ik laat haar soms in de auto, maar dan altijd met de ramen open en dat ik ernaast sta tot een paar meter. dus ff als ik aan de deur via marktplaats wat ophaal en de auto staat vlak achter me. maar wel altijd op slot en dat zijn echt maar uitzonderingen.
Nee ik doe het echt nooit! Waarom niet gewoon je kind meenemen? Is eerlijk gezegd vaak gewoon gemakzucht. Laatst wilden de kinderen niet mee naar de supermarkt, wilden blijven zitten. Daar begin ik dus echt niet aan. Ze moeten gewoon mee, klaar. En tanken doe ik 1 keer per 3 maanden ofzo (fiets veel ) en dat doe ik bij een onbemande pomp dus sta naast de auto. Met de raampjes open.
Natuurlijk is het gemakzucht. Dat zeg ik ook. Maar ik zie echt niet in wat het probleem is als mijn kind 3 minuten lang alleen in een auto zit die letterlijk vijf meter van me staat.
dl van 8 zaterdag toevallig even in de auto laten zitten omdat ze geen zin had om mee te gaan de supermarkt in te gaan.. het was maar 5 minuten auto op slot en ramen stukje open. toen ze kleiner was ging ze zelden mee boodschappen doen omdat ik het zo'n gedoe vond om haar mee te slepen en dan meer bezig was met haar dan mijn boodschappen. voor 5 minuten zie ik er zelf geen probleem in maar helaas gebeurt het nog steeds vaak genoeg dat de hele kleintjes best lang in de auto moeten zitten met alles dicht en snikheet..
het is én ik laat mijn kind niet alleen achter in de auto én ik heb er geen fijn gevoel bij dat mijn kind erin zit en ik niks kan doen mocht er iets gebeuren met de auto. Ja overdreven volgens sommigen..maar als je het van dichtbij mee maakt piep je wel anders. Tanken doe ik in principe zonder kinderen. Anders bij een onbemande waar ik zelf echt naast sta...moet ik betalen in het winkeltje dan gaan ze eruit!
Baby's en hele kleine kinderen liet ik niet alleen achter. Ik kon gelukkig tanken als ze naar de opvang waren of als mijn man thuis was. Ik liet de jongste wel eens in de auto slapen trouwens. Die sliep de eerste jaren zo slecht, wat was ik dankbaar als hij overdag sliep. Niet met warm weer en wij hebben een eigen oprit naast huis waar ik continu zicht heb op de auto. Nu ze wat ouder zijn, en ik moet eens een klein boodschapje halen ( meeste doe ik onder schooltijd ) en ze willen niet mee dan mogen ze van mij wel even 5 minuten alleen in de auto zitten. Maar niet als het warm is.
Baby uit de auto. Ik draag hem wel op mijn heup als het moet. Ik heb voor de woonkamer een traphekje. Bij het uitladen van de boodschappen pak ik mijn kind uit de auto, zet hem achter het traphekje, doe de voordeur op het slot dat hij niet dicht kan vallen (met de sleutels in mijn zak) en ga dan de boodschappen uitladen. Ik moet eerlijk zeggen; het komt hier niet voor. Mijn partner tankt de auto af wanneer hij naar zijn werk gaat of van zijn werk terug komt (zonder ons dus) en boodschappen doen gebeurt ook altijd met zijn drieën. We gaan ook eigenlijk nooit echt weg zonder elkaar, dus er is altijd wel 1 persoon die bij ons kind blijft. I don't know, it's how we roll Maar als ik alleen ben, blijf ik hoe dan ook bij mijn kind. Zoals ik al zei; op mijn heup kan hij prima tijdelijk blijven hangen. Daar heb ik heupen voor; might as well use them. Ik ben superdik, een beetje voordeel mag ik daar wel van ondervinden.
Ok, dat begrijp ik. Ik zit er niet mee, maar ik snap dat anderen daar anders over denken. In België kan je volgens mij nog nauwelijks tanken zonder rechtstreeks aan de pomp te betalen, dus dat probleem stelt zich hier overigens niet.
Hoe erg ook. Ben wel benieuwd of hij die vrouw of man uit de auto heeft gerukt of dat de mama of de papa de baby 2 minuten alleen liet omdat er toch niks zou gebeuren,... Man steelt auto met baby aan boord | VTM NIEUWS Een man heeft deze namiddag in Brussel een auto gestolen met een baby aan boord. Zowel de wagen als de baby zijn intussen teruggevonden en het kind verkeert in goede gezondheid. Dat meldt het Brusselse parket. Het parket wil voorlopig geen verdere commentaar kwijt over de gebeurtenissen. Het is dus nog onduidelijk in welke omstandigheden de diefstal plaatsvond en of er een verdachte werd opgepakt.
Hahaha dit beeld had ik ook al even vergeten dat pinnen aan de tank niet altijd kan. Ik dl 1x alleen gelaten, was wat vergeten, alle opties snel afgewogen. Zal,ze het merken? Te warm? Te koud? Veilige omgeving? Toch even snel naar boven gerend. Auto stond in een afgesloten parkeer kelder.
Stel dat de baby alleen in de auto was. Kunnen ze degene die die auto gestolen heeft heel erg bedanken. Die vent steelt die auto, baby begint te huilen en hij is gevlucht en laat daarom die deur open. Met die warmte van vandaag heeft het misschien wel een leven gered
Naast je auto staan letterlijk vind ik niet je kind alleen laten. Winkelen zonder je kind? Het zou in mijn eigen strafbaar moeten worden! in de apotheek even snel iets afhalen enzo? Serieus? Calculeer gewoon even de extra tijd in mensen!! Net als wegbrengen naar de crèche en de oudsten laten zitten... puur gemakzucht. .. bah
Als ik iets in de apotheek ophaal kan ik altijd 5 min wachten terwijl ze het even gaan pakken. Geen idee wat ze achter allemaal doen maar ik ben nooit snel uit een apotheek. Ook al is er niemand voor mij en heb ik ervoor gebeld om te vragen of mijn voorschrift binnen is . Dus het ligt klaar en toch kan ik altijd wachten
Nee ik laat mijn kind nooit alleen in de auto, betalen voor tanken is tegenwoordig altijd gewoon naast de auto, dus dan laat ik haar zitten (ik sta immers naast de auto). Verder nooit, ook niet voor een kleine boodschap of even iets afhalen. HET KAN ALTIJD LANGER DUREN. Daarom dus niet. Net zo min als dat ik mijn dochter alleen in haar bedje laat wanneer ze slaapt om een boodschapje oid te halen. Het kost wat meer tijd en moeite, maar dl gaat gewoon mee (bovendien gaat ze hard gillen als ik haar alleen laat).
In het artikel staat toch dat de dief een kennis was van de vader, en dan er met auto en kind vandoor ging toen de vader even iets was gaan halen? Dus nee, het kind was niet alleen achtergelaten.