Hoi! Ik ben inspiratieloos!!! Wat zal ik vanavond koken dat de kinderen ook lekker ( en gezond) vinden Wie heeft een leuk idee? Groet!
Pasta met spinazie, kip, pijnboompitjes en boursin Pasta met mozzarella, cherrytomaatjes, groene pesto en rucola Rijst met kip kerrie
Aan mij heb je niets oudste is heel kieskeurig haha. Zijn favoriete eten is pannenkoeken ( ik maak havermoutpannenkoeken hmm eventueel met fruit erbij) De jongste vind alles lekker Wat ik wel merk is dat kinderen vooral gerechten als penne of rijst sneller eten dan groente en aardappelen.
de mijne hebben het liefst aardappels, vlees en dan bv spinazie, boontjes, doperwten en wortels of boerenkoolstamppot. macaroni en kip tandoori vinden ze ook lekker.
Mijn dochter vind aardappel met pompoen erg lekker, visje erbij of zo Volkoren penne vind ze heerlijk, met tomaat en paprika en broccoli e.d.
pasta.. en pasta.. en.. pasta als hij een reclame op tv ziet voor pasta of pastasaus gaat hij ook meteen "whaaa pastaaaa!" verder eet hij alles wel maar pasta (alle soorten, alle sauzen) vind hij het lekkerst
Mijn oudste is gek op italiaans en oosters maar de jongste maak ik vooral blij met aardappelen en groente
mijn jongste eet nog letterlijk alles mijn oudste bijna alles behalve rijst en prei. Maar een paar van haar lievelingsgerechten: - boerenkool met spekjes en rookworst - lasagne - pasta pesto - pannenkoeken - brocolli salade met gele paprika en tomaat
Pasta's, stamppotten en soep gaan er meestal wel in en onderstaande is ook een grote hit hier: Tortilla's met gehakt (opperdepop) 1 rode paprika 2 el olijfolie 1 stengel prei in dunne ringen 400 gr rundergehakt 1 blikje kidneybonen 1 tl gemalen komijn 400 ml tomatensaus 8 zachte middelgrote tortilla's geraspte kaas Verwarm oven voor op 200 C. Snijd paprika in blokjes, Verhit olie in pan en bak prei en paprika 2 minuten. Voeg gehakt toe en bak rul. Voeg de bonen en komijn en 100 ml tomatensaus toe en bak alles 4 minuten. Verdeel gehaktmengsel over het midden van de tortilla's en rol ze op. Leg naast elkaar in ovenschaal en verdeel de rest van de saus erover. En bestrooi met kaas. Bak 20 minuten in de oven tot kaas goudbruin is.
Ik een gewone vissaus, maar ook deze combinatie is een topper. Dochter eet normaal gezien wel alles, maar wortelen en bonen gaan vlot binnen net zoals alles van vlees. Zoon is veel kieskeuriger. Macaroni met ham en kaassaus is zijn topper, en pannenkoeken.
Hier een kind wat qua eten best saai is, die eet het liefste elke dag prak. Dus aardappele , vlees en groente. Als vind ze spaghetti ook wel erg lekker
Mijn oudste lust alles, als het maar hartig is. De middelste houdt niet van aardappels, maar eet ze wel als het moet.... de jongste daar krijg je met geen mogelijkheid aardappels in... Dus hier zijn pasta en rijst de grote favorieten en pannenkoeken en pizza.