Wat zou jij doen, eerlijk...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    En doordat zoveel mensen mee veranderen wordt de wereld steeds verrotter.
    Als je het zelf ook leuker en gezelliger vind dat het nog net zo was als vroeger begin dan bij jezelf. Als iedereen dat zou doen zou de wereld er veel mooier uit zien :)

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Precies, als het je enige geld zou zijn dan ben je er toch extra zuinig op lijkt me?
    En ik kan een bedragje extra net zo goed gebruiken met een tweede op komst, dus jammer dan.

Als ik een portemonnee zou vinden zou ik het overigens in zijn geheel afgeven bij de politie. En ik heb al eens een dure laptop gevonden in de trein die heb ik ook afgegeven. Zou ik echt nooit houden stel dat iemand's afstudeerwerk ofzo er op staat..

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nou ik denk dat niemand erom staat te springen om zoveel geld te verliezen en dat ze er echt wel op letten. Je verliest niet zomaar zoveel geld ;)

4. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik zou hetzelfde hebben gedaan, maar het wel aan iemand van de leiding hebben gegeven ipv gewoon aan de kassa. Iemand had dat gedaan met 10 euro die mijn moeder was verloren in de supermarkt. Mijn moeder vroeg of ze geld hadden gevonden aan de balie en ze konden het zo teruggeven aan haar.

5. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Oh gelukkig heb je het gevonden!! ik ga het meteen ophalen! :p

grapje! nee maar ik zou het zelf ook afgeven hoor! :) goed gedaan

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik had het ook niet gehouden.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    daar heeft de eigenaar toch niets mee te maken? voel je je niet kut dan, dat je daar iemand anders geld voor gebruikt?

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Als er verder niks bijzit waarmee ik de eigenaar kan achterhalen is het gewoon van mij.
    Ik denk wel dat ik er die dag met een deel ervan iemand er blij mee zou maken die het goed kan gebruiken..of een goed doel.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je zwangerschap gebruiken om diefstal recht te praten? Iedereen kan wel 200 euro extra gebruiken hoor. Maar de excuses en rechtvaardigingen worden wel steeds fraaier, met deze als toppertje.

"Sorry agent, jammer dan dat u mij hebt betrapt op het stelen van een paar pond chocola maar ja, mijn ongeboren kindje heeft daar zo'n zin in." "Ach kind, ben je zwanger? Neem dan maar mee hoor. Echt, ik sta erop. Ook een greepje uit de kassa doen?"

Als je extra geld kunt gebruiken moet je ervoor gaan werken, of vragen of iemand het je wil geven.

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik zou t ook houden..
    Als het een portemonnee betreft met gegevens erin zou ik de eerste zijn die het terug geeft, ook bij een pin automaat zou ik het terug geven, of als ik iemand het zie verliezen. Maar zo niet, hou ik het zelf.. Ik zou trouwens ook niet een melding maken bij de politie als ik zelf 200 euro kwijt zou zijn geraakt hoor.. das dan gewoon dikke pech, en dan hoop ik dat die persoon lekker uit eten is geweest :p

11. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    +1 :)

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik vind het geen diefstal, nouja ik weet iig niet van wie dat geld is toch? Als er een naam op stond dan kon in het terug bezorgen, maar als er zo maar een stapel geld ligt, jammer dan.

En ik zou het met een big smile opmaken in de prenatal en me geen tel schuldig voelen.

Wat als je een loterijkaartje vind op de grond en er is een miljoen op gevallen, geef je dat dan ook aan de politie?

13. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als het alleen geld is zonder ook maar iets erbij zou ik het houden. Het is dan onmogelijk te achterhalen van wie het is.
    Als er ook maar een klein papiertje bij zit waar iets met de hand is opgeschreven zou ik aangifte doen op het politiebureau en het zelf in bewaring houden. De eigenaar kan het dan bewijzen door iets op te schrijven en dat te vergelijken met het papiertje wat er bij zat.
    Het gebeurt veel te vaak dat je netjes iets aangeeft, maar dat diegene het in eigen zak gaat steken.

14. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Eerste gedachte? Zelf houden..
    Na er wat beter over nagedacht te hebben zou ik het geld meenemen en mijn gegevens achterlaten bij de winkel en politie.

Ik zou het tenslotte ook heel tof vinden als ik iets verlies dat het dan ook teruggebracht wordt!

15. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    portomonnee's en camera's met kaart erin (foto's zijn van grote waarde) zou ik altijd aangeven..(bij een camera lastiger als er geen gegevens zijn maar ik zou mn uiterste best doen het terug te krijgen bij de eigenaar)

maar als ik nu zo geld zou vinden..hmm..ik weet het niet eigenlijk..
    ik heb wel eens 50 gulden gevonden (alweer langer geleden dus haha) en heb toen wel de politie hiervoor gebeld, mochten zij melding krijgen (ik was toen 13 ofzo!)

ik denk dat ik dat pas weet op het moment zelf..ik zou het niet aan de kassa geven maar dan de politie bellen om aan te geven en wel in de winkel aangeven, dus mocht er iemand komen zoeken dan komt het goed en eerlijk terrecht..denk dat ik het geld niet kan houden (oneerlijk en schuldgevoel).
    maar als je het dus bij de politie aangeeft en niemand komt het geld halen, dan mag je het gewoon zelf houden

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou het ook naar de kassa hebben gebracht. Over een tientje, of zelfs 50 euro zou ik niet heel moeilijk doen, maar 200 euro is wel heel veel geld.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou mijn telefoonnummer achter laten bij de kassa, en het geld mee naar huis nemen.
    Probleem is dan om het te bewijzen dat het geld van hun is, maar als er een briefje omheen zat, dan moet dat ook snel te bewijzen zijn.
    Meld niemand zich? Dan is het voor mij.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen! Het moet niet veel gekker worden, dit is toch wel een Kul smoes met hoofdletter K.

Je had eigenlijk een poll moeten aanmaken Devil, maar volgens mij zegt zo'n 70-80 % hier dat ze het zouden houden! :$ Echt niet normaal meer en wat geef je dan je kinderen voor normen en waarden mee?! :(

Maar goed, "wat goes around comes around". Ik hoop dat diegenen allemaal een keer flink wat geld verliezen, jammer dan. ;)

19. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik heb zelf een keer gehad bij een pinautomaat in een supermarkt lag 100 euro. Ik dacht als ik het afgeef weet ik inderdaad niet of ze het zelf houden en of het dus eerlijk gaat.
    Ben naar de caissaire toegelopen heb het verhaal uitgelegd en mijn tel nr achtergelaten en het geld meegenomen. Als de eigenaar van het geld dan op zoek zou gaan konden ze mij bellen. Het geld is echter nooit opgehaald, dus heb het gehouden. Ben ook wel is terug gegaan naar een winkel omdat ik een potje zout niet had afgerekend omdat die achter de tas was gevallen, ze kijken je dan inderdaad aan alsof je niet goed snik bent, maarja ik vind het niet meer als normaal

20. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Het kan ook zo zijn dat je jouw gegevens achterlaat, en één van die kassameisjes haar vriendinnen langs stuurt om het geld op te halen. Ach, je weet het nooit!

Deel Deze Pagina