wat zou jij doen? baby in de auto

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sydneys, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Gister boodschappen gedaan, met de boodschappenkar naar de auto gelopen,boodschapoen in de auto en mn zoontje ook.
    Alle ramen van de auto open en de kar gauw teruggebracht (ong 30 meter)
    Meestal doe ik t niet en gaat hij met me mee.
    Thuis zet ik de auto voor mn huis en laat de auto draaien (heb klimaatcontrole) en zet ik de boodschappentassen even binnen, tuin 5 meter lang.
    Dan weer in de auto en op de parkeerplaats zetten en dan samen met zoon naar huis.
    Los laten lopen is geen optie, hij is net 2 en loopt weg, zo de straat op.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.854
    19.224
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #82 tupp, 30 mei 2015
    Laatst bewerkt: 30 mei 2015
    Niet specifiek op jou, meer algemeen bedoeld: maar let hier wel echt op bij warm weer. Twee jaar terug toen ik zwanger was van de jongste zijn onze oudste en ik een keer in de auto gebleven toen mijn man even een snelle boodschap ging doen. Zoon lag te slapen, ik was ook al redelijk afgedraaid. We wilden alleen even een fles jus hebben voor de volgende ochtend. Dus ik zei tegen hem dat hij wel even gauw kon gaan en dan bleef ik bij onze zoon. Dat was op een vrij warme dag in de zomer. (Zal ergens tussen 25-30 graden geweest zijn.) Mijn raam stond helemaal open, maar dat viel toch vies tegen! Ondanks dat ene open raam werd onze auto toch erg snel heet! Ik denk dat het geen minuut duurde voor ik mijn deur helemaal open had en die van zoon ook. En dan nog bleef het behoorlijk warm in de auto! Ook al staan er ramen of deuren open, als het windstil is (of de auto uit de wind staat) dan doet dit vrij weinig. Zeker een klein kiertje doe eigenlijk niks. Dan is het echt in enkele minuten al warm genoeg om een jong kind warmtestuwing te laten krijgen.

Nu is jouw dochter 8, maar ik weet niet of zij de auto uit kan en mag in zo'n situatie. (kinderslot, afgesproken dat ze moet blijven zitten tot je terug bent).

En ook als het geen 25 graden is, maar wel de zon op de auto staat, kan het best hard gaan hoor.

Antwoord op de vraag van ts: ik zou naar het kind kijken. Als ik signalen zie dat het kind echt al in nood begint te raken (erg rood of juist bleek bijvoorbeeld) zou ik meteen ingrijpen door 112 te bellen en in overleg met hun een raampje in te slaan. Anders zou ik hooguit een minuut of twee wachten voor ik ga bellen.

Deel Deze Pagina