Heb vorige week voor het eerst via kiala verstuurd. Vind het nogal een gedoe. Je moet zelf wat uitprinten, je moet een email adres van de ontvanger invoeren, een punt waar ze het willen ophalen. En je moet online doorgeven hoe groot je pakketje is, dus je moet het opmeten. En daarnaast zijn er gewoon veel minder kiala punten dan post.nl punten om in te leveren. Ik doe het alleen als de koper echt niet ander wil...
Super makkelijk. Je hebt adres en emailadres van koper nodig. Postcode voer je in en je klikt het dichtsbijzijnde afhaalpunt aan. Zegel betalen, printen, opplakken en wegbrengen. En wat hier gezegt word over opmeten, niet moeilijk doen en gewoon wat schatten. Ik voer altijd 30x30x5 cm in en nooit problemen.
Misschien iets meer moeite maar wel de helft goedkoper! Als ik een leuk koopje vind op marktplaats ofzo vind ik het zonde om 7 euro verzendkosten te moeten betalen. 4 euro is dan te overzien. Ik vind het zelf dus wel waard als koper zijnde, en kom als verkoper daarom de koper zelf ook tegemoet.
Ik vind het ook niet zo'n moeite. Het scheelt 3 euro met PostNL en bij een klein bedrag vind ik het zonde om 7 euro aan verzendkosten te moeten betalen.
Goedkoop, en meestal komt het aan, maar als het verkeerd gaat hebben ze 0/geen klantenservice. Ze hebben niet eens een telefoonnummer!! Alleen emailadres en daar reageren ze totaal niet op. Verder adverteren ze met dat je verzending verzekerd is, nou je krijgt welgeteld 4,50 per pakketje terug (eigenlijk alleen je verzendkosten duhh). Maar zelfs daar kun je ze niet voor bereiken. Uiteindelijk kreeg ik 7 weken later (!) een melding dat ik het pakketje op kon halen, op een heel ander punt in mijn stad. Vreemd, maar OK. DHL ook weleens gehad dat iets kwijt raakte, die reageerden in eerste instantie correct aan de telefoon/email. Maar verder ook moeilijk, pakketje nooit gevonden en heb het maar laten zitten. Vond het de frustratie niet waard. Ook een keer gehad dat iets opgestuurd werd naar een DHL punt wat toen plotseling door brand tijdelijk gesloten was. In plaats van dat ze het dan doorsturen naar een ander dichtbijzijnd DHL punt in mijn stad zodat ik het daar kan ophalen, hebben ze het weer helemaal teruggestuurd naar de verzender met de tekst 'bestelling kon niet worden afgeleverd'. Die verzender moest dan maar gewoon nog een keer verzendkosten gaan betalen volgens hun. Derde wat verkeerd ging, hadden ze in m'n brievenbus een briefje gedaan met 'uw pakketje is afgeleverd bij uw buren op huisnummer en dan m'n eigen huisnummer opgeschreven. Ook zeer onhandig, maar OK, dat kan iedere postbode gebeuren. Met PostNL eigenlijk altijd gehad dat pakketje aan kwam. En ondanks mindere ervaringen laat ik nog wel graag via Kiala of DHL versturen. Ten eerste omdat ik 7 euro echt veel geld vind op een kleine marktplaats aankoop. En ten tweede dat ik door m'n werk heel vaak niet thuis ben, en het liever zelf ergens ophaal wanneer het mij uitkomt. Maar voor grotere bedragen (vanaf 25-30 euro) kies ik toch voor safe met PostNL. Kiala is het enige lastige dat je je pakketje moet gaan opmeten. Maar verder vind ik het vergelijkbaar met DHL.
Pfff Kiala nooit meer. Wat een ellende en t duurt vreselijk lang voor je je pakket ontvangt. Nee liever 6,95 of via DHL..
Ik vind het ontvangen ook niets. Ze komen één keer aan de deur en als je er niet bent moet je het ophalen van een kialapunt. Dat was een heel gedoe aangezien het eerste punt hier op een half uur afstand is, zonder auto en twee kleine kinderen. Ohja en zet je naam er duidelijk op! Via marktplaats geef ik per ongeluk nog wel eens alleen het adres maar je moet je dus ook kunnen legitimeren. Ook eens een poging gedaan om op te sturen maar dat kan niet zonder printer. (Of tenminste.. Dan is het ook 7 euro).
Hier voor de eerste keer een Kialapakketje opgehaald bij zo'n Kialapunt. Nou, bij DAT Kialapunt laat ik nevernooit iets weer bezorgen in elk geval. Was bij een of andere videotheek. Was het dichts bij mij in de buurt. Louche hok met apart volk. Laat ik het daar maar op houden. Was blij dat ik daar weg was met mijn pakketje. Verder was het Kialapakketje door verkoper op maandag ingeleverd en kreeg ik donderdag bericht dat ik het op kon halen.
Hier als ontvanger wel redelijk positief. Het enige was dat de doos kapot was. Het ontvangstpunt gaf duidelijk aan dat ze hem zo ontvangen hadden en of ik gelijk wilde controleren of alles erin zat. Verder geen problemen. Wel bij de verzender aangegeven dat ze de doos iets beter moest dichtplakken... Is gelukkig een vriendin van. Is toch wat makkelijker doorgeven.
Hier slechte ervaringen. Al 2x een pakket dat zoek is geraakt en dan is er dus geen klantenservice en heb je gewoon pech. Overigens gaat kiala UPS worden op zeer korte termijn met bijbehorende UPS prijzen. Nadeel van kiala vind ik ook dat je alleen naar een kiala punt kunt versturen en het een aantal dagen duurt. Mijn voorkeur heeft DHL
Ik vind de prijs/pret verhouding bij zowel PostNL als Kiala goed. Kiala is goedkoper, dus de pretverhouding is ook iets minder. Je moet er wat meer moeite voor doen, maar het is bij mij tot nu toe altijd netjes en goed gegaan. PostNL is natuurlijk heel fijn, snel, geen gedoe met printen etc, maar je betaalt er ook voor.
Hier steeds meer met kiala, kleine moeite even wat uit te printen in te voeren en het zit hier op het dorp naast elkaar, al meerdere keren verzonden en ontvangen 2 werkdagen was het binnen verder nooit problemen mee gehad, post nl daarintegen wat een drama. Vaak doosjes kapot gewoon letterlijk open gesneden rondom dichtgeplakt met plakband of ze komen gewoon niet aan, steeds meer kiala hier dus
Lastiger. Heb de rest m'n vriend laten doen, geen idee hoe ik verder kwam uiteindelijk dachten we klaar te zijn moest je iets uitprinten om op te sturen. Printer was op dus eerst naar mijn ouders gegaan om daar te printen pfff.