Helemaal mee eens. En dapper geweest om het op te biechten? Het had heel dapper geweest dat ze her had opgebiecht dmv een bloemetje en een face to facegesprek. Je kan iets makkelijk mailen, ik weet ook niet wat er nog meer in de mail stond maar dat kan allemaal verkeerd vallen.
Ik sluit me helemaal aan bij (o.a.) Loetje. Dat ze achter jouw rug om over je praat is niet leuk en niet netjes. Maar wat jij hebt gedaan is echt wel erger dan niet leuk en niet netjes. SM geeft in goed vertrouwen haar wachtwoord. Dat vind ik erg dom, maar goed: het geeft m.i. wel aan dat ze blijkbaar niet zo'n godsgruwelijke hekel aan je heeft. (Of liever gezegd: had...) Jij maakt op een afschuwelijke manier misbruik van dat vertrouwen. Wat zij doet is niet leuk. Wat jij doet is illegaal. Dat zij af en toe vage opmerkingen maakt, is vast vervelend. Je voelt toch aan dat er iets niet goed zit. Maar hé, ze deed blijkbaar haar best om het er niet te overduidelijk bovenop te leggen. Misschien had jij dat beter ook kunnen doen. Dan hadden jullie nog jarenlang met elkaar om kunnen gaan. Misschien niet op een manier die supergezellig is, maar wel op een manier die 'werkbaar' was gebleven voor jullie allemaal. Vooral voor je man, die nu in spagaat zit tussen zijn vrouw en zijn moeder! Onthoud goed: ZIJ heeft niet voor JOU gekozen en JIJ niet voor HAAR. JULLIE hoeven elkaar dus niet leuk te vinden! Maar het had jullie gesierd als jullie, in het belang van je man en de familiebanden, een beetje meer je best had gedaan om fatsoenlijk met elkaar om te gaan. En om eerlijk te zijn, heb ik het idee dan sm niet 100% haar best heeft gedaan (want dan had ze ook niet tegen anderen over je gepraat) maar toch in ieder geval voor 80%. Jouw inzet is met deze actie echt onder het vriespunt. En dan ook nog eens de 'moed' hebben om met een beschuldigende vinger naar haar te wijzen en in een email haar aan te vallen. Dat heb je goed voor elkaar.
Ze was niet ´zo flink om het op te biechten´, ze was ´zo pissed dat ze haar schoonmoeder de waarheid wou vertellen´. Acties hebben GEVOLGEN, dat proberen we onze kinderen toch ook elke dag weer bij te brengen? Respect, beheersing en het overzien van de gevolgen van je daden. Daar is helemaal niets moraalridderigs aan... Vind je je schoonmoeder een trut? Ga dan in gesprek. Er is geen enkel (GEEN ENKEL) excuus voor het inloggen op iemands facebookaccount.
Precies wat ik ook wilde reageren. Ze heeft haar excuses aangeboden in een mail waarin ze haar sm even op der plek wilde zetten. Vind het ook verbazing wekkend hoeveel dames het blijkbaar oké vinden om zoiets te doen, maar die dan wel vallen over een roddelende sm...... Maar verbaas me wel vaker over de instelling, gedachtegang en acties van dames hier(en dat zal best wederzijds zijn)
oke oke het is niet netjes wat ze gedaan heeft maar nu ook weer niet einde van de wereld!! Ik denk dat ze zich beide zouden moeten schamen.