Mijn dochter van net 3 jaar, mist overdag haar vader. Ze ziet hem ´s ochtends voordat hij naar z´n werk gaat, maar hij werkt vaak tot laat, waardoor ze al op bed ligt als hij thuis komt. Deze week heeft ze hem dus alleen alle ochtenden gezien en ´s avonds slaapt ze al. Ze mist hem echt best wel volgens mij en vind het soms best lastig hoe ik daar nou mee moet omgaan. Ik leg haar uit dat papa moet werken, of dat ze hem morgen weer ziet of dat ik d´r wel ben. Vaak als ik boos op d´r wordt of ze mag iets niet dan is het ook van ik mis papa! Ik zeg nu dan, volgens mij ben je gewoon boos op mama en dan is het nee, ben boos op papa en mis papa. Ik vind het zo vervelend dat ze hem zo mist, maar weet ook niet zo goed hoe ik haar kan helpen om daar mee om te gaan. Iemand ervaringen of tips? (mijn man werkt sommige weken dus gewoon veel, waardoor hij ´s avonds zo en zo niet mee eet en ook niet op tijd thuis is voor het naar bed brengen er zijn ook wel weken bij dat het wat minder is, en hij wel mee eet, maar gemiddeld over het hele jaar is hij denk ik er drie dagen per week niet ´s avonds, pas nadat hun op bed liggen)
Oh herkenbaar, mijn zoontje zegt geregeld, pappa komt zo. En dan leg ik maar weer uit dat pappa werken is. Mijn vriend is vroeg weg en komt laat thuis. Sven heeft 'm zondagavond voor t laatst gezien en ziet m dan nu eindelijk vanavond weer. Ik vind het echt jammer. Aangezien ik ook elke zaterdag werk, zijn er maar weinig momenten dat we echt als gezin samen zijn. Alleen de zondag. Heb niet echt tips voor je. Ja, misschien kan ze 'm bellen? Als ze m echt heel erg mist.
mijn man werkt ook veel en altijd wel tot laat. hij probeert altijd rond 7 uur thuis te zijn en daarom gaan ze ook altijd pas om 8 uur naar bed. soms baal ik ervan want ik vind het ook zo sneu voor haar en hier ook van de week werd ik een beetje boos op haar en dan zegt ze ik wil papa! het enige wat ik vaak doe is op vrijdagavond bijv dan laat ik haar gewoon wat langer opblijven dan hebben ze even lekker wat tijd samen dan haalt ze dat smorgens wel weer in!
vaak is het dus later dan 7 uur en we eten dus ook bijna nooit als gezin samen... alleen straks als ze naar school gaat kan ik haar ook niet meer op laten blijven...
Mijn jongste ziet haar vader wel vaak, maar gilt overdag ook vaak, ik wil pappie, als ze van haar moeder iets niet mag. Ik zeg dan gewoon, jammer voor je, papa werkt, je moet het met je moeder doen.
Hier ook vaak om papa vragen. Op mijn vrije dagen vraagt hij al vanaf 's ochtends hoe laat papa thuis komt. (Alsof hij al kan klokkijken). Hij ziet Ijn vader iedere ochtend en avond dus daar ligt het niet aan. Als mijn man een keer alleen met hem is blijkt het dat hij dan naar mij vraagt. Is ook wel leuk om te horen. Misschien is het gewoon de leeftijd. Wij bellen mijn man ook wel eens op. En misschien vinden ze het leuk om foto's van papa te zien?
Hier is ook vaak laat of hij komt niet thuis ( in de kost) Je moet er gewoon niet teveel op in gaan. Hier is het hetzelfde als ik ff boos op ze word of straf geef dan is het ineens dat ze papa missen haha. Op een gegeven moment weten ze niet beter. Mijn oudste zegt soms, komt papa thuis vanavond, als ik dan nee zeg is het ooo dan zit hij in de kost, lekker eten in hotel hahaha. En dan volgt standaard, och mama dan slaap ik wel bij jou hoor anders ben je zo alleen.
ja ook hier veel vragen om papa terwijl hij weet dat die werkt overdag. vandaag had meneer driftbui en werd ik boos. 'ik wil papa! papa wel lief, mama niet' tja heeft ie pech zeg ik dan. papa werkt en dat weet ie. na zn driftbui komt ie dan vanzelf bij me en dan zegt ie zelf dat papa werkt voor centjes en dat je met centjes leuke dingen kan doen en patat kan eten dus papa moet werken want dan kan hij patatjes eten, heerlijke opmerkingen hebben die kids soms
Ja, mijn zoontje mist hem soms ook zo, soms bellen we papa tussen de middag even, dat vindt hij wel fijn.