Wat zou jij doen, eerlijk...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zou wel twijfelen en de voordelen en nadelen afwegen.....de kans is groot dat ik het zou afgeven.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tsjah ik ben dan denk ik een rare hoor.

Maar ik ga er ook niet vanuit dat als ik geld verlies ( dus geen volle portemonnee alleen geld ) Dat ik het niet terug krijg hoor.
    En dat vind ik niet zo gek ook had ik maar beter op mn spullen moeten letten want een stapeltje van 200 euro valt niet zomaar uit je zak. ( en eerlijk gezegd ik loop nooit met zoveel cash op zak )

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Zo lang ik niet ziet dat iemand het verliest houd ik gewoon, dan kunnen ze op de beelden ( stel dat ze die maken ) ook zien dat ik het echt niet gezien heb..

Als ik het iemand zie verliezen dan geef ik het terug..

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Eerlijk?

Als ik niet zie/weet wie het heeft laten vallen zou ik het houden, als ik het iemand zie laten vallen dan niet

Naar de politie brengen vind ik zinloos. Stel diegene komt nooit meer opdagen ligt het bij de politie, dan hou ik het liever zelf, Slecht hè? :p
    Idem voor winkelpersoneel, wie weet komt de eigenaar van het geld niet meer terug en gaan hun er lekker van dineren ofzo

5. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    wie weet was t gestolen geld

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mmmm ik denk gehouden of toch niet....
    moeilijk eerlijk gezegd.
    Van 1 kant gaat dat gigantisch tegen mijn gevoel in en van de andere kant tja wie verliest nu gewoon ff een pak geld.

Dat van melden en een nummer achterlaten dat zou ik misschien ook wel gedaan hebben. Mocht diegene me bellen en uitleggen hoe het verpakt zat oid.

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Nee hoor, dat is dus niet zo. Ik heb dus laatst 100 euro gevonden en bij de politie gemeld (zie mijn eerdere post). Het geld mag je dan weer mee naar huis nemen, dat houden zij niet daar. Als binnen een jaar niemand zich meldt dat hij het verloren heeft, mogen we het houden.

Oja, de politie heeft wel gecontroleerd of het geld echt was en of het niet gestolen was.

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dit zou ik gedaan hebben :)

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Tot een max. van 50 euro? Zou ik het oppakken en houden.
    Derest zou ik teveel geld vinden om niet ''eerlijk'' over te zijn.
    Misschien een mama met der kinderbijslag die blij was om lekker kleertjes voor der kindjes te halen ofzo?
    Dat zou ik heus wel sneu vinden.

Eigenlijk achteraf... zou ik 50 euro ook al veel vinden. Maar naar de kassa brengen zou ik niet doen, dan kan jij wel eerlijk zijn, maar de kassadames aan de andere kant.....

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zou het ook afgeven bij de kassa. Misschien ben ik wel heel raar, maar het is mijn geld niet. Iemand is dat verloren. Het feit dat je het vindt maakt het nog niet 'jouw' geld. Dus ik zou het afgeven en hopen dat de eigenaar het weer terugkrijgt.

Toevallig vorige week bij de H&M een te leuke ketting in mijn pashokje gevonden. Die steek ik toch ook niet in mijn zak? Ik heb hem afgegeven bij de kassa, en geloof het of niet, de eigenaresse heeft hem vlak daarna opgehaald.

Pas als ik iets koop of van iemand krijg wordt het van mij. De rest is stelen.

11. mona23

mona23 Niet meer actief

Heb laatst ook gepind bij de hema (zo'n geldautomaat) .
    persoon voor me vergat zijn
    geld.heb het eruit gepakt, en bij kassa afgegeven. Maarja...of
    deze persoon het ooit heeft gekregen..

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Echt aan de kassa afgeven of naar de politie brengen...zou het echt nooit zelf houden.

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Gewoon in m'n zak steken.

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik zou het gemeld hebben en mee naar huis genomen. De eerlijke verliezer kan vertellen hoeveel het was en hoe het "verpakt" was, bovendien weet je dan of het wel goed is gekomen (en hoe blij iemand was :)).

15. ecl

ecl Niet meer actief

+1:D

16. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Waarschijnlijk zou ik het zelf houden, misschien melding maken bij de politie. Ik zou het zeker niet bij de kassa afgeven...

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Mee eens!!! Als ik geld zou vinden zonder gegevens hou ik het zelf. Dan kun je het wel naar de politie brengen maar die ruiken van een afstand ook niet van wie het is.

En als ik zelf zo'n bedrag zou verliezen... Eigen schuld, dikke bult. Vette pech dan. Dan sla ik mezelf wel voor mijn kop.

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik geloof eigenlijk net als Kippiekip ook niet dat zoveel mensen het terug geven.. ;)
    En ik denk dat vrijwel iedereen weet dat als je geld verliest, je het ook niet meer terug ziet.
    En ik zie het ook niet als stelen, je hebt het toch niet weggehaald? Diegene heeft zelf niet op zijn spullen gelet..

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Precies!

20. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008