijten, iedereen moet zijn gevoelens kwijt kunnen en als zij dit soort dingen via een berichtje naar iemand stuurt zie ik daar geen kwaad in. Het is misschien niet netjes om te roddelen, maar het is niet zo dat ze het open en bloot op facebook heeft gezet. Dit is tijdens een "gesprek" gegaan en ik denk (weet het wel zeker, want je doet hier al hetzelfde over je schoonmoeder) dat jij ook vaker roddelt dan je zelf in de gaten hebt. Maar als je wilt weten wat jij nu zou moeten doen?

Je schamen, goed nadenken over wat je hebt gedaan, bedenken hoe je dit weer recht gaat zetten met je schoonmoeder en haar voorlopig even met rust laten om haar te respecteren. (dat ben je haar nu wel verschuldigd)
    Ze kan hiervoor aangifte doen bij de politie en dat wordt best serieus genomen, dus ik zou dit zeker wel uitpraten zodra dat kan.

Deel Deze Pagina