oh nou ik zal ze gewoon samen op de kamer doen hoor. Hier gaat dat straks ook gebeuren. De jongste slaapt nu nog bij ons op de kamer maar straks gaan ze samen op een kamer. Ik zie de problemen er niet zo van, ze huilt nooit dus houden ze elkaar ook niet wakker mee. en de toekomst zal het leren..
Ik denk dat een baby tot 1 jaar, nog niet een eigen kamer hoeft te hebben, wat weet hij daar nou van. Ook mijn dochter van 2,5 snapt dat nog niet. (ze hebben we beide een aparte slaapkamer) Ik sliep vroeger met mijn zusje tot een jaar of 10 samen op een kamer, daarna wou ik zo graag mijn eigen kamertje hebben ivb met pubertijd. En ach vroeger sliepen ze met zn allen in een bedstede dus dan is bij je ouders op de kamer een luxe moet je maar denken Owh een een vriendin van mij heeft dr 2 dochters ook op een 1 slaapkamer en de andere dochter op een appart slaapkamertje, nu is het wel zo dat de een de andere wakker maakt maar die zijn dan al wat ouder
Als ik de ruimte zou hebben voor een eigen kamer zou ik dat zeker doen. Ik zou mijn eigen behoefte opzij schuifen voor de behoefte van de kleine. Dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat een baby niet bij je op de kamer kan slapen. Ons meisje heeft ook heel lang bij ons op de kamer geslapen.En dat terwijl ze gewoon een eigen kamer heeft. Ik vind dat als je er de mogelijkheid tot hebt je je kind een eigen kamer moet geven en er niet voor moet beslissen om bijvoorbeeld 2 kids op 1 kamer te doen.
Isabella had na 4 maanden wel een eigen kamer nodig. Ze sliep eerst lekker bij ons op de kamer in een wieg maar ging ineens slechter slapen en werd wakker van geluiden. Toen op een eigen kamer gelegd en ze sliep weer heerlijk de nacht door. Het ligt dus ook aan je kindje.
Laat ik het anders zeggen. Als je de ruimte hebt. waarom niet? Als je de ruimte NIET hebt, is het géén groot probleem om ze samen te laten slapen. alléén is het de TS wat twijfelt wat te doen met haar kamer met de meubels. Succes verder met je beslissing.
ik snap ook niet waarom mensen baby eigen slaapkamer geven beter moet zijn,voel de reactie's niet als aanval trouwens maar gewoon mening wat ik niet zo goed snap ,maar heb zelf andere mening mensen zeggen het is blangerijker voor de rust van baby of ouders ,nou zo ervaar ik het helemaal niet we zijn net verhuisd een grote huis met 4 slaapkamers ,iedereen zei nu moet zoontje van andere half eigen plek hebben ,heb nog een dochter van bijna 7 , maar we zijn nu verhuisd en dochter heeft eigen kamer ze heeft ook behoefte aan ze kan lekker in haar kamer spelen met vriendinnetjes of gewoon lekker relaxen ,zoontje slaapt toch weer bij ons in kamer ,maar mij zoontje die snapt er toch niks van , hij slaapt juist beter als ik /wij in de buurt zijn , maar ikke ookkan beter lekkerder slapen als hij in mij buurt is ,hij word welles wakker voor speen kan ik zo met slaprige ogen speen terug geven verder heerlijk slapen ,we hebben trouwens wel 2 slaapkamer 1 van gemaakt een soort inbouw kast maar wel grote ,waar hij nu in slaapt met mooie gordijntje tussen onze en zijn hoek . ik zou niet rustig kunnen slapen als hij in andere kamer slaapt ,noem maar overbezorgd ofzo maar ik vind het toch fijn dat hij in de buurt blijft , zoals hij nog klein is dan , als hij later denk aan 2 en half 3 toch voel dat hij eigen plekje wil ,is zo geregeld ,we hebben nu 2 kamers boven ,eentje logeerkamer eentje pc kamer ,dus kamers genoeg over ik zat net deze topic te lezen dacht jaaa dat merk ik in mij omgeving ook nu iedereen die komt kijken vinden maar raar dat wij zoontje geen eigen kamer hebben gegeven .en als uitleg dat ik zo fijn vind en zoontje zeker ook dan vinden ze nog steeds zo vreemd,waarom nou
Denk ook wel dat het even afwachten is wat voor baby-tje je gaat krijgen, als je baby-tje veel huilt s'nachts dan lijkt me het geen optie om het samen met je andere kindje op 1 kamer te laten slapen.. die ervaring heb ik dus wel, mijn 2 jongsten slapen op 1 kamer en het is het eerste jaar best zwaar geweest, nu slaapt hij gelukkig door.. succes met beslissen..
Als ik heel eerlijk mijn mening moet geven; Als je de ruimte hebt om het te doen zou ik je 2e kindje zeker een eigen kamer geven. Een kindje heeft recht op een eigen plekje, waar die in kan terugtrekken en tot rust kan komen. Hier geen extra kamer over, dus een 2e kindje word pas mogelijk wanneer wij een ander en groter huis hebben. Ik zie het dus als grote egoistme naar mijn zoon toe om een brusje bij hem op de kamer te laten slapen omdat wij graag een 2e kindje willen. Maar dat is mijn mening en sorry als ik iemand mee kwets. In jou situatie zou ik zelf in de Abaresque kamer gaan slapen en desnoods verbouwen en je 2e kindje in jullie kamer leggen.
Ik vind "grote egoistme " een beetje 'te' ver gezocht, vind het niet echt passen hier, ook al is het je eigen mening....het kind krijgt er niks van en het is maar hoe je een kindje eraan wend, eenmaal gewend gaat het heel goed..en vind ook wel dat dit allemaal aan de ouders ligt..denk dat de ouders er meer moeite mee hebben dan het kindje zelf..tenzij het tussen de 2 kindjes echt niet klikt dat kan ook..sorry is mijn mening weer...
Meid gewoon lekker doen waar je jezelf goed bij voelt en dat een baby een eigen kamer MOET hebben vind ik persoonlijk echt grote onzin. Ik heb nog nooit een eigen kamer gehad en heb dat nooit als vervelend ervaren
Ik heb ook maar 2 slaapkamers. Ons zoontje komt straks eerst bij ons op de kamer te slapen en daarna gaat hij samen met zijn zusje op 1 kamer. Moet makkelijk kunnen hoor. Maar als ik de ruimte zou hebben zou ik kiezen voor een eigen kamertje.
We hebben besloten om ons 2e kindje komende maanden bij ons op de kamer te laten slapen. Als het om eea reden niet gaat, dan gaan die meubels er meteen uit en ga we die opslaan(dit was nl gepland). Dan krijgt ons kindje meteen onze kamer en verhuizen wij naar de arabesque kamer. Dit was ook de afspraak die mijn man en ik gemaakt hadden, omdat ik heel erg twijfelde heb ik topic geopend. Dames bedankt voor jullie tips/reacties/info.