Wat zou jij doen, eerlijk...

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eerlijk? ik zou het houden :p

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Of was degene die het op kwam halen niet de echte eigenaar maar iemand die zag dat je het opraapte???
    Lastig zonder naam erop

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    er zat een roze briefje bij met aantekeningen, je kan dan vragen wat erop stond toch?

4. Ik vrees dat ik het bij de politie had afgegeven en enorm zou hopen dat het niet gehaald werd. Misschien zou ik er wel een tientje van af halen om fruit te kopen voor mijn kinderen.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ah ja das waar!

6. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ik zou wel melding maken bij de kassa en m'n telefoonnummer achterlaten, maar niet vermelden hoeveel ik precies heb gevonden en ook niks zeggen over een roze briefje. Dat zijn kenmerken die de echte eigenaar mij toch moet kunnen vertellen.

7. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik zou het geld bij me houden maar wel bij de politie melding doen en mijn telefoonnummer daar achter laten.

8. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    +1 Werd al bijna bang dat ik de enige was die er zo over denkt

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    nu iemand anders sturen naar die winkel om te vragen of ze geld hebben gevonden!! doe maar want anders houden die meiden het

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik zou het meenemen en het aangeven bij de politie

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat ik zou doen?

Waarschijnlijk ruzie krijgen met m'n vent...... We hebben zo'n verschillende ideeën wat dat betreft dus zulke situaties eindigen bij ons in "gezelligheid"

Ik idd melden, mede vanwege het extra briefje (als er gewoon geld gelegen had niet)
    Mijn man... ... Nouja niet dus.....

12. nila

nila Actief lid

2 jul 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste idee ik zou ook bij de kassa af geven. Zelf zou ik het ook rot vinden als ik zo'n groot geldbedrag verloor en een ander het in zijn eigen zak zou steken.

13. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ja ik zou het eerlijk gezegd gewoon bijhouden...
    Als het nu een portemonnee was met geld in dan zou ik het zeker afgeven aan de kassa maar zoals jij het beschrijft dat er gewoon een papiertje rond gerold was dan zou ik het geld gewoon houden..

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja ik zou het ook houden ja. Er waren verder geen gegevens te vinden. En zoals ik al eerder schreef.. Als ik zelf zo'n bedrag zou verliezen.. Vette pech dan! Dan sla ik mezelf wel voor m'n kop! Je bent verantwoordelijk voor je eigen spullen.

Je kunt het wel aan de kassajuf geven of politie maar wat kunnen die??? Die gaan er waarschijnlijk zelf vet van partyen!!

15. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

+1, Ik had 't ook gehouden... What goed around comes around? Nou laat me dan maar genieten van 't gevonden geld voordat karma mij te pakken krijg... ;)

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Misschien hebben we in het verleden dan wel iets goed gedaan?!, vandaar dat er dan opeens €200,- voor onze voeten ligt...?? :D

17. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ben wel benieuwd idd of ze het dan "teruggeven"...
    Zo nee, dan weet je dat ze het zelf gehouden hebben, maar wat doe je dan?????

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou het niet kunnen houden, dus had het zelfde gedaan..

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ach kom op! Er valt toch nooit meer te achterhalen wie de eigenaar was...
    Dan maak je de kassajuf blij! Zij heeft nu een mooi cadeau..

20. susy26

susy26 Niet meer actief

houden! Zo waren we gisteren bij Ikea, en waren we ong 74 euro kwijt, hadden afgerekend aan zn zelfscan kassa..maar die deed ineens raar..dus dat vrouwke erbij blabla.. maar gaf aan 'geslaagd; en piepte.. dus dan is het goed. maarja...eerst kijken en kijken... maar echt waar stond erop geslaagd..en was ook zo toen ik op internet ging kijken..en als het niet zo was had ik toch ook niet teruggereden...
    me ouders hadden in de gulden tijd een portomonee met 500g erin gevonden aan t eind van een band vd kassa.. toen netjes de gegevens gezocht en teruggebracht..en weet je wat ze zei: \hoe durf je in mijn portomonee te kijken' er kon geen bedankje af..nou te gek voor woorden! Dat geluk heb ik nog niet gehad dat ik rond de 200eur vind..maar dan HOUDEN!

Deel Deze Pagina