Ik ben opzoek naar Turkse recepten van koekjes die heel zoet zijn. Hebben jullie lekkere recepten voor mij ? Gr
Ik ken eigenlijk geen hele zoete koekjes uit de Turkse keuken? Wel zoete cake, baklava etc, en un kurabiye (meelkoekjes) maar die zijn juist niet zo zoet. Wat bedoel je precies?
Ik maak zelf geen baklava, maar dit is een duidelijk recept met foto´s Baklava RECEPT (Baklava tarifi , Baklava nasil yapilir)
Baklava maken is wel lastig hoor. Dat deeg moet zo ontzettend dun zijn, anders is het echt niet lekker.
Je kunt ook wel filodeeg gebruiken toch dat is een stuk makkelijker. Nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, ik hou niet van baklava, maar dat zou ik doen.
Nee Baklava maak ik wel eens en dat recept heb ik. Alleen meer koekjes. Ik heb al het recept van amandelkoekjes die ook zoet zijn door de suiker siroop. Maar ik zoek nog wat andere recepten die ook heel zoet zijn. Het is voor Een verjaardag en ipv taart wil ik dan dat soort hapjes doen. Je hebt ook vogelnestje alleen dat heet niet zo maar dat noem ik zo. Kan alleen die sliertjes nergens vinden. Misschien eens vragen bij de Turkse toko Gr.
Die sliertjes (kadayif) kun je kant en klaar kopen, dan hoef je er alleen nog siroop over te doen. Ik hou niet van die zoete dingen maar hier wel wat recepten waar je misschien wat aan hebt Åekerpare RECEPT (Åekerpare tarifi , Åekerpare nasil yapilir) Tulumba tatlisi RECEPT (Tulumba tatlisi tarifi , Tulumba tatlisi nasil yapilir) Revani RECEPT (Revani tarifi , Revani nasil yapilir) Saray lokmasi RECEPT (Saray lokmasi tarifi , Saray lokmasi nasil yapilir) Zijn allemaal heel bekende Turkse zoetigheden.
Je kan ook een kijkje nemen op TurkseKok.nl | Yemek Tarifleri | Turkse Recepten met foto uitleg heleboel recepten met goede uitleg + foto's echt een toffe site vind ik zelf!!