Loe, ik heb jouw vorige topic ook gelezen. Maar als ik zoiets zou krijgen zou ik in janken uitbarsten! Wat een mafkees, sorry hoor. Ik kan je geen advies geven want ik zou in jouw situatie te verslagen zijn om nog maar iets te doen of te zeggen. Sterkte met deze kl*te situatie en een dikke knuffel!
Wat een idioten!!! Nou na die tekst zou ik helemaal NIETS meer van me laten horen, zelfs geen foto! Hoewel ik eerst schreef dat jou dan achteraf niets te verwijten valt, zullen zij je toch altijd wel wat verwijten. Ze moeten namelijk toch iemand de schuld van alles geven en helaas ben jij diegene.
Ja moeilijk he, ik wil eigenlijk gewoon geen foto's meer sturen. Ik barstte ook in tranen uit hoor toen ik het las. Je schrikt je wild, echt.
oja, zijn ouders zijn de getuigen op onze bruiloft. Weet iemand of je dat nog kort voor die tijd kan veranderen? En moet je er altijd 2 hebben of mag 1 ook?
Om van iets negatiefs iets positiefs te maken... Ik vind je klinken als een super-kip ! Dat je zoveel moeite hebt gedaan om de relatie in stand te houden voor je haan en kuiken. Maar wat mij betreft hadden ze dat nu helemaal verspeeld. Ik liet niks meer horen en zou post ongeopend afzender retour sturen. Zijn ze nou helemaal zeg! Zich zo opstellen tegenover de moeder van hun kleinkind, de vrouw waar hun zoon van houd. Ik denk dat je alles heb gedaan in je macht (en waarschijnlijk zelfs een beetje meer) om dit goed te laten lopen, maar ik denk niet dat het zin heeft bij zulke rare mensen. Hoe raar moet je zijn dat je helemaal een tekst maakt en die lamineert en zorgt dat het opgehangen kan worden. Dat is toch gewoon bizar!
Wij hebben ons huwelijk in nog geen 4 weken geregeld. En toen moesten de getuigen ook nog hun id-kopie opsturen en zo. Volgens mij kun je dat nog veranderen hoor.
lieve lieve loe, jeetje wat heftig allemaal weer, echt niet normaal gewoon dat je schoonouders zo iets kunnen doen!! en dan zeker dat gelamineerde ding van je vader, nou ik zit al bijna te janken hier als ik het lees, dus als ik die had gehad thuis zou ik ook echt in tranen uit barsten! jullie doen juist zo je best! en dit krijg je er voor terug!??! lieverd, heel veel sterkte er mee ik zou het hoofdstuk schoonouders gewoon afsluiten als ik jou was, maar jeetje hoe moet dit ook aan komen bij je mannetje pfff hele dikke knuffel in iedergeval, en ik denk wel dat je nog andere getuigen kan regelen hoor!
Star Moon, ik moet gewoon glimlachen om je tekst. Superkip, haan en kuiken. Lief van je. Ja, wat een moeite he, met dat gelamineer. Mijn vriend denkt, omdat ook alleen de naam van mijn schoonvader eronder staat, dat hij het 'stiekem' heeft gemaakt op zolder oid. Mupet, thanx. Ja dat is het moeilijkste.Het zijn de ouders van mijn vriend. En nooit geen problemen mee gehad, ging juist harstikke goed. Maar deze kant van hen is echt aso en dat lamineerding vind ik gewoon eng.
Je zou dan toch bijna dat enge ding terugsturen met als adres je schoonmoeder. Met een briefje erbij, bedankt voor de moeite maar we hebben geen plek naast de spiegel. Al zou zij waarschijnlijk (als ik het zo lees) vierkant achter haar man gaan staan. Ik heb het vorige topic niet gelezen dus misschien een domme vraag. Heeft je aanstaande ook nog broers of zussen? En zo ja, zijn ze daar dan ook zo raar tegen? Want dit klinkt echt een beetje als een hetze tegen jou! Alsof hij het arme zoontje is die gedomineerd wordt door die akelige schoondochter. (je proeft hier de ervaring wel een beetje in denk ik ) Ik zou ze lekker de hik laten krijgen en gelukkig zijn met m'n gezin. Willen ze daar bijhoren? Prima, maar dan eerst excuses voor dat enge ding en die nare brieven.
Wat heftig zeg! Ik ben niet goed op de hoogte van je vorige topic, dus kan eigenlijk niet goed oordelen. Maar de aktie van je schoonvader is ronduit kinderachtig. Echt. Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Zij voelen zich gewoon gepasseerd omdat jij alleen maar het beste wou voor je kindje. Nou supergoed van je, ik ben iemand die net na mijn bevalling wel een beetje over me heen heb laten lopen omdat ik niet goed nee durfde te zeggen tegen bemoeierige familie. Inmiddels doe ik dat niet meer hoor. En wat jouw ouders zeggen: de reactie van je schoonouders zegt meer over hun dan over jou. Sterkte!!
Hier ga ik helemaal mee akkoord! Er kan jullie niets verwijt worden vind ik. Echt, ik snap het gewoon niet. Waarom doen ze zo en laten ze de boel escaleren? En dan zo'n ziek gelamineerd ding opsturen . Ik zou hier ook erg van aangedaan zijn. En boos, verschrikkelijk boos. Waar halen ze het lef vandaan :x. En ocharme je vriend want het blijven zijn ouders. Maar hij ziet hoeveel verdriet ze jou doen en voelt hoeveel verdriet ze hem doen . Helaas heb ik geen oplossing voor je. Ik weet alleen wel dat ik geen moeite meer zou doen. Geen brieven, foto's, verjaardagskaarten, niet je vriend stimuleren om contact te houden,... . Zo'n mensen ben je beter kwijt dan rijk. Loe, dikke knuffel!!!
Dank jullie wel. Zal jullie reacties vanavond ook aan mijn vriend laten lezen. Kan hij alles tot zich nemen en uiteindelijk zelf kijken of en wat voor reactie hij wil geven aan zijn ouders.
De reactie die hij moet geven is niks nada noppes geen contact niks nada noppes. van reactie komt reactie en als hij nog wat wilt zeggen is het pa/ma tot over nooit tot jullie in zien dat jullie fout bezig zijn en met wel gemeende excusses komen en tot die tijd is het afgelopen.
Mijn vriend gaat toch een brief schrijven: hij is al bijna af. Zijn motivatie: iedereen heeft nou al iets geschreven, behalve ik. En ik maak t meteen af nu, met een einde. Geef jullie even een fotootje van onze blije man, het ventje waar het allemaal in eerste instantie om ging. Kweet niet waarom, maar ik denk om het wat visueler te maken. Inmiddels bijna negen maanden, onze L: HIj heeft inderdaad nog een zus,mijn vriend. Die stond er maar tussenin, ook naar voor haar. Ik weet niet of zij inmiddels dit verhaal (en dus ook de sterke mening) van haar ouders heeft gehoord. Morgen is mijn vriend jarig en ze zou komen 's middags. Hopelijk blijft ze ook gewoon komen.
Hopelijk komt je vriend tot een goede brief. wat voor jullie allemaal rust creeert.. dit vind ik eigenlijk gewoon chantage, en gewoon afkraken.. Succes meid!
Allereerst, wat een heerlijk snuitje zeg ! Je kan je toch moeilijk voorstellen dat mensen het op het spel willen zetten zo iets prachtigs niet meer te zien :x Ben benieuwd wat de visie van zijn zus is. Misschien weet ze er nog helemaal niks van of zijn je s.ouders echte roddelaars? Ik zou als ze komt gewoon jullie kant van het verhaal uit de doeken doen. Ik wens jullie in ieder geval een gezellige dag morgen. En alvast gefeliciteerd met je aanstaande.
Da's eigenlijk wel waar wat je vriend zegt: iedereen heeft z'n zegje kunnen doen alleen hij nog niet. En hij moet het voor zichzelf toch ook kunnen afsluiten op de juiste manier. En misschien, heel misschien gaat er een lichtje branden ergens in de verte bij zijn ouders. Ik hoop het voor jullie!
dank jullie wel. dit is het einde geworden van zijn brief: Mochten jullie willen reageren op dit schrijven. Graag. Maar dan s.v.p. op een normale, nette manier. Oftewel met respect voor de ander. En of we ooit weer normaal met elkaar kunnen omgaan en of er echt een oplossing bestaat voor dit idiote probleem. Geen idee. Maar voorlopig niet. Dat hebben die twee brieven en de bij het overspannen af zijnde knutselachtige kinderwerk van pa nou niet echt in de hand gewerkt. en in het begin heeft hij aangegeven, mocht ik ooit nog een keer zo'n knutselwerk ontvangen, hij dus aangifte gaat doen bij de politie. Je ziet al wel: het blijft beschaafd, je kunt wel hetzelfde aso terug gaan doen, maar daar heb je natuurlijk ook niets aan.
Pfffff vind het knap hoe jullie dit aanpakken hoor! Hier ook zo'n schoonmoeder, althans vooral de vriend van sm. Afgezien van de briefwisseling en het spiegelverhaal gaat het hier precies hetzelfde tussen haar en ons. Voordat Y. geboren werd ging het perfect. Zaten we daar bijna ieder weekend, maar sinds dat hij er is lijkt het wel alsof we niets meer goed kunnen doen :x Zal er niet te veel over zeggen, want het is immers jouw topic Maar meis, jullie doen het hartstikke goed en het is fijn te lezen dat jullie er hetzelfde over denken en elkaar daarin steunen. En wat een heerlijk ventje is L.!