Wat zou jij doen in de volgende situatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miron, 18 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik kan mijn eigen pas niet een hele week missen, dus dan zou 'ie cash mee moeten nemen of een smartphone (android).

Zusterke vindt dit leuk.
  2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb inderdaad ook gezegd jouw probleem als de pas niet optijd hier is.
    omdat inderdaad het wordt me maar mee gedeeld van dit is mijn oplossing ivp dat het me gevraagd wordt en het punt dat hij het veels te laat heeft geregeld.
    En hij heeft nog steeds geen oplossing voor het mee nemen van het pasje hij stopte hem zo weer in zijn borstzakje.

3. Triangel

Triangel Niet meer actief

Dat zou ik niet hebben gedaan. Niet eens uit boosheid of zo, maar meer dat ik geen zin heb dat er straks geen enkel pasje meer is, als hij zo makkelijk zijn spullen kwijt raakt.

Ziggi, Chocolat, Caithy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.645
    113
    Geld pinnen en meegeven? Of zelf het contant houden en hem het pasje meegeven?
    Als hij geen oplossing heeft dan kan jij een oplossing aandragen toch?

amdaa, Betsy en Biny vinden dit leuk.
  5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Van mij mocht ie hem lenen om even langs een pinautomaat te gaan en daarna weer terug geven. Straks is ie jouw pasje ook kwijt en dan pakt ie z'n eigen nieuwe en zit je zelf zonder. Moet ie maar niet steeds alles kwijt raken.

Chocolat, Zusterke en Triangel vinden dit leuk.
  6. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik zie het probleem niet zo.
    Cash voor mij achterlaten en zodra zijn pasje enz binnen is desnoods geld erop zetten mocht je niet uitkomen.
    Hij zou een pasjeshouder kunnen kopen heeft mijn man ook.

7. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik zie het probleem niet. Ik zou me pas zo zonder twijfel meegeven. Indien ik geen andere pas van een een rekening zou hebben, zal ik ervoor zorgen dat ik contant geld in huis heb voor het geval het langer duurt dat de pas komt.

8. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    dit dus

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Zijn nieuwe pas komt toch ook al snel? Dan kun jij die activeren en gebruiken tot hij terug is? Ik zie echt geen probleem eigenlijk... Ik zou wel zorgen voor een beetje een buffer als je contant geld opneemt, maar ik denk dat het andersom veel lastiger is (hij contant en met de motor weg, pasje is dan toch veeeel fijner?).

Betsy en Biny vinden dit leuk.
  10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    Ehm ik zou hem gewoon mijn pas meegeven
    Is toch geen probleem

11. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Natuurlijk krijgt hij mijn pas mee, ik zou zorgen dat ik zelf genoeg contant heb. En dan, zijn pasje komt toch ook binnen. Dat kan ik dan ook gebruiken.
    Alles wat op de rekening staat heeft hij zelf verdiend. (Ik ben tbm)
    Ik ben ook wel eens laks in dingen hoor. Zou het de moeite niet vinden om daar over te gaan discussiëren.

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij hebben allebei nog steeds gewoon onze eigen rekening en één gezamenlijke voor het huishouden. Die laatste is niet bedoeld voor uitjes. Ik zou hem dus geld cash meegeven van mijn rekening en dat zou hij gewoon terug kunnen storten. Ik zou niet het risico willen lopen dat er nog een pas kwijtraakt. Blijkbaar is hij hardleers.

Triangel vindt dit leuk.
  13. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Geld pinnen voor diegene voor wie dat het meest praktisch is, de ander het pasje mee. En na het weekje weg bespreken hoe we dit voorkomen, bijvoorbeeld door een tweede rekening te hebben waar altijd gekd op staat.

14. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Als hij het vraagt, geen probleem. Als hij het aankondigt alsof ik geen keus heb; wel een probleem!:p

tantetil, Ziggi en famofthree vinden dit leuk.
  15. Treez

Treez Niet meer actief

Ik ben vermoedelijk genetisch verwant aan jouw man, want ik raak mijn bankpas ook continue kwijt. Gelukkig heb ik een erg relaxte man en hij zou mij zonder problemen zijn pas meegeven, nadat ik voor hem contant gepind heb. Overigens zal dit wel altijd gaan in goed overleg en ik heb het idee dat dit bij jullie niet het geval is? Zo ja dan zal ik daar over vallen en niet zo zeer om het feit dat hij zijn pasje weer kwijt is.

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.218
    4.519
    113
    Geen probleem toch. Als jij cash hebt en hij je pas, dan maakt het toch niet uit. Als de nieuwe pas komt heb je ook dat pasje om te pinnen.

Wij hebben 1 samen rekening met allebei een eigen pas en allebei een eigen rekening met eigen pas. Man heeft ook nog een credit card. Dus hier zal dat probleem niet vaak voorkomen. Maar zou mijn man de passen zo meegeven hoor! Als ik dan maar wat cash geld heb.

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Geen probleem toch?!

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jemig, lekker aardig zeg....

Ik ben blij dat ik niet van die mensen in Mn omgeving heb...
    ik raak ook geregeld dingen kwijt of kan het even niet vinden... en ben blij dat Mn man dan altijd even met me nadenkt over een oplossing

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde!

20. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dan neemt hij die van mij toch mee en laat wat geld achter.

Lekker ouderwets, de man met het geld op stap :D

Deel Deze Pagina