Ik vind de term diefstal wel erg ver gaan, hoor. Of dan ineens iemands definitie over wat wel of geen goed gedrag is, moralistisch gezien. Iedereen is toch anders, en heeft er toch een andere kijk op? Ik vind dit toch echt niet zo zwart/wit als iemand's geld uit de zak pakken... maar het leest wel lekker weg, zo'n discussie tussen de "moraalridders" en de "aso's"! Ik zou het denk ik houden, trouwens. En nou maar hopen dat mijn kind niet net zo'n aso dief zal zijn als ik later.... of misschien gaat ze zich wel enorm tegen me afzetten en VLIEGT ze naar de politie als dit haar overkomt. Ff serieus... ik heb een jaartje geleden ofzo iemand 50 euro zien verliezen, ben erachteraan gegaan, en er kon geen bedankt vanaf. Baalde toch wel als een stekker: wie goed doet, goed ontmoet.....eeeeeh niet dus....
Ik had pas bij de ingang van de supermarkt een bon gewonnen van mensen die de "ijsprijs" hadden gewonnen (een halve liter Ben & Jerry's). Naam en adres stonden op de bon...Dus in al mijn goedheid de bon naar die mensen teruggebracht: deed er een heel oud dametje open die helemaal blij was vanwege "de eerlijkheid van de mens" Heb als beloning voor mezelf vervolgens...juist, een goeie bak ijs gekocht
Aso's??? En bedankt! Of bedoelde je het bij wijze van?? Maarruhhh.... Waarom?? Er is geen eigenaar meer te vinden?!!!.... Ik snap niet dat niemand lijkt te begrijpen dat je het dan weggeeft aan mensen... Kassajuf of politie die dat ook niet kunnen uitzoeken... Die houden het uiteindelijk dan ook zelf hoor!
Tsjah zoals iemand hier al eerder zei als ik 200 euro verlies zal ik flink balen boos op mezelf zijn en daar achter aan zeggen: Hoop dat de vinder er wat leuks mee doet! Dus what goes around comes around komt hier dan goed van pas
Haha, gaat dit over mijn reactie? Was meer van: twee kampen tegenover elkaar... de ene helft vindt de ander moraalridders omdat ze het terug zouden brengen (of niet, maar zeggen van wel..) en de anderen vinden het aso en diefstal dat de andere helft het niet zou doen. Dus idd meer bij wijze van. Ik vind niemand een aso (althans, niet dat ik kan afleiden uit dit topic ). Maar vind het vaak wel vermakelijk om dit soort topics te lezen... meestal is het voor pagina 2 is bereikt al uitgelopen op een "welles/nietes"of "ik ben beter/nee, ik ben beter".
zo denk ik er ook over had die persoon beter moeten opletten. Als het een portomonee is met gegevens zou ik die persoon wel opsporen.
Dat doe ik ook hoor als er ook maar een naam bij staat oid probeer ik echt te achterhalen wie het is en breng ik het netjes terug. Maar als er geen naam op staat dan niet.
Geld wat zo los ligt hou ik zelf. Moeilijk te achter halen van wie dat is. Als ik portemonnee vind geef ik het terug. Vorige week in een restaurant vonden we een handtas. Deze afgegeven bij de bar. We waren nog aan het eten en die vrouw kwam geschrokken terug en bedankte ons voor de eerlijkheid
Spullen zijn veel makkelijker te identificeren, portemonnee, handtas, ketting ed. Daarmee zou ik altijd proberen de eigenaar te vinden of afgeven op een betrouwbare plek. Geld zonder briefje of iets erbij zou ik waarschijnlijk houden (met als slechte smoes dat je nooit weet van wie het is geweest). Als er wel iets bij zit, zoals het roze briefje van ts, zou ik denk ik melding bij de politie doen en het zelf in bewaring houden. 200 euro verliezen is best onhandig, om het maar voorzichtig uit te drukken. Wie bewaart dat trouwens niet in zijn portemonnee?