Lastige situatie... Een aantal van je argumenten vind ik nogal vreemd. Ja katten verharen, maar dat weet je voordat je eraan begint. Ook vind ik het nogal een gok om, terwijl je allergisch bent, te gaan proberen hoe het gaat. Wat had je gedaan als je al direct allergisch bleek te zijn? Je kunt niet zomaar een dier aanschaffen om die vervolgens weer weg te doen. Maar goed, dat je katten stress ondervinden aan kinderen is heel vervelend voor ze en daarom is het dan misschien toch het beste een goed tehuis voor ze te vinden. Ik zou me er echter wel van vergewissen dat het echt een goed tehuis is en ze niet zomaar bij de eerste de beste achter te laten. Waarom komen je katten niet buiten? Heeft dat een speciale reden? Ik heb 4 katten die dag en nacht naar buiten kunnen. Zo heb je binnen minder haren en ze kunnen weg als ze daar behoefte aan hebben. Ik heb net zelf een dochtertje waaraan mijn katten ook moeten wennen. Het feit dat ze naar buiten kunnen werkt heel goed. Ik merk dat ze nu weer wat vaker binnen komen en niet meer gek kijken naar mijn dochter. Succes met je beslissing. Groetjes, Suus
Ik heb nu (nog) 5 katten en als IK ooit allergisch zal worden dan maar pillen slikken Mijn poezels zijn mijn poppies,ik heb al 8 jaar katten en dit is echt mijn passie MAAR als mijn zoontje allegisch zou zijn dan gaat hij voor!
Iedereen zegt wel dat ze 'van tevoren kon weten van de haren', maar er staat in het bericht dat ze het 'gegokt heeft toen ze ging samenwonen'. Ik neem dus aan dat de katten al aanwezig waren, en dat ze daar niet zelf voor heeft gekozen Toen ik zwanger was wilde ik de katten meteen weg hebben. Nu heb ik zelf niet zo veel met katten (hoewel ik het er toch wel even moeilijk mee had toen die kleine kroelies weg gingen). We woonden in een verschrikkelijk kleine ruimte (woonkamer was maar 3m2) en zodra de katten in de bak hadden gepoept rook je dat overal. Ik weet dat je echt in contact moet komen met de poep willen de bacterien slecht zijn voor je kindje, maar ik voelde me er toch niet echt prettig bij.. Katten kruipen gauw op warme plekjes, dus in de kinderwagen, in de box, als de trap open in misschien zelf wel in het bedje.. Ik had simpelweg geen zin om daar constant op te letten, dus leek het mij beter om ze maar naar iemand te doen die er alle tijd en ruimte voor had. Misschien is het wat om het bij 1 kat te houden, ipv meerdere?
ik heb toevallig vandaag me poes weggedaan..ze had het niet op me vriend en me vriend vond haar ook niet leuk..ze was bang en zat constant onder de bank ze kwam pas tevoorschijn als me vriend de deur uit ging..maar voor mij was er nog een andere reden..voordat ik ging samenwonen woonde ik bij me oom..daar mocht ze altijd naar buiten en had het ook heel erg naar haar zin...maar nu wonen wij op een flat..ik liet haar wel op het balkon maar ze was er al 2 keer van af gevallen 1 keer liep ze mank ging gelukkig weer over de 2e keer had ze gelukkig niks..nu heb ik haar vanmiddag naar me oom gebracht dus de plek waar ze is opgegroeid..ik kan gelukkig altijd naar haar toe en weet dat ze nu gelukkig word.. misschien een idee is als je ze toch weg gaat doen ze proberen te plaatsen bij familie of vrienden..hoef je niet helemaal afstand van ze te nemen..
Nou we hadden destijds afgesproken dat wanneer ik last zou krijgen van allergie ik ze terug mocht brengen, dat was voor mij geen optie dus heb af en toe wat oogdruppels gebruikt maar dat en de haren zijn voor mij ABSOLUUT geen reden om ze weg te doen. Dat ze niet naar buiten mogen heeft als reden dat wij hemelsbreed nogal dicht bij een 80km weg wonen, en ik liever niet mn kat langs de kant van de weg zie liggen, tevens wil ik niet dat andere mensen last hebben van MIJN katten. We gaan er nog eens goed over nadenken en gooi ze zeker niet zomaar in een bos ofzo
Nou ja, als het echt vervelende en misschien gevaarlijke katten voor kinderen zijn, beter wegdoen. Anders is het beter om ze te houden i.v.m. je allergie. Anders wordt de allergie alleen maar erger.